Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Photo/Book
Atanasov, Martin ; Šerých, Jan (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
This study is based on the idea of exploring the topic of photo books, by researching the history and background of the form, as well as examining the photo book's contemporary state. I used a classical method of research utilizing books, essays, magazines and published interviews. This text does not have the aim to speak about the medium only as an art form, but to illustrate the cultural value of photo books.
Akce
Zakharova, Iryna ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
Svoji práci jsem zaměřila na akční umění. Zajímá mne povaha akce, prostředí, ve kterém dílo vznikalo (včetně záměru autora), socio-kulturní dopad a také duchovní a umělecké role autora. Svoji práci uvádím rozhovorem s Angelou o umění. Dále zavádím pojem nazírání jako duchovní kategorii, která zadává rytmus společenského dění. Nazírání jako přerušení běžného chodu věcí. Uvádím akce, příklady tělesné performance, které v sobě obsahují více uměleckých metod, ale snažím se posunout definici akce tím, že uvádím různorodé příklady. Pokračuji tématem dokumentace akce, kde např. fotografie může být nezbytným prvkem k tomu, aby se akce odehrála a uskutečnila.
About collage
Savič, Urška ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
This dissertation's intention is a research of collage technique since the first documented assemblage in history up to its admittance into the realms of art in the early 20th century when it gradually expanded within the European avant-garde movements. Special emphasis is put on the role of photography when used as source material. The photo-collage and first works discovering its possibilities are in fact the leitmotif of this text. At the same time the outlines of a wider picture surrounding the appearance of the technique are depicted as well. The principle of collage is a heritage of the avant-garde movements. When they came to an end, the collage did not fade away with them. Quite the opposite it became one of the prevailing techniques employed by artists through out the second half of the century. Even though the dissertation does not include a detailed explanation of these post-avant-garde collages, they are presented in the frame of the technique continuity that brings us to the present position of collage.
Noc v českém výtvarném umění 19. - 21. s toletí
Zmudová, Žaneta ; MĚŘIČKA, Jan (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na téma noci v českém výtvarném umění 19. - 21. století. Smyslem práce však není mapovat tuto problematiku v úplnosti, nesnaží se být historickým přehledem, ale klade si za cíl představit různá pojetí noci ve tvorbě několika vybraných autorů. Tento text se soustředí na díla umělců, kteří noc znázorňují v krajinných či městských scenériích. V každém nočním výjevu se objevuje světlo, ať už přírodní či umělé, které je nositelem autorových představ. Práce směřuje od představení symboliky světla a tmy v průběhu lidských dějin a fyzikální povahy světla, k prezentaci jednotlivých autorů, kteří nastalou noc reflektují s přírodními druhy světla nebo s umělými druhy světla.
Grafika a fotografie v Čechách
Friedlaender, Dan ; Měřička, Jan (vedoucí práce) ; Bárta, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá vzájemným ovlivňováním a používáním grafiky ve vztahu k fotografii, nebo naopak používáním fotografie ve vztahu ke grafice na českém území. Na to se snaží pohlížet jednak z historického hlediska zkoumáním tehdejších dobových tendencí a vývoje grafických a reprodukčních technik s důrazem na úlohu českých vynálezců. V druhé řadě potom pracuje s rozborem práce významných českých autorů, grafiků pracujících s fotografií, nebo rozborem jednotlivých děl, ve kterých se konfrontace grafiky a fotografie přímo nabízí. Na těch potom demonstruje buďto společné, nebo naopak individuální tendence objevující se v jednotlivých dílech a zkoumá význam vzájemných přesahů vznikajících kombinováním těchto dvou oborů.
Vztah současné fotografie a grafického designu
Tuček, Viktor ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Měřička, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá přibližování oborů fotografie a grafický design. Na základě historického úvodu zkoumá pomocí deseti rozhovorů s fotografy a grafickými designéry současné názory na vztahy těchto dvou oborů. Respondenti fotografové: S. Steinová, M. Jaroš, A. Holý, J. Thýn. Respondenti designéři: P. Krejzek, K. Kvízová, A. Svobodová, M. Hanzalová, R. Sidun, M. Macháček, B. Vašák.
Ženy v českém fotogramu
Šigut, Vladimír ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Měřička, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na mapování okruhu žen-umělkyň které pracovaly nebo pracují v českém prostředí s technikou fotogramu. Zatímco umělkyně narozené na počátku 1. poloviny minulého století (Emila Medková, Běla Kolářová, Eva Fuková), se touto nově přijatou uměleckou technikou zabývaly spíše sporadicky. Pro autorky střední a nastupující mladé generace ? Gabrielu Kolčavovou, Ilonu Staňkovou, Jolanu Havelkovou a Jindru Vikovou ? se experimenty na bázi fotogramu staly plnohodnotnou součástí jejich tvůrčí práce. Obecně oproti fotografům a umělcům se ženy také liší zvolenými okruhy svých témat. Ty bývají daleko poetičtější, křehčí, intimnější. Ćasto se týkají okruhu nejbližší rodiny. Během doby příprav na této práci byly pro mě osobně velmi inspirující a obohacující osobní kontakty a setkání s umělkyněmi nebo v případě Emily Medkové s její dcerou, paní Evou Kosákovou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.