Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Artificial Intelligence Poetry
Jurečka, Otakar ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Kotásek, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis conducts an overview of existing computer engines that are designed to write poetry texts. It contains information on how to work with each presented application and their capabilities are demonstrated through their exemplary use. The generated writings are analyzed. The operation of these computer programs is explained. Additionally, it includes information about the origins of the idea of artificial intelligence, as well as its more recent technological developments.
PANOPTIKON
Hofmann, Petr Eric ; Smetana,, Matěj (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Volbou výstupu pro tento magisterský projekt se stala tvorba 360° animovaného videa, kdy je záznam obrazu zachycen všemi směry současně. Povaha tohoto videa spočívá v tom, že divákovi umožňuje na základě jeho aktivity rozhlížení v prostředí probíhajícího děje a vnoření se do prostředí videa. Každé zhlédnutí videa je unikátní, neboť divák nikdy nevidí celou scénu najednou; vše kolem něj se odehrává paralelně, což zprostředkovává nelineární filmový zážitek nejen ze strany dějové, ale také ze strany obrazové. Výsledné 360° video je interaktivní povahy, vyžadující aktivní účast diváka k využití svého celého potenciálu, neboť bez aktivity a statickém stavu videa zůstane většina dalšího obsahu skryta. Vlastnost interaktivity sdílí tento video formát spolu s prostředím digitálních her a lze jej chápat jako hybridní spojení těchto dvou médií. Po obsahové stránce zpracovává koncept Jeremyho Benthama Panopticon architektonický objekt, kde by měli být všichni jeho obyvatelé pod neustálým dohledem. Děj sleduje činnosti pěti postav, které ač jsou odděleny od sebe navzájem v izolovaných místnostech a jsou pod neustálým dozorem diváka v observační místnosti, po několika nechtěných přehmatech docílí útěku z architektonického konstruktu. Hlavní funkcí projektu je klást silný důraz na vizuální prvky po obsahové i formální stránce a zprostředkovat tak divákovi nevšední zážitek.
Přínosy a náklady digitalizace v účetní firmě
KRAUSOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá přínosy a náklady digitalizace účetnictví ve vybrané účetní firmě TAX CONSULTING TÁBOR s.r.o., která se mimo jiné zabývá i daňovým poradenstvím. Cílem práce je zmapovat teoretické poznatky týkající se problematiky podnikových procesů a způsobů jejich digitalizace. Digitální procesy jsou implementovány do účetnictví z důvodu zjednodušení prováděných účetních operací. V práci jsou popsány digitální transformace podnikových procesů, softwarová podpora a digitalizace interních ekonomických procesů. Použitou metodikou v práci je porovnávání a hodnocení současné digitalizace v podniku. Na základě získaných informací je provedeno zhodnocení zjištěných poznatků včetně rozboru přínosů a nákladů na digitalizaci a je navrženo doporučení ke zvýšení výkonnosti vybraných interních ekonomických procesů v účetní firmě. Konečné výsledky ukazují, že při nákladech vynaložených do digitalizace, se zvýší kapacita pro zpracování účetnictví dalším společnostem a tím se zvýší příjem.
Determining the Sphericity of Sand Grains by AI Computer Vision Research
Misiołek, Katarzyna ; Dąbska, Agnieszka ; Mazurek, Artur
The paper presents an approachable, free, open source and effective way of using AI models in geotechnics. The research consisted of two stages. First, granulometric tests were performed according to EN ISO 14688–1: 2018. Second, sand grains were identified and measured in gathered microscopic images (from a light microscope and an SEM). Segmentation, which allows the identification of image pixels belonging to an object, is a well-known but problematic area of image processing, and the use of AI techniques is one of the possible approaches to dealing with the issues involved with segmentation. The estimation of grain sphericity is used as an example to present how geotechnics specialists can customize AI and other software for their benefit with only basic knowledge of the Python programming language.
Board Game User Interface with a Camera
Cihlářová, Dita ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system that would be able to substitute a real opponent in a board game Horse Races and Bets. The game is observed by a camera that transmits images to a computer. The image is then processed and game objects are identified. After that, the application can analyse a current status of the game and decide about the next move of the artificial player. The decision-making algorithm is able to react to every game situation and thus play the game to the end. The application can be used by players that like to play Horse Races and Bets, but currently do not have an opponent, and for demonstrating the possibilities of computer vision.
Řízení entit ve strategické hře založené na multiagentních systémech
Knapek, Petr ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci systému podpory učení a plánování agentů schopných hry real-time strategických her typu StarCraft. Budou vysvětleny problémy ovládání herních objektů a protivníků počítačem a představeny obvykle používané způsoby řešení. Na základě analýzy je navržen a implementován nový systém využívající multiagentního přístupu k ovládání hry a metod strojového učení, který je schopný porážet protivníky a přizpůsobovat se novým výzvám.
Umělá inteligence ve hře Bang!
Kolář, Vít ; Lodrová, Dana (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření umělé inteligence do karetní hry Bang!. Obsahem této práce je kompletní popis hry Bang!, její pravidla, strategické principy používané při hraní a rozbor hry pohledu UI. Dále práce podává přehled metod umělé inteligence a základní informace o disciplíně teorie her. Následuje popis implementace v jazyce C++ a způsobu vytvoření umělé inteligence za pomoci Bayesovské klasifikace a rozhodovacích stromů založených na expertních systémech. Poslední část obsahuje zhodnocení vesměs pozitivních výsledků a závěr s možnými dalšími rozšířeními.
Artificial Intelligence
Ragas, Luděk ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to provide insight into the extensive field of artificial intelligence. At first, the thesis provides a definition of artificial intelligence and a brief overview of its history. Thereafter, this work also briefly describes technologies of artificial intelligence, such as neural networks, expert systems, and genetic algorithms. Lastly, this thesis describes influence and position of artificial intelligence in society.
Word2vec modely s přidanou kontextovou informací
Šůstek, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porozuměním word2vec modelů. Přestože tyto modely vznikly nedávno (2013), staly se velmi populárními. Učením těchto modelů lze obdržet vektorovou reprezentaci slov v~N-dimenzionálním prostoru reálných čísel. Pomocí operací nad těmito vektory je možné určit sémantické vazby mezi slovy. Dále se práce snaží o rozšíření představených modelů za účelem jiné reprezentace slov. K tomuto účelu je navrženo využití obrazové informace. Taktéž je diskutována možnost použití konvolučních neuronových sítí ve spojitosti s poskytnutím odlišné kontextové informace.
Inteligentní bezpečnostní kamera založená na Raspberry Pi
Vinarčík, Peter ; Španěl, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom práce je vytvoriť Pan-Tilt-Zoom bezpečnostnú kameru skonštruovanú pomocou Raspberry Pi a kamerového modulu. Výsledná kamera podporuje podstatnú časť ONVIF štandardu. Softvér kamery je implementovaný v Pythone a čiastočne v Node.js. Kamerový modul zachytáva zorné pole o veľkosti 200 stupňov. Zachytený obraz je pomocou prvkov počítačového videnia - knižnica OpenCV pre Python prevedený na simuláciu Pan-Tilt-Zoom kamery. Výsledný obraz bude možné ovládať a pozorovať v sieťovom nahrávacom zariadení Shinobi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.