Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělá inteligence ve hře Bang!
Kolář, Vít ; Lodrová, Dana (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření umělé inteligence do karetní hry Bang!. Obsahem této práce je kompletní popis hry Bang!, její pravidla, strategické principy používané při hraní a rozbor hry pohledu UI. Dále práce podává přehled metod umělé inteligence a základní informace o disciplíně teorie her. Následuje popis implementace v jazyce C++ a způsobu vytvoření umělé inteligence za pomoci Bayesovské klasifikace a rozhodovacích stromů založených na expertních systémech. Poslední část obsahuje zhodnocení vesměs pozitivních výsledků a závěr s možnými dalšími rozšířeními.
Program pro trénování daktyloskopických expertů
Bartoň, Jan ; Drahanský, Martin (oponent) ; Lodrová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vytvořením uživatelského rozhraní programu pro trénink daktyloskopických expertů. V prvních kapitolách je popsán historický a technický vývoj daktyloskopie. Dále jsou vysvětleny postupy a pojmy nutné k porozumění a základní orientaci v určování otisků prstů. Závěrečné kapitoly se zabývají návrhem možností, jakými lze získat a zobrazit výsledky v srozumitelné podobě. Závěr práce je věnován zhodnocení výsledků a testům.
Security of Biometric Systems
Lodrová, Dana ; Busch, Christoph (oponent) ; Provazník, Ivo (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
The main contributions of this thesis are two novel approaches for the increase of securing of biometric systems based on fingerprint recognition. The first approach is within the liveness detection and prevents the use of various fake fingers and other spoofing techniques during the capturing processes. This patented approach is based on a combination of change of papillary line color and width caused by pressing of a finger against glass plate. The resultant liveness detection unit can be integrated into an optical fingerprint sensor. The second approach is within standardization and it increases the security and interoperability of minutiae extraction and comparison process. For this purposes, I have created the methodology to determine semantic conformance rates of minutiae extractors. The minutiae extracted by the tested extractors are compared against Ground-Truth-Minutiae obtained by clustering of data provided by dactyloscopic/forensic experts. This proposed methodology is included in the ISO/IEC 29109-2 Amd. 2 WD4.
Automatické zlepšování kvality obrazu otisku prstu
Blaho, Vojtěch ; Lodrová, Dana (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na vylepšení kvality obrazu otisku prstu a na jeho kvalitativní ohodnocení. V první části práce je definován pojem otisku prstu, jsou rozebrány jeho charakteristické rysy a nejdůležitější vlastnosti k definování dobré kvality obrazu. Další kapitola ve zkratce popisuje metody na určení kvality obrazu otisku a podrobněji nahlíží na metodu použitou v SDK od Innovatrics. Třetí kapitola poté podrobně informuje o jednotlivých krocích při vylepšování obrazu pomocí metody založené na Gaborovém filtru. Závěrečná část je poté věnována experimentálním výsledkům. Obecně je obtížné vytvořit metodu, která by vylepšila jakýkoliv otisk prstu. Proto by bylo vhodné před využívání tohoto programu vyladit metody pro určitý typ otisků, či pro určitý scanner.
Umělá inteligence pro deskovou hru Carcassonne
Černohub, Jan ; Lodrová, Dana (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh, vytvoření, testování a vyhodnocení virtuální adaptace populární společenské deskové hry Carcassonne pro osobní počítače. Včetně algoritmů řešící umělou inteligenci soupeře - za tímto účelem je vypracována analýza pravidel, cílů a herních strategií vzhledem k některým principům z teorie her s pravděpodobností. Dále jsou zpracovány nároky na zvolený formát datové a procedurální prezentace díla spolu s uživatelským rozhraním. Závěr práce nastiňuje možnosti budoucího rozšíření aplikace stran pokročilejších algoritmů umělé inteligence, jako jsou neuronové sítě.
Rozpoznávání živosti otisků prstů
Lodrová, Dana ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je po nastudování literatury, týkající se rozpoznávání otisků prstů se zaměřením na testování živosti, podání podrobného přehledu hardwarových i softwarových metod testování a dále pak popsání mnou implementovaného řešení. V rámci studia těchto metod bylo nutné v této práci objasnit strukturu biometrického systému  a principy na kterých fungují v praxi používané senzory otisků prstů. Z uvedeného přehledu metod testování živosti je zde více místa věnováno metodě založené na pocení pokožky vyvinuté v laboratoři BioSAL a také spektroskopické metodě firmy Lumidigm. Studium metod testování živosti mne inspirovalo k vytvoření nového typu senzoru pro snímání otisků prstů, který má v sobě zabudováno testování živosti na základě dvou charakteristických vlastností živé lidské tkáně. V rámci testování tohoto senzoru bylo zapotřebí v této práci uvést v současnosti známé metody oklamání senzorů. Z jejich rozboru vyplývá, že nově navržený senzor by měl být teoreticky odolný proti každé z nich.
Rozpoznávání parcelních čísel v katastrálních mapách
Svoboda, Jiří ; Lodrová, Dana (oponent) ; Procházka, Boris (vedoucí práce)
Obsahem této práce je vytvoření aplikace, která bude zobrazovat katastrální mapy České republiky, po označní parcely uživatelem, aplikace automaticky rozpozná parcelní číslo, na jehož základě dojde k zobrazení informací z katastru nemovitostí.
Otestování možností biometrického systému - technologie otisků prstů
Šuta, Matej ; Lodrová, Dana (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce popisuje technologie, které v současnosti používají senzory při snímaní otisků prstů. Pro otestování vlastností těchto senzorů je navrženo několik postupů. Tyto postupy jsou zaměreny na testování vlivu prostředí na funkčnost biometrického systému a na odolnost biometrického systému vůči útokům. Výsledky testů jsou posléze zpracovány pomocí veličin, které vyhodnocují systém z různych hledisk.
Klient/server aplikace hry mariáš
Fabian, Jaroslav ; Lodrová, Dana (oponent) ; Doležel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci karetní hry Mariáš. Hra je určená pro tři až čtyři hráče, kteří ji hrají přes počítačovou síť prostřednictvím protokolu TCP/IP. Hra je vytvořená pro systémy Microsoft Windows XP, Vista a 7 v programovacím jazyce Java.
Otestování možností biometrického systému - technologie geometrie ruky
Hrnčiřík, Matej ; Orság, Filip (oponent) ; Lodrová, Dana (vedoucí práce)
Tato práce popisuje problematiku testování jedné z mnoha biometrických technologií - technologii geometrie ruky. Pro otestování této technologie bylo navržených a provedených několik postup ů . Veškeré testování probíhalo na zařízení HandKey II. Jedním z cíl ů testování bylo zjistit, zda je možné obelstít zařízení pomoci umělých rukou . Nasledujícím cílem bylo navhnout a provést testy zaměřené na identifikaci a verifikaci. Výsledky jsou následně zpracovány a zhodnoceny z několika hledisk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.