Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Paliativní péče z pohledu nelékařských zdravotnických pracovníků
Štětinová, Natálie ; Klokočková, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou umírání z pohledu nelékařských zdravotnických pracovníků a porovnává uplatňování principů paliativní péče o umírajícího pacienta na nemocničním lůžku s péčí v hospici. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem pohlížejí zdravotní sestry s praxí v obou typech zařízení na tuto péči a jaké mezi nimi vidí rozdíly. Teoretická část zahrnuje definice základních pojmů a seznamuje čtenáře s celkovou tematikou umírání. Zmíněny budou také základní principy, myšlenky a hodnoty, které paliativní medicína vyznává a praktikuje. Dále předkládá základní informace o historii tohoto oboru u nás i ve světě, přibližuje charakteristické projevy a problémy umírajícího pacienta a vysvětluje, jaká specifika mají hospicová zařízení a jakou péči poskytují. Pro srovnání zde bude popsáno i jakým způsobem se uplatňuje paliativní péče u pacienta v terminální fázi umístěného na nemocničním lůžku. Podkladem k této části bude především odborná literatura a odborné internetové zdroje. Pro empirickou část byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Zpracovává informace získané z rozhovorů se čtyřmi zdravotními sestrami, které mají zkušenost s umírajícím pacientem ze své dřívější praxe v nemocnici a které nyní pečují o tyto lidi v rámci hospicových zařízení. Mají proto tedy potřebné...
Dětská skupina. Přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let
Kuruczová, Stanislava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská skupina - přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let" se věnuje společensky aktuálnímu tématu, kterým je umisťování dětí raného věku do mimorodinných zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí. Úkolem první, teoretické části, je s využitím odborné literatury shromáždit a přehledně zpracovat dostatek informací vztahujících se k tématu. Pozornost je zaměřena na rodinu s malým dítětem, na její současnou podobu, na faktory, které ovlivňují výchovu dítěte a jeho následné zapojení do širší společnosti. Podrobně se také věnuje jejím jednotlivým členům - dítěti, jeho potřebám a možnostem jejich naplňování, matce a otci, kteří společně, zodpovědně přistupují k výchově dítěte a zároveň řeší již zmiňované slaďování profesních a rodinných životů. Součástí teoretické části je také pohled na současnou situaci ve společnosti - na systém pro-rodinných opatření ze strany státu, na možnosti, které se rodičům a jejich dětem nabízejí, s podrobným popisem dostupných forem péče o děti raného věku. Snahou je popsat tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody a zaměřit se na jednu z nich, nově legislativně podporovanou dětskou skupinu. K tomu by měla pomoci i druhá, praktická část práce. Jejím cílem bylo zkoumat již fungující dětskou skupinu v Brandýse nad Labem a zaměřit se na...
Druhé dítě v mezinárodním pohledu
Kudrnová, Pavlína ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Druhé dítě v mezinárodním pohledu Abstrakt Hlavním cílem této práce je komparativní analýza dítěte druhého pořadí ve Švédsku, Finsku, Nizozemsku, Rakousku, České republice a na Slovensku. Hlavním nástrojem analýzy jsou transverzální tabulky plodnosti pro roky 1991-2007. V první části práce jsou uvedeny teorie, proč lidé chtějí děti, a faktory, které je ovlivňují při rozhodování o založení a velikosti rodiny. Dále se text zabývá srovnáním podmínek a prostředí pro rodiny v jednotlivých státech, které se ukázalo být nejvíce přátelské ve Švédsku a Nizozemsku. Z hlavní části práce, analýzy dítěte druhého pořadí, vyplývá, že ve sledovaném období docházelo k výraznějším změnám v České republice a na Slovensku než v ostatních státech - jak v posouvání rození dětí do vyššího věku, tak v snižování úrovně úhrnné a konečné plodnosti druhého pořadí či v pravděpodobnosti mít druhé dítě. Výsledky práce poukazují na počínající známky ztráty výsadní pozice druhého dítěte a dvoudětné rodiny, zejména ve státech střední Evropy. Klíčová slova: druhé dítě, plodnost, tabulky plodnosti, pravděpodobnost mít druhé dítě, rodina
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Dětská skupina. Přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let
Kuruczová, Stanislava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská skupina - přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let" se věnuje společensky aktuálnímu tématu, kterým je umisťování dětí raného věku do mimorodinných zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí. Úkolem první, teoretické části, je s využitím odborné literatury shromáždit a přehledně zpracovat dostatek informací vztahujících se k tématu. Pozornost je zaměřena na rodinu s malým dítětem, na její současnou podobu, na faktory, které ovlivňují výchovu dítěte a jeho následné zapojení do širší společnosti. Podrobně se také věnuje jejím jednotlivým členům - dítěti, jeho potřebám a možnostem jejich naplňování, matce a otci, kteří společně, zodpovědně přistupují k výchově dítěte a zároveň řeší již zmiňované slaďování profesních a rodinných životů. Součástí teoretické části je také pohled na současnou situaci ve společnosti - na systém pro-rodinných opatření ze strany státu, na možnosti, které se rodičům a jejich dětem nabízejí, s podrobným popisem dostupných forem péče o děti raného věku. Snahou je popsat tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody a zaměřit se na jednu z nich, nově legislativně podporovanou dětskou skupinu. K tomu by měla pomoci i druhá, praktická část práce. Jejím cílem bylo zkoumat již fungující dětskou skupinu v Brandýse nad Labem a zaměřit se na...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Druhé dítě v mezinárodním pohledu
Kudrnová, Pavlína ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Druhé dítě v mezinárodním pohledu Abstrakt Hlavním cílem této práce je komparativní analýza dítěte druhého pořadí ve Švédsku, Finsku, Nizozemsku, Rakousku, České republice a na Slovensku. Hlavním nástrojem analýzy jsou transverzální tabulky plodnosti pro roky 1991-2007. V první části práce jsou uvedeny teorie, proč lidé chtějí děti, a faktory, které je ovlivňují při rozhodování o založení a velikosti rodiny. Dále se text zabývá srovnáním podmínek a prostředí pro rodiny v jednotlivých státech, které se ukázalo být nejvíce přátelské ve Švédsku a Nizozemsku. Z hlavní části práce, analýzy dítěte druhého pořadí, vyplývá, že ve sledovaném období docházelo k výraznějším změnám v České republice a na Slovensku než v ostatních státech - jak v posouvání rození dětí do vyššího věku, tak v snižování úrovně úhrnné a konečné plodnosti druhého pořadí či v pravděpodobnosti mít druhé dítě. Výsledky práce poukazují na počínající známky ztráty výsadní pozice druhého dítěte a dvoudětné rodiny, zejména ve státech střední Evropy. Klíčová slova: druhé dítě, plodnost, tabulky plodnosti, pravděpodobnost mít druhé dítě, rodina
Hra, hravost a hračka ve výtvarném umění
Nováková, Kateřina ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Svou práci jsem zaměřila na hru, hravost a hračku. Nejprve jsem hledala, kde se tyto témata nejvíce objevují a to jak nás v životě ovlivňují. Uvedla jsem i některé definice. Dále jsem tyto témata více rozváděla a hledala jejich spojitosti s uměním a pedagogikou. Ve výtvarném umění jsem se zaměřila na jednotlivé body na hru, hravost a hračku. Uvedla jsem několik umělců, kteří při své tvorbě používají hru nebo hravost. Hračku jsem uvedla spíše, jako motiv uměleckých děl. Poslední část mé práce se věnuje výtvarnému projektu, který je zaměřen na děti od osmi do dvanácti let. Jednu z řad blíže představuji. Uvádím i jednotlivé hodiny, znichž jednu podrobně rozepisuji. Tuto hodinu jsem nazvala Malba mýdlovými bublinami a odučila jsem ji na Základní umělecké škole Na Proseku. Po představení této hodiny jsem napsala i reflexi. Celá práce je doplněna obrázky. V závěru se snažím shrnout k čemu jsem dospěla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.