Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití volnočasové a zážitkové pedagogiky ve vztahu k výuce biologie a přírodopisu
Rybka, Jakub ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Kuba, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zážitkovou a volnočasovou pedagogikou a možnostmi využití prvků těchto oblastí ve výuce na školách, a to převážně v biologii a přírodopisu. V úvodní části je potřebné vyjasnění pojmů a nepřesných definic, které je následováno krátkou kapitolou z historie zážitkové a volnočasové pedagogiky z převážné českého prostředí. Hlavní myšlenkou práce je poukázat na to, že prvky obou pedagogik se ve školách již poměrně hojně používají v rámci některých moderních vyučovacích metod. Vybrané metody jsou blíže popsány od jejich možných výhod a nevýhod až po jejich využití na českých školách. V závěru jsou poté porovnány právě se zážitkovou a volnočasovou pedagogikou pro potvrzení hlavní hypotézy bakalářské práce.
Výtvarná výchova a volnočasová pedagogika
Lovašová, Jana ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení volného času a výchovy v něm. Zkoumá jejich charakteristiky. Cílem je zmapování zařízení volného času, která se věnují výtvarným činnostem, ve městě Benátky nad Jizerou a jeho okolí. Dalším cílem je navržení výtvarné činnosti pro jedno z vybraných zařízení. V úmyslu bylo tento návrh zrealizovat, avšak to se kvůli vládním opatřením v důsledku covid 19, neuskutečnilo. teoretické části popsán je vývoj, specifika a funkce volného času a výchova ve volném čase. Dále jsou vyobrazena vybraná zařízení, poskytující aktivity pro děti a mládež ve volném čase Jelikož se zaměřuji na taková zařízení, která se ve své nabídce věnují výtvarným činnostem, je zde popsána výtvarná výchova a její přínos. Ve výzkumné ěnuji dvěma případovým studiím volnočasových zařízení zaměřených na výtvarné činnosti v Benátkách nad Jizerou. Zjišťuji, jaký je jejich přístup k vedení těchto činností, jakým způsobem vedení probíhá, jaké skupiny dětí a mládeže zařízení navštěvují. didaktické části se věnuji návrhu výtvarné činnosti pro jedno ze zmíněných zařízení, který se měl uskutečnit na některé z hodin zařízení. Popsány jsou i možná rozšíření a další způsoby využití tématu.
Pedagogický potenciál Školního klubu při ZŠ Dobřichovice
Dvořáková, Lenka ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce poukazuje na problematiku volného času u žáků prvního stupně základního vzdělávání ve školním klubu. Cílem práce je sestavení ročního plánu pro Školní klub při Základní škole v Dobřichovicích, pro žáky 4. a 5. ročníků. Toto místo představuje pro děti přechodný bezpečný prostor pro trávení volného času. Žáci by se měli naučit před přechodem na druhý stupeň nakládat se svým volným časem v odpoledních hodinách. Roční program jim nabízí smysluplné aktivity na tuto dobu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, z teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje teoretickým východiskům času z pohledu filosofie, dále pak pojetí volného času v životě žáků mladšího školního věku. Zabývá se zájmovou činností a stanovením pedagogických cílů ve volném čase žáků. Praktická část práce obsahuje shrnutí jednotlivých aktivit ročního plánu a dalších aktivit ve školním klubu. Přílohy obsahují jak Roční plán, tak i jednotlivé projekty a aktivity rozdělené do měsíčních celků. Klíčová slova Školní klub, Roční plán, volnočasová pedagogika, relaxace, bezpečný prostor.
Prázdninový tábor pro děti 1. stupně ZŠ z hlediska volnočasové a náboženské pedagogiky
HRDLIČKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce je věnovaná problematice prázdninového tábora pro děti mladšího školního věku z pohledu volnočasové a náboženské pedagogiky. Tato práce má cíl nastínit, jaké zásady volnočasové a náboženské pedagogiky by měl respektovat prázdninový tábor. V teoretické části jsou nastíněna východiska pro závěrečný projekt. Praktická část je formou projektu prázdninového tábora se zaměřením na náboženskou pedagogiku. Projekt v praktické části byl připraven, realizován a didakticky vyhodnocen.
Možnosti uplatnění metod osobnostně sociální výchovy ve střediscích volného času s využitím edukačních technologií
Šimeček, Karel ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomová práce didaktického charakteru předkládá využití konkrétních navržených metod osobnostně sociální výchovy v prostředí středisek volného času, prostřednictvím metodických karet propojených s edukačními technologiemi. Tyto metodické karty byly zhotoveny a prakticky ozkoušeny realizátorem diplomové práce spolu s pedagogy volného času a následně kriticky zhodnoceny. Použitými výzkumnými metodami byla komparace mých osobních zkušeností s metodickými kartami a zkušeností jednotlivých účastníků výzkumu, kde se minimálně tři pedagogové vyjadřují k jedné metodické kartě, dále polostrukturovaný rozhovor vytvořený a realizováný kvalitativní metodou, jež zjišťoval možnosti a meze použití jednotlivých metodických karet a kvantitativní výzkumná sonda v podobě dotazníku, jež sloužila k získání přehledu potřeb volnočasových pedagogů na základě které, byl vytvořen podrobný návrh jednotlivých metodických karet. Výsledkem bylo, že všech 10 vytvořených a prakticky ozkoušených metodických karet je za specifických podmínek v praxi využitelné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.