Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Relaxační a terapeutické činnosti v rehabilitačním klubu na Základní škole speciální
Férová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké terapie probíhají u žáků s kombinovaným postižením v rámci rehabilitačního klubu na základní škole speciální, jak vypadá průběh těchto terapií a co by bylo možné na terapiích zlepšit. Součástí práce je zodpovězení čtyř výzkumných otázek. V teoretické části je definována ucelená rehabilitační péče, která je dále členěna na rehabilitaci léčebnou, sociální, výchovnou - pedagogickou a pracovní. Dále jsou v teoretické části popsány jednotlivé terapie spadající pod léčebnou a výchovnou (pedagogickou) rehabilitaci. Součástí diplomové práce je porovnání tří organizací, vzdělávací instituce, sociální služby a neziskové organizace, ty jsou představeny také v teoretické části. V praktické části jsou vymezeny čtyři výzkumné otázky, na které je odpovězeno pomocí tří metod. Jsou použity metody pozorování, rozhovor a analýza dokumentace žáků. Je zjišťováno, jaké terapie jsou používány v rámci rehabilitačního klubu, jak probíhají, u jakých dětí a jak často. Závěr výzkumného šetření tvoří porovnání tří zařízení, která se starají o jedince s těžkým postižením. Z výsledků výzkumu byla určena doporučení pro praxi, kterými mohou být větší prostory pro probíhání terapií a větší počet pracovníků na kroužku.
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením Pavel Zikl Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.
Mateřská škola v systému ucelené rehabilitace
FIALOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá provázaností složek v systému ucelené rehabilitace v České republice s důrazem na složku výchovně vzdělávací. Zaměřuje se na individualizaci v předškolní výchově a vzdělávání dětí s mentální retardací. Cílem práce je porovnání, co si pod pojmem ucelená rehabilitace představují učitelky, a co naopak matky. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část se zabývá teoretickými poznatky, druhá část je praktická. Teoretická část se zabývá charakteristikou ucelené rehabilitace, problematikou zejména charakteristice jednotlivých složek. Další úsek teoretické části popisuje integrace/inkluze, s tím spojený individuální plán, a poslední úsek se zabývá dětmi v MŠ s mentální retardací. Praktická část se skládá z rozhovorů, a to dvojího typu. Jedna část rozhovorů je vedena s rodiči integrovaných dětí s mentální retardací, druhá část s učitelkami z mateřských škol, které mají u sebe integrované žáky. Těmito rozhovory chceme zjistit, jak moc jsou používány složky ucelené rehabilitace v MŠ, při čemž zda je učitelky stíhají zapojovat do svých činností.
Ucelená rehabilitace žáků s tělesným a kombinovaným postižením jako základ jejich úspěšného zahájení školní docházky
Doležal, Vít ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku ucelené rehabilitace u žáků s tělesným nebo kombinovaným postižením na počátku školní docházky. Teoretická část práce je členěna do tří okruhů. První okruh se věnuje problematice dítěte s tělesným a kombinovaným postižením. Druhý okruh podchycuje vzdělávání a specifika žáků s tělesným a kombinovaným postižením. Třetí okruh je věnován pojetí ucelené rehabilitace. Zohledňuje zastoupení složek ucelené rehabilitace pro mladší školní věk. Výzkumná část diplomové práce řeší otázku, zda je ucelená rehabilitace na počátku školní docházky pomocí nebo zátěží. Údaje byly získány dotazníkem a strukturovaným rozhovorem. Dotazováni byli rodiče dětí s tělesným a kombinovaným postižením v Jihočeském kraji. Byly utvořeny dva soubory. Jeden sestával z rodičů dětí z běžné ZŠ, druhý tvořili rodiče dětí ze ZŠ ve speciálním zařízení. Výsledkem šetření bylo zjištění, že všichni rodiče považují rehabilitaci za nezbytnou. Rehabilitace jejich dítěte je již stálou součástí jejich rodinného života. Rozdíly jsou v podmínkách pro rehabilitaci. Děti v běžné ZŠ absolvují zpravidla méně terapií. Zařizování a ucelenost celého procesu stojí na rodičích. Tyto děti navštěvují školu v místě, kde žijí. Rodiče dětí ve speciální ZŠ mají podporu ve všech oblastech ucelené rehabilitace a jednoznačně ji...
Subjektivní a objektivní pohled na význam rehabilitace u jedince s tělesným postižením
Kotrbáčková, Eva ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Subjektivní a objektivní pohled na význam rehabilitace u jedince s tělesným postižením je analyzovat přínos rehabilitace pro osobu s tělesným postižením, konkrétně pro ženu se svalovou dystrofií, a to po stránce subjektivní i objektivní. V úvodních kapitolách jsou uvedena teoretická východiska zabývající se základní terminologií, tělesným postižením, jeho definicí a charakteristikami, ucelenou rehabilitací a jejími složkami. Na ně navazuje další kapitola, která je zaměřena na samotný výzkum a je v ní zpracována případová studie. Pro vypracování diplomové práce bylo použito, kromě analýzy odborné literatury, kvalitativní výzkumné šetření zpracované na základě přímého pozorování, rozhovorů, anamnestických dotazníků a analýzy lékařské dokumentace. Výzkumné šetření prokázalo význam rehabilitace z hlediska subjektivního i objektivního. Objektivní nálezy po intenzivní fyzioterapii během rehabilitačního pobytu zcela odpovídaly subjektivním pocitům osoby, která byla předmětem výzkumu. Klíčová slova: tělesné postižení, svalové dystrofie, ucelená rehabilitace
Single matky a jejich děti - skupina ohrožená chudobou?
Voráčová, Helena ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na ženy, které se rozhodly pečovat o své dítě či děti samy, označuji je jako single matky. Jedná o skupinu, která dle výzkumů čelí nepříznivé finanční situaci a vysoké míře ohrožení chudobou a sociálního vyloučení. Stejně tak jako jejich děti. Vzhledem k nemožnosti uspokojovat všechny své potřeby trpí deprivací, jejíž následky si nesou do budoucna. Jednou z oblastí, na kterou má vliv jejich obtížná finanční situace jsou volnočasové aktivity. Míra omezení single matek a jejich dětí ve způsobu trávení volného času závisí především na zájmu či nezájmu otců o své děti. Ke kvalitnímu využití volného času single matek a jejich dětí mohou též přispívat neziskové organizace občanské společnosti primárně zaměřené na single matky a jejich děti, kterých je v České republice bohužel nedostatek. Jedním z možných důvodů může být ten, že tyto ženy, přestože jejich přítomnost vnímají pozitivně, netouží být, ať již z jakéhokoliv důvodu, společností označovány a vnímány jako single matky, natož na sebe z tohoto úhlu pohledu nechat nést pozornost. Annotation The aim of this study is to address single mothers. Single mothers and their children are usually in poor financial condition and threatened with poverty and social exclusion. They are unable to meet their basic needs which effect...
Vliv sportovních aktivit v procesu resocializace u lidí s následky cévní mozkové příhody
Šteflová, Romana ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce bude zaměřena na resocializaci a sociální rehabilitaci osob s následky cévní mozkové příhody v kombinaci se sportovními aktivitami. Cílem bude zjištění vlivu sportovních aktivit na sociální rehabilitaci u cílové skupiny. V teoretických kapitolách budou definovány a vysvětleny pojmy týkající se cévní mozkové příhody, sociální rehabilitace a sportovních aktivit. V empirické kapitole budou analyzována a interpretována data na základě metody polostrukturovaného rozhovoru a zúčastněného pozorování.
Využití ergoterapie ve speciální pedagogice
Šrámová, Magdaléna ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku prolínání se dvou profesí ergoterapie a speciální pedagogiky. Nejprve je podrobně popsána ergoterapie, její cíle, rozdělení a podobně. Poté se zabývá ucelenou rehabilitací, kde se tyto dva obory nejčastěji prolínají. Je zde popsána spolupráce ergoterapeuta a speciálního pedagoga, aplikovaná ergoterapie ve vybraných oblastech a u vybraných diagnóz. Vybrané oblasti jsou sestaveny podle podoborů speciální pedagogiky. Diagnózy jsou stanoveny na základě nejčastější spolupráce obou profesí. Hlavním záměrem je analýza možností spolupráce a její uplatnění v praxi. Součástí je i vyhodnocení dotazníků, které byly sestaveny pro účel této diplomové práce, kde respondenty byly ergoterapeuti a speciální pedagogové. Jejich odpovědi odrážejí skutečné postavení obou oborů v praxi. Výsledkem šetření jsou nedostatky spolupráce, které by se měly v budoucnu napravit pro zlepšení kvality terapeutické léčby. KLÍČOVÁ SLOVA: ergoterapie, ucelená rehabilitace, speciální pedagogika, spolupráce, rehabilitace, terapie.
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v rámci logopedické intervence u jedinců s kombinovaným postižením
Saláková, Kateřina ; Klenková, Jiřina (oponent)
Shrnutí Rigorózní práce nabízí podrobný rozbor logopedické intervence se zaměřením na systémy alternativní a augmentativní komunikace u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami (kombinované postižení) různého věku (19, 12, 8 let). V teoretické části předkládáme obecnou charakteristiku komunikační schopnosti jako součásti sdělovacího procesu, jejího možného narušení v souvislosti s kombinovaným postižením respondentů i vlastní logopedickou intervenci, kdy poukazujeme na posun terapeutických přístupů orientovaných od zvukové stránky řeči k obsahové. Popis kombinovaného postižení prezentujeme z pohledu časté kombinace mozkové obrny a mentální retardace včetně symptomatologie a diagnostiky. Poslední kapitola profiluje jednotlivé systémy alternativní a augmentativní komunikace i kritéria uplatňovaná v průběhu jejich volby. Výzkumná část podává detailní přehled logopedické intervence v jednotlivých vývojových etapách respondentů. Následné zhodnocení jednotlivých terapeutických přístupů předkládá závěry nekoordinované a nesystematické logopedické intervence, která je i přes včasnou diagnostiku realizována ve věku čtyř let jedinců. Současná podpora všech složek, tj. primárních funkcí, řeči a komunikace představuje u respondentů různorodou subvenci. Systémy alternativní i augmentativní komunikace jsou u jedinců...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.