Název:
Mateřská škola v systému ucelené rehabilitace
Překlad názvu:
Kindergarden in comprehensive rehabilition system
Autoři:
FIALOVÁ, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá provázaností složek v systému ucelené rehabilitace v České republice s důrazem na složku výchovně vzdělávací. Zaměřuje se na individualizaci v předškolní výchově a vzdělávání dětí s mentální retardací. Cílem práce je porovnání, co si pod pojmem ucelená rehabilitace představují učitelky, a co naopak matky. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část se zabývá teoretickými poznatky, druhá část je praktická. Teoretická část se zabývá charakteristikou ucelené rehabilitace, problematikou zejména charakteristice jednotlivých složek. Další úsek teoretické části popisuje integrace/inkluze, s tím spojený individuální plán, a poslední úsek se zabývá dětmi v MŠ s mentální retardací. Praktická část se skládá z rozhovorů, a to dvojího typu. Jedna část rozhovorů je vedena s rodiči integrovaných dětí s mentální retardací, druhá část s učitelkami z mateřských škol, které mají u sebe integrované žáky. Těmito rozhovory chceme zjistit, jak moc jsou používány složky ucelené rehabilitace v MŠ, při čemž zda je učitelky stíhají zapojovat do svých činností. This work deals with interconnection components of comprehensive rehabilitation system with an emphasis on the educational component in the Czech Republic. It focuses on individualized preschool education and education of children with mental retardion. The aim is compare what the teachers think about integrated rehabilitation and what the mothers think about it. The work is divided into two parts. The first one deals with theoretical finding and the second part is practical. Theoretical part is divided characteristic of integrated rehabilitation and describe problem of each part of in. Next section of theoretical part describe integration/inclusion and connected individual plan with it. The last part is deals with the children with mental retardation in kindergarden. Practical part is composed two types f interviews. The first part is made by parents of integrated childrens with mental retardion and the second part is made whit teachers from kindergardens who work with the integrated kids. By these interviews we want to know how much is used components of integrated rehabilitation and if the teachers make time for participate in activities in kindergarden.
Klíčová slova:
integrace; mateřská škola; mentální retardace; předškolní věk; ucelená rehabilitace; comprehensive rahabilitation; integration; kindergarden; mental retardation; preschool age Citace: FIALOVÁ, Hana. Mateřská škola v systému ucelené rehabilitace. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/45746