Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén Netflix a jeho vliv na změny chování diváků
Doležal, Aleš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce "Fenomén video on demand a český divák" popisuje současnou situaci ve světě VOD, charakterizuje jeho základní prvky a jevy s ním spojené, přičemž se soustředí hlavně na to, jaký mají tyto jevy dopad na divácký zážitek, jejich životní styl a dokonce i psychologickou pohodu. Zároveň čtenáři stručně přibližuje hlavní video on demand služby na českém trhu, a to jak z hlediska jejich historie, tak i z hlediska jejich programové skladby a nabídky pro diváky. Stěžejní částí práce je přiblížení kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření mezi 140 lidmi ve věku 19 - 26 let, které zkoumá jejich vztah k filmové a televizní tvorbě v souvislosti s videem na vyžádání. Text přibližuje závěry šetření, podle nichž lidé častěji preferují nelineární sledování audiovizuálního obsahu oproti lineárnímu, což vede k velkým výkyvům z hlediska času stráveného u obrazovky. Výsledky zároveň naznačují, že placené VOD je mezi lidmi téměř stejně populární, jako kabelové a satelitní stanice. Zároveň ale většinou nechtějí platit za více VOD služeb současně, takže se míra internetového pirátství drží stále na vysoké úrovni.
Streamování počítačových her v České republice: kvalitativní studie
Válek, Jiří ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu živého streamování počítačových her v České republice. Práce je založená na přístupu online etnografie a klade si za cíl popsat, jaký význam přisuzují streamování producenti obsahu (označovaní v této práci jako performeři), jaké jsou jejich motivace ke streamování, jak se na streamech prezentují a jaká je obsahová náplň těchto streamů. Živé streamování počítačových her je v této práci zasazeno do kontextu uživatelsky generovaného obsahu. Hlavní částí této práce je kvalitativní výzkum uskutečněný prostřednictvím online pozorování streamů a rozhovorů s performery, kteří streamují prostřednictvím služby Twitch. Závěrečná zjištění ukazují, že streamování je pro performery zábava a vyplnění volného času, a k tomu také forma společenského kontaktu. Mezi motivace performerů patří spokojenost jejich diváků a opětovný kontakt s nimi. Finanční motivace se u sledovaných performerů nevyskytovaly. Performeři se na streamech se zpravidla do žádné zvláštní role nestylizují, nicméně někteří vystupují v rolích učitelů, kteří učí diváky, jak být lepším hráčem, nebo také jako baviči. Během streamu se performeři věnují obvykle jen jedné hře, a dále také intenzivní komunikaci s diváky, která se často počítačových her vůbec netýká.
Komunita League of Legends jako součást fenoménu E-Sports
Jurčík, Jakub ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je popis a charakterizace jednotlivých mediálních obsahů vznikajících v rámci komunity kolem hry League of Legends uvnitř fenoménu e-sports. Ústředním tématem je definice pojmu metagame a ukotvení jeho funkce v jednotlivých typech mediálních obsahů, které v komunitě kolem hry League of Legends vznikají. Výstupem práce je pak analýza jednotlivých typů mediálních obsahů, v rámci kterých je pojem metagame projektován, interpretován a předáván divákům.
Subjektivní měření QoE streamovaného videa se zaměřením na opakované načítáni streamovaného videa
Hůrek, Marek ; Pokorný, Jiří (oponent) ; Kováč, Dominik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá především vytvořením webového nástroje pro subjektivní hodnocení kvality videa při počátečním a opakovaném načítání videa do vyrovnávací paměti. Simulace adaptivního streamování, zaměřené na načítání videa do vyrovnávací paměti, jsou provedena na základě vytvořených scénářů v databázi, které jsou náhodně generována a implementována do vytvořeného nástroje. V samotné teorii jsou rozebrány různé druhy streamování, následně služby pro streamování a nakonec služba QoE, zaměřená na subjektivní a objektivní hodnocení. Pro subjektivní hodnocení jsou podrobněji rozebrány měření v laboratořích a pomoci Crowdsoursing. Na závěr jsou analyzována data získaná během měření. Výsledky jsou vneseny do grafů společně s rozborem výsledného subjektivního hodnocení MOS.
Technologie pro "webcast"
Švehlák, Milan ; Číka, Petr (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o technologiích pro tvorbu webcastu a možných metodách pro jeho uskutečnění. Na úvod jsou zde rozepsány teoretické poznatky o přenosu multimédií po internetu. Poté následuje výčet základních metod pro webcast. V dalších částech práce jsou jednotlivé metody blíže popsány, uvedeny jejich výhody a nevýhody a porovnány. Tato práce také pojednává o hardwarových a softwarových nástrojích, nutných k realizaci webcastu. Dále je uveden návrh nejvhodnější metody pro uskutečnění webcastu vzhledem ke stanoveným požadavkům a následně je provedena jeho realizace.
Model adaptivního streamování videa přes HTTP
Kasianenko, Dmytro ; Prokopec, Jan (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Klíčové úkoly této práce jsou vytvořit simulaci bezdrátové sítě v ns-3 a modelovat streamování videa přes tuto síť s použitím technologie MPEG-DASH. Práce popisuje nástroje a metody, využitelné pro kódování videa v souladu se standardem MPEG-DASH. V práci je vysvětleno, jaké nástroje jsou nutné pro spuštění video serveru, který používá MPEG-DASH technologii streamování videa. Pak je popsáno, jak vytvořit simulaci drátových a bezdrátových WiFi a LTE sítí. Je také popsáno spuštění video serveru a provázání se simulací, je demonstrováno, jaké uzly mohou být použity a jaká musí být vybrána vhodná délka segmentu.
Nástroj pro monitorování a oznamování multicastových multimediálních streamů
Dorušák, Petr ; Veselý, Vladimír (oponent) ; Skokanová, Jana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro monitorování a oznamování multicastových multimediálních streamů. Cílem práce je vytvořit aplikaci, která bude monitorovat MPEG-TS streamy v zadaných multicastových skupinách a bude informovat o jejich běhu prostřednictvím oznamovacího protokolu SAP.
Komprimace, dekomprimace a streamování video dat
Šilhavý, Miroslav ; Číka, Petr (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Zaměřením této bakalářské je popsání schopností nástroje FFmpeg a kodeku Theora. Porovnání nástrojů a technologií kodeků MPEG-4 (MPEG-4 ASP, H.264), Theora a MPEG-2. Testování komprimačních schopností a srovnání výstupních snímků videa komprimovaném v MPEG4-AVC kodeku, Theoře a videa bez komprese. Ukázka postupu a použití programovacího rozhraní Theora a FFmpeg pro práci s multimediálním obsahem. Částí práce je také analýza a implementace aplikace přehrávače vytvořeného s pomocí nástroje FFmpeg a aplikace pro přenos Theora video paketů pomocí RTP protokolu.
Vliv internetu na společnost: problematika distribuce audiovizuálního obsahu
Forman, Petr ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem této bakalářské práce je kriticky analyzovat, jaký vliv má audiovizuální obsah šířený v prostředí internetu na dnešní společnost. První část práce se věnuje teoretickému rámci, kde jsou vysvětleny pojmy, jejichž pochopení má významný vliv na zbytek práce. Druhá část se věnuje konkrétní problematice. Tato část se zaobírá pozitivními a negativními vlivy již zmiňovaného obsahu na jednání lidí ve společnosti. Práce se zabývá důvody, které motivují uživatele ke stahování nelegálně šířeného obsahu a zkoumá, jak by šlo toto stahování omezit a zda je vůbec společnosti škodlivé. Dále řeší, jak může sledování nevhodného obsahu ovlivnit psychiku dětí a zároveň, jak mohou rodiče před těmito negativními vlivy své děti chránit což je zároveň dílčím cílem práce.
Streaming pomocí technologií FLASH
ZEZULA, Jiří
Práce se zabývá pojednáním o flashovém streamingu ve všech jeho formách. Její hlavní součástí je porovnání a vymezení vlastností flashových streamingových serverů a to v komereční a open source podobě. Prostor bude věnován také kodekům, jenž servery využívají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.