Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sportovní komentátorky České televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti
Machalíková, Libuše ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Sportovní komentátorky České Televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti" analyzuje pracovní zkušenosti žen a mužů ve sportovní redakci České televize s důrazem na genderové stereotypy, překážky a pozitivní trendy v oblasti genderové rovnosti. Teoretická část se věnuje vymezení klíčových pojmů, jako jsou média, sportovní média, feminismus (radikální, sociální, marxistický a socialistický) a genderové role. Metodologická část popisuje cíle výzkumu, volbu kvalitativního přístupu a postup analýzy dat. V praktické části jsou prezentovány výsledky rozhovorů s ženami a muži ze sportovní redakce. Výzkum naznačuje, že genderová rovnost ve sportovní žurnalistice postupně roste, ale existují stále výzvy, jako strukturální nerovnosti ve vedení. Přínos této práce spočívá v poskytnutí komplexního pohledu na genderové aspekty ve sportovní žurnalistice.
Mediální obraz ženského fotbalu v deníku Sport
Pavlačková, Monika ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mediální obraz ženského fotbalu v deníku Sport" se zabývá mediálním obrazem ženského fotbalu v období 1. 1. 2017 - 31. 12. 2021 v deníku Sport. Prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy práce shrnuje prezentaci ženského fotbal v jediném českém sportovním deníku a jeho přílohách v průběhu let. Následně jsou zmíněny nejzajímavější články. Analyzované roky jsou v závěru mezi sebou porovnávány. Mezi hlavní teorii patří to, že pokud se mediální obraz ženského fotbalu postupně měnil, bude to značné právě v jediném českém sportovním deníku. Práce vychází z předpokladu, že počet článků v průběhu let rostl, což bylo ve výsledku potvrzeno až na roky 2020 a 2021, kdy kvůli pandemické krizi počet článků značně klesl. Změna mediálního obrazu ženského fotbalu byla zjevná nejen z počtu článků, ale i z jejich délky.
Eurosport jako příklad rozmachu sportovních televizních kanálů v Evropě
Michna, Tomáš ; Lukšů, David (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem a zhodnocením počátků rozvoje specializovaných sportovních televizních kanálů v Evropě, přičemž středem zájmu zůstává panevropský sportovní kanál Eurosport. Stručně je popsán vývoj symbiotického vztahu mezi sportem a médii. Tento vývoj je sledován od vzniku prvních sportovních časopisů a rubrik deníků, přes rozvoj sportovního rozhlasového vysílání, až po začátky sportovního televizního vysílání. Práce dále interpretuje okolnosti a příčiny vzniku prvních evropských i světových sportovních televizních kanálů, které mají v současném spektru televizního vysílání své nezastupitelné místo. Podrobněji jsou popsány okolnosti vzniku panevropského kanálu Eurosport a jeho rozvoj od 80. let 20. století až do současnosti. V dnešní době je Eurosport sportovní televizní stanicí, která vysílá díky své popularitě nejen v celé Evropě, ale i na ostatních kontinentech v celkem 20 světových jazycích, v Evropě se stal nejsledovanějším panevropským kanálem. Práce věnuje pozornost také historii a současnosti české mutace kanálu Eurosport, která je v České republice distribuována od roku 1996. Na základě spolupráce s českou verzí Eurosportu je popsáno zázemí redakce, základní vazby a postupy v rámci chodu vysílání.
Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů.
Pamánek, Luboš ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů Cíl práce: Cílem diplomové práce je analyzovat popularitu sportovních médií. Diplomová práce je zaměřena na sportovní média v tisku a na internetu a na jejich vývoj za posledních několik let. Vlastním přínosem práce je poté sestavení sociodemografického profilu čtenáře se zájmem o sport v tisku a na internetu a zkoumání jeho vztahu ke sportu. Vytvořené profily jsou následně porovnány s cílem nalézt shodné a odlišné rysy. Metoda: Výzkumná část diplomové práce je založena na analýze a zpracování získaných dat z marketingových výzkumů za zkoumané období. Výzkumu jsou podrobena sportovní média v tisku a na internetu, proto je v závěrečné kapitole výzkumné části použita metoda komparace, která poodhaluje rozdílné a shodné rysy obou typů médií. Pro zpracování tématu je využita metoda analýzy dokumentů a metoda komparace. Výsledky: Z výsledků práce vyplývá, že tištěná a internetová média zažívají odlišnou dobu, a ta se promítá i do sportovních médií. Na jedné straně tištěná média každoročně ztrácí na popularitě a jejich budoucnost je nejistá a na druhé straně u internetových médií se v posledních letech projevuje strmý nárůst popularity. To se samozřejmě promítá i do rozdílné sociodemografické struktury čtenářů...
Fotbalová Fortuna liga v Deníku Sport a sportovní příloze MF Dnes v době koronavirové krize v období od 1.3. 2020 do 31.12. 2020
Malík, Štěpán ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit, jak deník Sport, web iSport, sportovní příloha MF Dnes a web sport.idnes.cz informovaly o koronavirové krizi v souvislosti s Fortuna ligou. K dosažení cílů práce je využito kvantitativní obsahové analýzy. V práci jsou zkoumána tři časová období, přičemž každé období bylo vybráno tak, aby pokrývalo důležitý úsek v událostech spojených s koronavirovou krizí a Fortuna ligou. Výzkumná část práce analyzuje publikované články v jednotlivých obdobích, dále zkoumá zmínky o klubech a využití narativů. Výsledky jsou porovnávány jak mezi jednotlivými obdobími, tak mezi médii. Práce také prezentuje Fortuna ligu jako soutěž, jednotlivé kluby a jejich historii. Zároveň práce chronologicky charakterizuje klíčové události koronavirové krize v České republice. Ve stručnosti jsou zde také představeny nejnovější poznatky z výzkumu na téma sportovní žurnalistiky v době koronavirové krize.
Požadavky vybraných českých médií na mediální vztahy sportovních organizací
Slobodníková, Aneta ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Požadavky vybraných českých médií na mediální vztahy sportovních organizací Cíle: Cílem práce je vytvoření souhrnu požadavků v oblasti mediálních vztahů sportovních organizací. Požadavky představují názory jednotlivých zástupců vybraných českých médií ve sportovním odvětví. Smyslem souhrnu je vytvoření materiálu, který může přispět k efektivnější komunikaci mezi médii a sportovními subjekty. Metody: Ke sběru dat bylo využito kvalitativní metody rozhovorů pomocí návodu, který vychází z teoretické reflexe. Respondenti byli vybráni účelovým vzorkováním za pomocí kritérií. Rozhovory byly nahrávány a následně převedeny transkripcí do písemné podoby. Získaná data byla zpracována deduktivním způsobem tematické analýzy. Výsledky: Výsledkem práce je souhrn požadavků mediálních zástupců. Výsledky reflektují teoretické poznatky s praktickými připomínkami pro české prostředí sportu. Celkově se mediální zástupci zaměřují především na důvěru ze strany sportovních organizací a jejich zástupců. Zároveň připomínají, že součástí sportovní kariéry sportovců je i mediální výstup. Přejí si, aby na ně nebylo nahlíženo jako na nepřátele, ale jako na partnery v šíření informací veřejnosti a především fanouškům. Klíčová slova: public relations, mediální komunikace, tisková zpráva, tisková konference, sportovní...
Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů.
Pamánek, Luboš ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů Cíl práce: Cílem diplomové práce je analyzovat popularitu sportovních médií. Diplomová práce je zaměřena na sportovní média v tisku a na internetu a na jejich vývoj za posledních několik let. Vlastním přínosem práce je poté sestavení sociodemografického profilu čtenáře se zájmem o sport v tisku a na internetu a zkoumání jeho vztahu ke sportu. Vytvořené profily jsou následně porovnány s cílem nalézt shodné a odlišné rysy. Metoda: Výzkumná část diplomové práce je založena na analýze a zpracování získaných dat z marketingových výzkumů za zkoumané období. Výzkumu jsou podrobena sportovní média v tisku a na internetu, proto je v závěrečné kapitole výzkumné části použita metoda komparace, která poodhaluje rozdílné a shodné rysy obou typů médií. Pro zpracování tématu je využita metoda analýzy dokumentů a metoda komparace. Výsledky: Z výsledků práce vyplývá, že tištěná a internetová média zažívají odlišnou dobu, a ta se promítá i do sportovních médií. Na jedné straně tištěná média každoročně ztrácí na popularitě a jejich budoucnost je nejistá a na druhé straně u internetových médií se v posledních letech projevuje strmý nárůst popularity. To se samozřejmě promítá i do rozdílné sociodemografické struktury čtenářů...
Eurosport jako příklad rozmachu sportovních televizních kanálů v Evropě
Michna, Tomáš ; Lukšů, David (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem a zhodnocením počátků rozvoje specializovaných sportovních televizních kanálů v Evropě, přičemž středem zájmu zůstává panevropský sportovní kanál Eurosport. Stručně je popsán vývoj symbiotického vztahu mezi sportem a médii. Tento vývoj je sledován od vzniku prvních sportovních časopisů a rubrik deníků, přes rozvoj sportovního rozhlasového vysílání, až po začátky sportovního televizního vysílání. Práce dále interpretuje okolnosti a příčiny vzniku prvních evropských i světových sportovních televizních kanálů, které mají v současném spektru televizního vysílání své nezastupitelné místo. Podrobněji jsou popsány okolnosti vzniku panevropského kanálu Eurosport a jeho rozvoj od 80. let 20. století až do současnosti. V dnešní době je Eurosport sportovní televizní stanicí, která vysílá díky své popularitě nejen v celé Evropě, ale i na ostatních kontinentech v celkem 20 světových jazycích, v Evropě se stal nejsledovanějším panevropským kanálem. Práce věnuje pozornost také historii a současnosti české mutace kanálu Eurosport, která je v České republice distribuována od roku 1996. Na základě spolupráce s českou verzí Eurosportu je popsáno zázemí redakce, základní vazby a postupy v rámci chodu vysílání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.