Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sportovní komentátorky České televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti
Machalíková, Libuše ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Sportovní komentátorky České Televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti" analyzuje pracovní zkušenosti žen a mužů ve sportovní redakci České televize s důrazem na genderové stereotypy, překážky a pozitivní trendy v oblasti genderové rovnosti. Teoretická část se věnuje vymezení klíčových pojmů, jako jsou média, sportovní média, feminismus (radikální, sociální, marxistický a socialistický) a genderové role. Metodologická část popisuje cíle výzkumu, volbu kvalitativního přístupu a postup analýzy dat. V praktické části jsou prezentovány výsledky rozhovorů s ženami a muži ze sportovní redakce. Výzkum naznačuje, že genderová rovnost ve sportovní žurnalistice postupně roste, ale existují stále výzvy, jako strukturální nerovnosti ve vedení. Přínos této práce spočívá v poskytnutí komplexního pohledu na genderové aspekty ve sportovní žurnalistice.
Porovnání mediálního obrazu Martina Fenina v České republice a SRN
Schuster, Michael ; Lukšů, David (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První částí je praktická část, která se zabývá porovnáváním mediálního obrazu fotbalisty Martina Fenina v České republice a v Německu, tedy ve dvou zemích, kde hráč strávil převážnou část kariéry. Práce při komparaci vychází z tištěných médií a porovnává český a německý pohled jak mezi bulvárními deníky Blesk a Bild, tak mezi seriózními médii Mladou frontou Dnes a německým Die Welt. Vše je v praktické části práce doplněno rozhovory s odborníky z české i německé mediální scény. Martin Fenin měl jako velmi talentovaný hráč slibně nakročeno k tomu, aby se stal jedním z nejlepších fotbalových hráčů, jaké kdy český fotbal měl. Vinou zranění, ale také kvůli mnoha skandálům a činnostem vylučujícími se s kariérou profesionálního sportovce jeho strmě vzrůstající kariéra postupně začala nabírat sestupnou tendenci a jeho talent zůstal nenaplněným. Kvůli neutichajícím skandálům je částí veřejnosti vnímán spíše jako bulvární celebrita, než jako vrcholový sportovec. Druhou částí je teoretická část, která je základem k praktické části a její pochopení je pro praktickou část stěžejní.
Mediální obraz ženského fotbalu v deníku Sport
Pavlačková, Monika ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mediální obraz ženského fotbalu v deníku Sport" se zabývá mediálním obrazem ženského fotbalu v období 1. 1. 2017 - 31. 12. 2021 v deníku Sport. Prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy práce shrnuje prezentaci ženského fotbal v jediném českém sportovním deníku a jeho přílohách v průběhu let. Následně jsou zmíněny nejzajímavější články. Analyzované roky jsou v závěru mezi sebou porovnávány. Mezi hlavní teorii patří to, že pokud se mediální obraz ženského fotbalu postupně měnil, bude to značné právě v jediném českém sportovním deníku. Práce vychází z předpokladu, že počet článků v průběhu let rostl, což bylo ve výsledku potvrzeno až na roky 2020 a 2021, kdy kvůli pandemické krizi počet článků značně klesl. Změna mediálního obrazu ženského fotbalu byla zjevná nejen z počtu článků, ale i z jejich délky.
Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů.
Pamánek, Luboš ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů Cíl práce: Cílem diplomové práce je analyzovat popularitu sportovních médií. Diplomová práce je zaměřena na sportovní média v tisku a na internetu a na jejich vývoj za posledních několik let. Vlastním přínosem práce je poté sestavení sociodemografického profilu čtenáře se zájmem o sport v tisku a na internetu a zkoumání jeho vztahu ke sportu. Vytvořené profily jsou následně porovnány s cílem nalézt shodné a odlišné rysy. Metoda: Výzkumná část diplomové práce je založena na analýze a zpracování získaných dat z marketingových výzkumů za zkoumané období. Výzkumu jsou podrobena sportovní média v tisku a na internetu, proto je v závěrečné kapitole výzkumné části použita metoda komparace, která poodhaluje rozdílné a shodné rysy obou typů médií. Pro zpracování tématu je využita metoda analýzy dokumentů a metoda komparace. Výsledky: Z výsledků práce vyplývá, že tištěná a internetová média zažívají odlišnou dobu, a ta se promítá i do sportovních médií. Na jedné straně tištěná média každoročně ztrácí na popularitě a jejich budoucnost je nejistá a na druhé straně u internetových médií se v posledních letech projevuje strmý nárůst popularity. To se samozřejmě promítá i do rozdílné sociodemografické struktury čtenářů...
Fotbalová Fortuna liga v Deníku Sport a sportovní příloze MF Dnes v době koronavirové krize v období od 1.3. 2020 do 31.12. 2020
Malík, Štěpán ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit, jak deník Sport, web iSport, sportovní příloha MF Dnes a web sport.idnes.cz informovaly o koronavirové krizi v souvislosti s Fortuna ligou. K dosažení cílů práce je využito kvantitativní obsahové analýzy. V práci jsou zkoumána tři časová období, přičemž každé období bylo vybráno tak, aby pokrývalo důležitý úsek v událostech spojených s koronavirovou krizí a Fortuna ligou. Výzkumná část práce analyzuje publikované články v jednotlivých obdobích, dále zkoumá zmínky o klubech a využití narativů. Výsledky jsou porovnávány jak mezi jednotlivými obdobími, tak mezi médii. Práce také prezentuje Fortuna ligu jako soutěž, jednotlivé kluby a jejich historii. Zároveň práce chronologicky charakterizuje klíčové události koronavirové krize v České republice. Ve stručnosti jsou zde také představeny nejnovější poznatky z výzkumu na téma sportovní žurnalistiky v době koronavirové krize.
Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů.
Pamánek, Luboš ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Popularita sportovních médií v tisku a na internetu - sociodemografický profil čtenářů Cíl práce: Cílem diplomové práce je analyzovat popularitu sportovních médií. Diplomová práce je zaměřena na sportovní média v tisku a na internetu a na jejich vývoj za posledních několik let. Vlastním přínosem práce je poté sestavení sociodemografického profilu čtenáře se zájmem o sport v tisku a na internetu a zkoumání jeho vztahu ke sportu. Vytvořené profily jsou následně porovnány s cílem nalézt shodné a odlišné rysy. Metoda: Výzkumná část diplomové práce je založena na analýze a zpracování získaných dat z marketingových výzkumů za zkoumané období. Výzkumu jsou podrobena sportovní média v tisku a na internetu, proto je v závěrečné kapitole výzkumné části použita metoda komparace, která poodhaluje rozdílné a shodné rysy obou typů médií. Pro zpracování tématu je využita metoda analýzy dokumentů a metoda komparace. Výsledky: Z výsledků práce vyplývá, že tištěná a internetová média zažívají odlišnou dobu, a ta se promítá i do sportovních médií. Na jedné straně tištěná média každoročně ztrácí na popularitě a jejich budoucnost je nejistá a na druhé straně u internetových médií se v posledních letech projevuje strmý nárůst popularity. To se samozřejmě promítá i do rozdílné sociodemografické struktury čtenářů...
Marketingová komunikace sportovního klubu FK Mladá Boleslav v letech 2009-2014
Zikmund, Vladimír ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
(abstrakt) Představením výchozích marketingových aktivit a jejich aplikace ve sportovním prostředí na konkrétním příkladu komunikace FK Mladá Boleslav v letech 2009-2014 odpovídám na otázku potřebnosti marketing ve sportu. V obecném úvodu se zabývám rolí sportu ve společnosti a významem médií jako zprostředkovatele. Je naznačena role sponzoringu ve sportu na teoretických základech i konkrétních příkladech ze zahraničí. Následnou charakteristikou historické, organizační i sportovní stránky FK Mladá Boleslav je vytvořen předpoklad pro specifikaci a zkoumání komunikačních výstupů této organizace, představených na stěžejních kontinuálně využívaných platformách online, rozhlasových a out-of-home médií. Posléze věnuji prostor také úzkému sepětí s partnery a sponzory a proběhnuvším proměnám vizuální identity. Výstupem práce je soubor komunikačních doporučení v obsahové i následné distribuční rovině, které mají za cíl zlepšení návštěvnosti sportovních událostí FK Mladá Boleslav. Práce je zakončena zdůrazněním důležitosti využití marketingu ve sportovním prostředí v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.