Název:
Marketingová komunikace sportovního klubu FK Mladá Boleslav v letech 2009-2014
Překlad názvu:
Marketing communication of sport team FK Mladá Boleslav in the years 2009-2014
Autoři:
Zikmund, Vladimír ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (abstrakt) Představením výchozích marketingových aktivit a jejich aplikace ve sportovním prostředí na konkrétním příkladu komunikace FK Mladá Boleslav v letech 2009-2014 odpovídám na otázku potřebnosti marketing ve sportu. V obecném úvodu se zabývám rolí sportu ve společnosti a významem médií jako zprostředkovatele. Je naznačena role sponzoringu ve sportu na teoretických základech i konkrétních příkladech ze zahraničí. Následnou charakteristikou historické, organizační i sportovní stránky FK Mladá Boleslav je vytvořen předpoklad pro specifikaci a zkoumání komunikačních výstupů této organizace, představených na stěžejních kontinuálně využívaných platformách online, rozhlasových a out-of-home médií. Posléze věnuji prostor také úzkému sepětí s partnery a sponzory a proběhnuvším proměnám vizuální identity. Výstupem práce je soubor komunikačních doporučení v obsahové i následné distribuční rovině, které mají za cíl zlepšení návštěvnosti sportovních událostí FK Mladá Boleslav. Práce je zakončena zdůrazněním důležitosti využití marketingu ve sportovním prostředí v České republice.By introduction to marketing and applying its tools and processes in sport environment on example of communication of Czech football club FK Mladá Boleslav in years 2009 to 2014, I seek an answer for the question of sport marketing necessity. At the beginning, position of sport in culture and the place of media is defined. Sponsoring and partnership as crucial part of economic prosperity are introduced both theoretically and practically on significant examples from the world. Later on, characterizing historical, structural and sport background of FK Mladá Boleslav creates background for specifying its communicational outputs, mainly in continuously used mediatypes of online, radio and out-of-home. Also close relationship with strategic partners and sponsors, together with recent visual identity updates, does not remain unnoticed. Based on those learnings, I provide set of recommendations with main objective to increase attendance, as the output of my thesis. Thus the importance of sport marketing in Czech Republic is underlined.
Klíčová slova:
FK Mladá Boleslav; fotbal; marketingová komunikace; sport; sportovní marketing; sportovní média; česká fotbalová soutěž; Czech football league; FK Mladá Boleslav; football; marketing communication; sport; sport marketing; sport media