Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komiksy časopisu Ohníček v letech 1968-1971: sémiotická analýza
Řezníková, Ivana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá žánrem komiksu v časopise Ohníček v počátečním období normalizace: jeho vztahem ke světovým trendům, cílovou čtenářskou skupinou, mytologickými a ideologickými strukturami a způsobem vizuálního vyjádření. Jádrem práce je podrobná analýza jedenácti komiksů, které vycházely v Ohníčku v letech 1968-71 (ročníky 19-21). Na úrovni žánru se komiksy v Ohníčku výrazně přiblížily dobrodružným příběhům, které se těšily na přelomu let šedesátých a sedmdesátých velké popularitě, zároveň se ale původně "dospělý" výtvarný výraz značně přizpůsobil dětskému čtenáři. Tři z analyzovaných komiksů reprezentují komiksový seriál, kde epizody v jednotlivých číslech časopisu jsou vzájemně pevně provázány dobrodružnou narativní linií. Zbylých osm má charakter stripu, typově odpovídá gagu nebo bajce. U každého z komiksů je sledován jazyk, výtvarná stránka, způsob, jakým je artikulován děj, a distinktivní znaky, které titul odlišují jak od ostatních komiksů v listu, tak od žánrové klasiky. Jak grafická podoba komiksů, tak jejich narativní linie jsou ovlivněny faktem, že Ohníček je určen dětským čtenářům. Závěrem analýzy jsou obecná schémata týkající se typu hrdiny a podoby fikčního světa v závislosti na narativním typu a srovnání české komiksové tradice s podobou, k jaké žánr dospěl v evropském a americkém...
Obsahová analýza televizních seriálů z letištního prostředí - na příkladu Letiště a Pan Am
Havelková, Tereza ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazení letištního prostředí v televizních seriálech. Na příkladu snímku Letiště a Pan Am je provedena komparativní obsahová analýza, která probíhá dle stanovených kritérií. Stěžejní prvky komparativní analýzy představuje několik aspektů, které autorka mapuje a porovnává napříč oběma seriály. Práce se primárně zabývá charakteristikou a vyobrazením letištního prostředí, obrazem letištního personálu, výstavbou děje z hlediska seriality, stereotypy a způsoby, jakými je udržováno napětí v jednotlivých snímcích. Cílem by mělo být přehledné zmapování problematiky televizních seriálů ze specifického (letištního) prostředí s důrazem na vyhodnocení shod a odlišností, které ze seriálového zobrazení pramení.
Mediální reprezentace konstrukce genderových rolí v totální instituci na příkladu seriálu Orange Is the New Black
Pavlíková, Tereza ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Mediální reprezentace konstrukce genderových rolí v totální instituci na příkladu seriálu Orange Is the New Black je obsahovým výzkumem s využitím kvalitativních metod, který analyzuje a popisuje využití feminních a maskulinních genderových rolí v prostředí vězení pro ženy. Práce je rozčleněna do tří částí. V první části jsem popsala teorii, která je zásadní pro správné pochopení a přiblížení tématu. Zabývám se zde historií a teorií totální instituce, věznění a vězení. Důraz také kladu na gender, teorie sociální a mediální konstrukce reality a genderovanost mediálních obsahů. V druhé, metodologické části práce jsem charakterizovala vzorek výzkumu i výzkumnou metodu. Vytyčila jsem si zde také tematické analytické kategorie, hlavní a vedlejší výzkumné otázky a nakonec také cíle celého výzkumu. Ve svém výzkumu vycházím z etnografického výzkumu ženské věznice socioložky Kateřiny Nedbálkové. Její analýza mi pomohla ve stanovení analytických kategorií, dle nichž jsem rozčlenila vlastní výzkum. Analyzovala jsem cíleně vybraná data a na základě těchto poznatků jsem z nich vyvodila příslušné závěry, zodpověděla jsem své výzkumné otázky a zhodnotila dříve stanovené cíle.
Československo v letech 1968-1977 a jeho zobrazení v seriálu Vyprávěj
Menšíková, Iva ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální konstrukce historické reality na případu českého seriálu Vyprávěj. Sleduje, do jaké míry se seriálové zobrazení historických událostí a života v období mezi lety 1968 a 1977 přibližuje skutečnosti, jak je popsaná v odborné literatuře. Srovnává konkrétní historické události a klíčové aktivity tehdejší společnosti s jejich ztvárněním v seriálu. Zaměřuje se přitom na tři základní kategorie - zásadní historické události, běžný život obyvatel a život disidentů. Cílem práce je zjistit, zda skutečnost předkládaná v seriálu odpovídá realitě období normalizace. Na základě odborné literatury vymezím problematiku televizních seriálů obecně, zabývám se v této souvislosti mimo jiné také pojmem serialita. Poté už se věnuji mediální konstrukci reality a zobrazování historie v kultuře, zejména tedy v televizních seriálech. Vzhledem k tomu, že se historie zobrazovaná v seriálu Vyprávěj týká nedávné minulosti, zahrnuji do práce i zmínku o kolektivní paměti. Následně se soustředím na samotný seriál Vyprávěj a vymezení období normalizace, v níž se děj odehrává. V druhé polovině práce se věnuji jednotlivým událostem vymezeného období - jejich tehdejší reálné podobě, jaká je popsaná v odborné literatuře a ve vyprávění pamětníků, a jejich zobrazení v seriálu.
Cultural Differences between the British and the American Version of the TV Series "The Office"
Ringelová, Johana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Cílem této práce je provést analýzu kulturních rozdílů mezi britskou a americkou společností na základě britského sitkomu "The Office" a jeho americké adaptace. V první kapitole této práce se dozvídáme základní informace o tomto seriálu. Druhá kapitola se pokouší vysvětlit, jak se mohla stát americká verze tak populární. Druhá část této kapitoly zkoumá obecné rozdíly mezi točením britských a amerických sitkomů. Ve třetí kapitole začíná analýza samotného sitkomu, Nejdřív je zobrazen jednoduchý popis dějové linky a hlavních postav, potom práce přechází k analýze hlavních postav. Dalším tématem k analýze jsou kulturní a společenská témata soudobé Británie a Spojených států. Analýza je zakončena tématem, jak se liší humor v britské a americké verzi sitkomu.
Produkční ideologie televizního seriálu Proč bychom se netopili
Štechová, Markéta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Produkční ideologie televizního seriálu Proč bychom se netopili" se zabývá výrobním procesem mediálního produktu. Konkrétním zaměřením se práce soustředí na tvorbu jedné z hlavních postav seriálu, postavy Kenyho, a na pozici tvorby této postavy v celém produkčním procesu. Výchozí myšlenky práce formoval přístup kulturálních studií, která v sobě zahrnují jak přístup strukturalistický, vycházející z lingvistiky Ferdinanda de Saussura, tak přístup ideologický, čerpající především z Louise Althussera. Produkční ideologii zkoumá Elena Levine, jejíž rozčlenění pěti základních kategorií ovlivňujících výrobu se stalo odrazovým můstkem pro analýzy této práce. Jedná se o analýzy kvalitativních rozhovorů se zástupci klíčových profesí, které jsou přítomny procesu tvorby televizního seriálu. Rozhovory a jejich analýzy jsou vedeny v duchu zakotvené teorie. Základním analytickým východiskem tohoto výzkumu jsou pak mytologie Rolanda Barthesa. V promluvách o produkčním procesu se jako významné jeví kategorie rutiny, mýtus ideálního vodáctví a postava Kenyho jako jeho symbol, produkční podmínky producenta (České televize) a divák jako poslední instance, ke které se informanti vztahují. Na těchto kategoriích stojí mytologie výjimečnosti, která se stává hlavním nástrojem pro přitahování divákovy...
Obraz společnosti a propaganda v normalizačním seriálu Žena za pultem
Blehová, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především srovnáním zobrazení společnosti a propagandou v normalizačním seriálu Žena za pultem. Dále se zabývá tím, jaké byly reakce na seriál v médiích po jeho premiéře a jak se liší od reakcí po opětovném vysílání v roce 2002. Úvodní část obsahuje základní informace o seriálu, o okolnostech jeho vzniku, o autorech a hereckém obsazení. V následující teoretické kapitole je popsán děj v jednotlivých epizodách seriálu. Ve třetí části je již porovnáváno, jak fungovala seriálová prodejna a jak fungovala ve skutečnosti. Zde jsou uvedeny i reakce prodavaček ze skutečných obchodů. Porovnán je také sortiment, který byl v dostání v seriálu a který byl k dostání v obchodech daném období ve skutečnosti. Zde bylo využito také výpovědí herců ze seriálu. Dále je analyzována role ženy jako matky a zaměstnankyně, zde byla k porovnávání využita především sociologická literatura. Následuje podkapitola o tom, jak seriálové postavy trávily volný čas a jak využívali kulturních možností, opět je seriálové zobrazení porovnáváno s realitou. Další podkapitola se zabývá penzisty a jejich potřebou dalšího výdělku, jsou zde porovnány finanční poměry seriálových a skutečných penzistů. V poslední podkapitole jsou analyzovány prvky propagandy, které se v seriálu objevily a zmíněná je i část...
"Televizní Vánoce" - srovnání televizních programů nabízených během vánočních svátků za posledních 10 let
Ptáčková, Renáta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Televizní Vánoce - srovnání televizních programů nabízených během vánočních svátků za posledních 10 let" se zaměřuje na analýzu jednotlivých žánrů z hlediska četnosti a délky v televizním programu. Speciální pozornosti se pak dostává pohádkám, seriálům a zpravodajství. Práce se zajímá o to, zda například seriály nedominují v televizním programu na úkor pohádkám či nakolik jsou zpravodajské relace zařazovány televizními stanicemi. Dále práce řeší, jak se formovala televizní skladba, kdo ovládl hlavní vysílací čas a která pohádka či film "zvítězil" v souboji o přízeň svých diváků. Pro metodiku práce byla použita kvantitativní analýza televizních pořadů v hlavním vysílacím čase během vánočních svátků 1997-2006. Práce je členěna do 6 kapitol: Teoretický úvod práce (objasňuje pojmy, které jsou pro práci klíčové z hlediska tématu), Kvantitativní analýza vybraných televizních programů a pořadů (zpracování tématu pomocí tabulek a grafů), Prime time (zaobírá se hlavními vysílacími časy během vánočních svátků), Zpravodajství (seznamuje s vývojem a četností zpravodajských relací po dobu jednak deseti sledovaných let, jednak s vývojem zpravodajství v rámci jednotlivých svátečních dnů), Seriály (podobně jako u zpravodajství) a poslední kapitolou je Vývoj pohádek, zpravodajství a seriálů v...
Obraz drogové kriminality v seriálu Zrádci
Pospíšilová, Barbora ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá seriálem Zrádci, jenž uvedla Česká televize na přelomu února a března roku 2020, a který dosud nebyl v akademickém prostředí zpracován do hloubky. Obecným cílem práce je vytvořit ucelený obraz seriálu Zrádci z ohlasů v českých médiích, na sociálních sítích, z ohlasů diváků, tvůrců, popřípadě i herců samotných. Za hlavní cíl si autorka ukládá vytvoření kvalitativní analýzy seriálu. Dílčím cílem je nalezení odpovědi na otázku, zda se Zrádci zásadně liší od jiných kriminálních seriálů, a do jaké míry jsou realističtější než ostatní televizní díla s podobným tématem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.