| |
|
Fenomén televizního pořadu Q (Queer) v České televizi
Filičková, Andrea ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Základním rámcem diplomové práce je analýza televizního pořadu Q, který vysílá Česká televize a který mapuje queer subkulturu nejen v ČR, ale i v zahraničí, zabývá se hledáním identit napříč pohlavími, narušuje konvence vycházející z hodnot heteronormativní společnosti. Název pořadu přímo odkazuje k pojmu queer, který představuje společenský fenomén přinášející genderovou a sexuální diverzitu a pluralitu. Práce zkoumá genezi pořadu od jeho vzniku, přes výrobu, zařazení do vysílání až po jeho zrušení a nahrazení jiným formátem. Diskutuji, jaké jsou motivace a důvody tvůrců a managementu k prosazení pořadu do programové skladby, jaké jsou přitom procesy rozhodování a produkční mechanismy, nebo jak tvůrci/tvůrkyně pracují v pořadu s feministickými teoriemi a genderovými aspekty. Práce zohledňuje také dlouhodobý vývoj sledovanosti pořadu. Hlavní metodou práce je kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci pořadu. Z hlediska mediální produkce se práce zabývá postupy organizace práce při tvorbě pořadu Q.
|
|
Fenomén televizního pořadu Q (Queer) v České televizi
Filičková, Andrea ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Základním rámcem diplomové práce je analýza televizního pořadu Q, který vysílá Česká televize a který mapuje queer subkulturu nejen v ČR, ale i v zahraničí, zabývá se hledáním identit napříč pohlavími, narušuje konvence vycházející z hodnot heteronormativní společnosti. Název pořadu přímo odkazuje k pojmu queer, který představuje společenský fenomén přinášející genderovou a sexuální diverzitu a pluralitu. Práce zkoumá genezi pořadu od jeho vzniku, přes výrobu, zařazení do vysílání až po jeho zrušení a nahrazení jiným formátem. Diskutuji, jaké jsou motivace a důvody tvůrců a managementu k prosazení pořadu do programové skladby, jaké jsou přitom procesy rozhodování a produkční mechanismy, nebo jak tvůrci/tvůrkyně pracují v pořadu s feministickými teoriemi a genderovými aspekty. Práce zohledňuje také dlouhodobý vývoj sledovanosti pořadu. Hlavní metodou práce je kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci pořadu. Z hlediska mediální produkce se práce zabývá postupy organizace práce při tvorbě pořadu Q.
|
| |