Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ
Benešová, Marie ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ, a to zejména českého jazyka. Teoretická část obsahuje základní informace o metodě vyprávění příběhů, storytellingu, její možné využití v českém jazyce a zkušenosti s touto metodou při výuce anglického jazyka. Pro práci s příběhem v hodinách českého jazyka jsou uvedeny možnosti, jak metodu storytellingu využít s ohledem na RVP ZV, a to jak z hlediska žákovských výstupů, tak i kompetencí, které by mohly být v hodinách využívajících storytelling rozvíjeny. Práce se věnuje procesu výběru i tvorby příběhu, jeho umístění v dětské literatuře a kritériím, která by měla být splněna, aby byl příběh žáky přijat. Prostor je věnován samotné aplikaci do vyučovací jednotky a nabídce konkrétních metod a cvičení umožňujících zapojení storytellingu do výuky. Práce se dále zabývá samotným procesem tvorby příběhu na vyjmenovaná slova pro 4. třídu, popisem průběhu vyučovací jednotky i reakcí žáků v hodině a přípravou kontrolního testu, jeho vyhodnocením. Vzhledem k limitovaným zdrojům týkajících se využití storytellingu ve výuce českého jazyka, by tato práce mohla v budoucnu sloužit jako jeden z možných návodů, jak metodu storytellingu zařadit do výuky a může sloužit jako odrazový můstek pro další badatele a zájemce v oblasti storytellingu....
Technické památky regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
FENCLOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá tématem technických památek regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám čtyřmi hlavními oblastmi. První oblast je věnována charakteristice dítěte mladšího školního věku. Druhá oblast se zabývá stručným popisem primární technické gramotnosti, jejími cíli, pojetím a složkami. Třetí oblast stručně popisuje technické oblasti v RVP ZV. Čtvrtá a závěrečná oblast se zabývá charakteristikou vybraných objektů místa bydliště žáka pro uplatnění v technické výuce na 1. stupni ZŠ. Praktická část obsahuje tři přípravy na hodinu a dvě přípravy, které byly realizovány. Vytvořené a ověřené přípravy jsou určeny pro žáky od druhého do pátého ročníku základních škol. Obsahem praktické části jsou pracovní listy a reflexe z hodin.
Výukové aktivity pro podporu finanční gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ
BŘINEK, Michal
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vyučování finanční gramotnosti na 2. stupni základních škol a je určena především jako podklad pro učitele, kteří hledají inspiraci pro výuku finanční gramotnosti. Práce vychází z revidované verze Standardu finanční gramotnosti z roku 2017, a tedy i z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Aktivity jsou vystaveny na doporučeních, která jsou charakterizována v dokumentu Metodická doporučení pro výuku finanční gramotnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a dále na to, kdo by měl být vzděláván ve finanční gramotnosti. V teoretické části je také vymezeno, co by se mělo vyučovat na 2. stupni základních škol z oblasti finanční gramotnosti a také na to, jakým způsobem je dobré výuku vést. Praktická část bakalářské práce obsahuje sedm aktivit, které byly vytvořeny v souladu s dokumenty popsanými v teoretické části. Aktivity se zaměřují na různé části Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a snaží se pokrýt co největší část učiva.
Příklady pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ
KŘÍŽOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem přípravy pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám třemi hlavními oblastmi. První oblast je věnována projektovému vyučování. Druhá oblast se zabývá stručným nástinem vzdělávací soustavy v ČR a náhledem do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Třetí a závěrečná oblast se zabývá popisem přípravy pokrmů a seznámením čtenáře s různými kuchyněmi z celého světa. Praktická část obsahuje čtyři přípravy na hodinu a jednu přípravu na exkurzi spojenou s přípravou pokrmu. Vytvořené a ozkoušené přípravy jsou určeny pro žáky od třetího do pátého ročníku základních škol. Obsahem praktické části jsou pracovní listy a reflexe z hodin přípravy pokrmů.
Mezipředmětové vztahy a integrovaná výuka na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Umění a kultura
HAVLÍČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zaměřuje na mezipředmětové vztahy a integrovanou výuku ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Umění a kultura. Cílem této práce je připravit soubor úloh z tematické oblasti geometrie na 1. stupni základní školy, který integruje vybrané kurikulum v obou vzdělávacích oblastech. Úlohy jsou zaměřené na pojmy souměrnost, obsah mnohoúhelníků, pokrývání roviny. Vybrané úlohy jsou realizovány a ověřovány v edukační praxi.
Geografická témata ve vzdělávacím oboru Výchova k občanství (dle RVP pro základní vzdělávání)
STAREC, Jan
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem mezipředmětových vztahů mezi Výchovou k občanství a Zeměpisem ve výuce na základní škole. Cílem práce je poskytnout přehled těchto interdisciplinárních vztahů mezi oběma vzdělávacími obory. Toho bylo dosaženo pomocí obsahové analýzy tematických celků učiva uvedených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na základě získaných údajů následně autor koncipoval osm modelových výukových jednotek, které byly uvedeny do praxe. Jednotlivé výukovéjednotky byly následně podrobeny evaluaci. Hlavním přínosem práce je nalezení četných kompatibilit mezi oběma obory, které mohou být využity v každodenní pedagogické praxi.
Specifika romské populace zpracovaná metodami a technikami dramatické výchovy
Blovská, Markéta ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem multikulturní výchovy zpracovaným metodami a technikami dramatické výchovy. Teoretická část pojednává o dramatické výchově, jejích cílech, metodách a technikách a jejím zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále o romské populaci a tím, co je pro ní specifické, multikulturní výchově, jejích cílech a zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části se pomocí strukturovaného dramatu snažím přiblížit žákům mladšího školního věku historii, kulturu, hodnoty a způsob života romské populace, která je v České republice ovlivněna asimilační politikou minulého století. Touto lekcí dramatické výchovy zaměřené na poznávání specifik Romů se snažím předcházet nebo ovlivnit předsudky. Tuto národnostní menšinu jsem zvolila proto, že je v České republice největší a váže se k ní asi nejvíce předsudků. Klíčová slova dramatická výchova, strukturované drama, multikulturní výchova, romská populace, kultura a historie Romů, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, mladší školní věk
Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Tchoruk, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zmapování současného stavu tematiky botanických zahrad ve školních dokumentech, kterými jsou Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací programy vybraných základních škol na Praze 2. Dále byl prozkoumán výskyt této tematiky ve vzorku učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník. Na výše uvedených školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli 4. a 5. ročníků, jehož cílem bylo zjistit skutečné praktické využívání Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, výsledky byly zpracovány do grafů a tabulek. Formou rozhovoru se zástupkyní ředitele této botanické zahrady byla zjišťována připravenost na výuku žáků 1. stupně ze strany botanické zahrady. V další části práce byla naplánována a realizována výuková jednotka s žáky 5. třídy základní školy. Z jejího vyhodnocení vyplynulo, nakolik je možné takové jednotky zařazovat do výuky. Následně byly rozebrány možnosti využití této konkrétní návštěvy botanické zahrady v přírodovědě i ostatních předmětech. Klíčová slova 1. stupeň základní školy, botanická zahrada, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, environmentální...
Propojení osobnostní a sociální s multikulturní výchovou při realizaci projektu se zaměřením na Romy
Kubátová, Markéta ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá problematikou průřezových témat se zaměřením na Multikulturní a Osobnostní a sociální výchovu a jejich vymezením v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Je zde navrženo jejich propojení v praxi při realizaci konkrétního projektu s tématem Romové. Tato práce vychází z přesvědčení o důležitosti transkulturního přístupu k multikulturní výchově. Zabývá se také osobností učitele ve vztahu ke zmíněným průřezovým tématům. Hlavním cílem práce je samotná realizace projektu, který byl navržen již v mé bakalářské práci, na dvou vybraných školách. Pro jeho využití v praxi však muselo dojít k jeho značné úpravě, především ke zkrácení z důvodu velké časové náročnosti. Hodnocení projektu a pasportizace daných škol je také součástí praktické části této diplomové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.