Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Richtrová, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Profesní morálka pedagoga MŠ Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Karlovy univerzity Jméno a příjmení autora: Monika Richtrová Studijní obor: Předškolní pedagogika Vedoucí práce: PaeDr. Jana Havlová Rok obhajoby: 2012 ANOTACE Diplomová práce "Profesní morálka pedagoga v MŠ" se zabývá profesionalitou a morální stránkou osobnosti pedagoga. V teoretické části se snažím, co nejkomplexněji popsat podstatu morálky, charakterizuji a definuji pojmy spjaté s morálkou. Výzkumná část analyzuje profesní morálku učitelů a komplexní pohled na možnost legalizace etického morálního kodexu pedagoga. Součástí práce je dotazník a rozhovor, který se vztahuje k dané problematice, určený pedagogům chomutovského regionu. Klíčová slova: etika, morálka, osobnost pedagoga, profesní morálka, étos povolání, etický kodex.
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Perglerová, Radka ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje profesní morálce pedagoga v mateřské škole. Zaměřuje se na etiku a s ní spojené učitelské povolání. Teoretická část zahrnuje objasnění teoretických pojmů, jako je etika a morálka. Popisuje změny v dějinách ve výchově předškolních dětí, v přístupu k teorii výchovy a v požadavcích na pedagoga. Praktická část zahrnuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na názory učitelek a veřejnosti na profesní morálku spojenou s vytvořením etického kodexu pro učitele. Součástí výzkumné části je popis metod, které byly použity k naplnění cílů. Obsahuje i interpretaci dat a závěrem hodnotí postoj veřejnosti a učitelů k profesní morálce pedagoga s názory na návrh obsah etického kodexu. Závěr diplomové práce hodnotí poznatky a okolnosti, které byly v průběhu šetření zjištěny.
Profesní etika v advokátní praxi
Černá, Lucie ; Sláma, Milan (vedoucí práce) ; Kosek, Jan (oponent)
Profesní etika v advokátní praxi Klíčová slova: ETIKA, ADVOKACIE, PROFESNÍ ETIKA Ústředním tématem mé diplomové práce je profesní etika vztahující se k výkonu advokacie v České republice a instituty s etikou advokáta související. Důvodem, proč jsem si uvedený námět zvolila, je především má dosavadní praxe v advokátní kanceláři, kde jsem se setkala již s mnoha kladnými i zápornými přístupy k výkonu tohoto povolání, a také zájem veřejnosti o advokátní etiku, který roste součastně s rostoucí potřebou občanů využívat služeb právních poradců a zástupců. V první kapitole práce jsou podrobně vysvětleny základní pojmy (etika, morálka, právo), jejichž vymezení je pro pochopení problematiky profesní etiky advokáta stěžejní, a jsou nastíněny také jejich vzájemné vztahy. Ve druhé kapitole jsou ve stručnosti představeny nedlouhé, ale bohaté dějiny advokacie na území České republiky, které se píší od 12. století. Kapitola třetí se již zaměřuje na vymezení institutu profesní etiky. První část se týká profesní etiky jako souboru mravních norem platných pro určité povolání a část druhá definuje profesní etiku ve vztahu k výkonu advokacie. Třetí část třetí kapitoly je nazvána profil advokáta. Kromě eticko-psychologického profilu advokáta, který vyjmenovává teoreticky ideální vlastnosti a schopnosti advokáta, je značná část...
Očekávání rodičů od osobnosti současného učitele prvního stupně základní školy
Polanecká Ondrejková, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické rovině shrnutí formálních i neformálních nároků, které jsou kladeny na současného učitele prvního stupně základní školy. Zmiňovány jsou pojmy jako kompetence učitele, pedagogické role, různé pedagogické znalosti a dovednosti, náplň práce učitele. Popsáno je zakotvení učitelské profese v zákoně. Část teoretické práce je věnována dalším složkám učitelství, jako je profesní etika, profesní standard, pedagogický takt a charakterové vlastnosti osobnosti pedagoga. V rovině praktické se na základě vyhodnocených dotazníků pro rodiče žáků práce zabývá reálnými požadavky, které jsou z jejich strany na pedagoga kladeny. V komentářích k jednotlivým bodům dotazníku se autorka opírá o zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Výsledkem obou částí diplomové práce je shrnutí vědomostí, dovedností a charakterových vlastností, kterými by měl dnešní učitel disponovat.
Začínající učitel ve funkci třídního učitele
Steiningerová, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začínajících třídních učitelů 1. stupně základní školy a jejich uváděním do praxe. Cílem práce je analyzovat, jaké profesní kompetence potřebuje absolvent Učitelství pro 1. stupeň ZŠ pro funkci třídního učitele v rovině teoretických zdůvodňování a v rovině praktických znalostí a dovedností. Pojednat a argumentovat koncepci přípravy na třídnictví v pregraduální přípravě. Zkoumá osobnost učitele a jeho proměny v rámci historického kontextu. Přibližuje historický vývoj vzdělávání učitelů a jeho současnou situaci v České republice. Zabývá se modelem profesního standartu, představuje profesní kompetence primární školy a standart učitelů. Na třídního učitele nahlíží z různých úhlů pohledu. Zabývá se jeho náplní práce, činnostmi, které má vykonávat, jeho povinnostmi a kompetencemi. Definuje pojem profesní etika a etický kodex učitele. Tento dokument stanovuje profesní normy, hodnoty a odpovědnost, kterou přijímá každý pedagog ve svém povolání. Hlavním úkolem praktické části bylo porovnání výsledků dotazníku a rozhovorů s analýzou mých zkušeností z pohledu profesních kompetencí a kompetencí třídního učitele. V této části byly využity výzkumné metody, rozhovor, dotazník a analýza svých zkušeností. Podařilo se vysledovat, které činnosti z náplně práce učitele dělají...
Etická dilemata procesu transformace pobytového zařízení sociální péče
HORN, Roman
Diplomová práce se zabývá etickými dilematy, která autor identifikoval během procesu transformace pobytového zařízení sociální péče. Cílem práce je identifikovaná dilemata teoreticky popsat a následně i naznačit postup jejich řešení. Cílem stěžejní části práce, kde je vybrané dilema rozebráno za pomoci dvou etických teorií, je poukázat na způsob, jak mohou tyto teorie pomoci při řešení etických dilemat. Práce je členěna na pět částí, přičemž první vymezuje pojmy, proces transformace a specifika cílové skupiny osob s mentálním postižením. Ve druhé části je zdůrazněna role sociálního pracovníka při řešení etických dilemat, dále se autor obecně věnuje etickým problémům a dilematům z několika úhlů pohledu a zabývá se otázkou odpovědnosti sociálního pracovníka za eticky podložené rozhodování i ve specifické situaci transformace. Ve třetí části jsou popsána konkrétní etická dilemata, která byla identifikována v průběhu procesu transformace, včetně naznačení možných řešení. Ve čtvrté části je jedno vybrané etické dilema rozebráno za pomoci dvou etických teorií, deontologie a konsekvencialismu. V závěrečné páté části, diskusi, je zamyšlení nad přínosem a reálnými možnostmi využití etických teorií v praxi sociální práce a jejich smysluplnému propojení.
Etická dilemata v sociální práci z pohledu sociálních pracovníků ve veřejné správě (sociálních kurátorů)
Volák, Michal ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hajný, Martin (oponent)
Práce je zaměřena na profesní etiku a dilemata v práci sociálního pracovníka ve veřejné správě/sociálního kurátora pro dospělé. Hlavním cílem bylo odhalit, jaké situace sociální pracovníci ve své práci považují za eticky dilematické, jak je prožívají a jaké volí strategie zvládání těchto situací a kde hledají zdroje podpory pro své rozhodování. Přehledová část práce představuje téma hodnot sociální práce a hodnoty sociálních pracovníků. Blíže se věnuje pojmu spravedlnosti a sociální spravedlnosti, se kterým mimo jiné pracují etické kodexy jako jednou ze základních hodnot sociální práce. Profesní hodnoty sociální práce zkoumá prostřednictvím analýzy etických dokumentů - etických kodexů. Ve výzkumné části práce je proveden kvalitativní výzkum pomocí hloubkových rozhovorů mezi sociálními pracovníky ve veřejné správě. Cílem výzkumu je odhalit, jaké pracovní situace vnímají sociální pracovníci jako eticky dilematické, jakým způsobem je prožívají, jaké volí strategie při zvládání těchto situací. Hlavní výsledky výzkumu poukazují na to, že sociální pracovníci jako dilemata vnímají zejména ty situace, kdy je pro ně v daných podmínkách obtížné rozhodovat v souladu s vlastními hodnotami. Strategie řešení dilemat volí takové, které jim umožní toto napětí zmírnit. Sociální pracovníci sami sebe vnímají jako...
Jak se objevuje téma profesní etiky v procesu supervize v sociálních službách?
Konečná, Petra ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlíčková, Monika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma profesní etiky v sociálních službách a její reflexi v supervizním procesu. Práce je rozdělena na část výkladovou a část výzkumnou a jejím cílem je prozkoumat téma profesní etiky v sociálních službách v supervizním procesu z pohledu supervizorů. Výzkum je realizován kvalitativní výzkumnou strategií, prostřednictvím rozhovorů s osmi supervizory. Analýza získaných dat přináší několik závěrů, jedním z nich je to, že supervize má zásadní význam pro profesní etiku sociálních pracovníků. Supervize přispívá k tomu, že vykonávaná sociální práce je více založena na vědomé profesionalitě a méně na intuici. Předkládaná práce se snaží o komplexnější obraz vlivu supervize na dodržování profesní etiky v sociálních službách. Klíčová slova: Etika, profesní etika, etické kodexy, etická dilemata, sociální práce, sociální pracovník, supervize, supervizor.
Etická pravidla chování soudců v ČR
Bajzíková, Veronika ; Urban, Michal (vedoucí práce) ; Ondřejková, Jana (oponent)
Etická pravidla chování soudců v ČR Diplomová práce se zabývá tématem profesní etiky soudců v České republice. Toto téma jsem si vybrala, protože profesní etice je v odborné literatuře věnována malá pozornost, tím méně pak profesní etice soudcovské. Základním cílem diplomové práce je pokusit se zpracovat co nejucelenější práci v oblasti soudcovské profesní etiky. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s tématem etiky obecně, jejím vztahem k morálce a právu, především z pohledu filosofie a právní teorie. Ve druhé kapitole navazuje přiblížení profesní etiky jako takové, včetně profesních etických kodexů, má ukázat, jaký by profesní etický kodex měl být. Účelem třetí kapitoly je nejprve představit čtenáři osobu soudce, jeho charakter a osobnost, jaké je jeho postavení v právním řádu, a především, přináší analýzu různých aspektů soudcovské profesní etiky. Tato kapitola je jakýmsi jádrem celé práce a při analýze aspektů profesní etiky staví na informacích předložených v předchozích kapitolách. Základním východiskem pro tuto kapitolu jsou Etická pravidla chování soudců z roku 2005, která představují etický kodex soudcovské profese a byla vytvořena Soudcovskou unií České republiky, nezávislou organizací českých soudců. Čtvrtá kapitola se zabývá tím, jaké mohou být následky porušení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.