Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikační jednotka pro monitoring námořní přepravy
Fučík, Stanislav ; Číž, Radim (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývala tvorbou monitorovácí jednotky pro námořní dopravu. Cílem bylo zhodnotit současná řešení z oblasti monitorování námořní dopravy a navrhnout vlastní řešení. Navržené řešení je napájeno solárními panely a Li-Ion bateriemi. Pro odesílání dat je použito satelitní a mobilní připojení, pro získání informace o pozici je použita GPS. Jednotka je vybavena senzory pro měření teploty, vlhkosti, akcelerace, vniknutí vody do kontejneru a detektorem otevření dveří. Jednotka je odolná vůči atmosferickým vlivům panujícím na moři a je dlouhodobě provozuschopná na moři.
Komunikační jednotka pro monitoring námořní přepravy
Fučík, Stanislav ; Číž, Radim (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývala tvorbou monitorovácí jednotky pro námořní dopravu. Cílem bylo zhodnotit současná řešení z oblasti monitorování námořní dopravy a navrhnout vlastní řešení. Navržené řešení je napájeno solárními panely a Li-Ion bateriemi. Pro odesílání dat je použito satelitní a mobilní připojení, pro získání informace o pozici je použita GPS. Jednotka je vybavena senzory pro měření teploty, vlhkosti, akcelerace, vniknutí vody do kontejneru a detektorem otevření dveří. Jednotka je odolná vůči atmosferickým vlivům panujícím na moři a je dlouhodobě provozuschopná na moři.
Northern Sea Route communication for 21st Century?
Kregl, Jan ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Doboš, Bohumil (oponent)
Severní mořská cesta je námořní komunikace spojující Evropu s Asií podél arktických břehů Ruské federace. Po dlouhá desetiletí jsou v námořní dopravě využívány tytéž komunikace, celkový objem přepravy však stále roste a Suezský či Panamský kanál by tak brzy mohly dosáhnout svých maximálních kapacit. Aby bylo možné předejít přehlcení a paralyzaci těchto klíčových strategických bodů, bude zapotřebí hledat nové, alternativní komunikace, které alespoň částečně uleví těmto přetíženým trasám. Severní mořská cesta může být až o čtyřicet procent kratší v porovnání se Suezskou trasou a nabízí tak značnou časovou úsporu. Vedle toho přináší tato komunikace mnoho dalších výhod, pojí se s ní však i četná negativa a její další rozvoj naráží na mnohé překážky. V této práci jsem nejprve shrnul historický vývoj, kterým trasa prošla a následně jsem se snažil analyzovat a rozebrat rozličné aspekty této námořní cesty. Nastíněna je také současná situace v námořní dopravě a další alternativní komunikace. S těmi je pak Severní mořská cesta porovnána a jsou akcentovány její klady i zápory. Rozvedena je rovněž i úvaha o tom, zda-li může tato námořní trasa představovat komunikaci pro 21. století a jaký je její nejpravděpodobnější budoucí vývoj. V závěru jsou pak rovněž zodpovězeny následující výzkumné otázky: Jak ovlivňují...
Maritime transport in EU - China trade
Mrážik, Matúš ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent)
Práce se zabývá námořní dopravou v obchodu mezi EU a Čínou a její vzájemnou korelací. Hlavním cílem bakalářske práce je představit základní prvky obchodní námořní dopravy mezi EU a Čínou. Popsat a analyzovat trendy v daném druhu dopravy za účelem porovnání vývoje kontejnerové námořní dopravy za poslední roky. Mezi hlavní zkoumané aspekty patří objem přepraveného množství zboží, mezinárodní obchod Číny a EU, projekt OBOR, množství přeložených kontejnerů v přístavech aj.
The Geopolitical Significance of the Bering Strait Region in the 21st Century
Raková, Alena ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Bečka, Jan (oponent)
S rostoucím geopolitickým významem asijsko-pacifického regionu a Arktidy, zásadním způsobem roste i význam Beringovy úžiny jako strategického geopolitického území a dopravního uzlu ve 21. století. To je zapříčiněno změnou klimatu, jež má za následek tání mořského ledu v Arktidě a její celkové oteplování, čímž danou oblast otevírá novým ekonomickým možnostem. Těmi jsou zejména rostoucí dostupnost nerostných zdrojů v Severním ledovém oceánu a zpřístupňování nových námořních tras. To vše má zásadní dopad na Beringovu úžinu, jakožto jediný koridor spojující tichomořskou a arktickou oblast. Zároveň však může mít zvýšená dopravní aktivita v oblasti a zapojení více akterů neblahý vliv na zdejší ekosystém a životy původních obyvatel. Tato diplomová práce zkoumá limity, výzvy i nástrahy, kterým tento dopravni koridor v dnešní době čelí. Dále se zabývá jakým způsobem bude ve 21. století růst geopolitický význam oblasti Beringovy úžiny vzhledem k její unikátní strategické poloze, která ji předurčuje stát se důležitou dopravní křižovatkou a jaké to bude mít dopady na zdejší prostředí. I když i zájmy dalších aktérů v oblasti jsou zkoumány, práce se zabývá tématem převážně z pohledu USA. Důraz je kladen především na roli Spojených států, jejich přístup k Beringové úžině, a tím na americkou vládní politiku v této...
Analýza vybraných výzev při vývozu rychloobrátkového zboží z Mexika a návrh dílčí optimalizace
Kudelová, Jarmila ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Staroba, Jaromír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývozu rychloobrátkové zboží z Mexika. V rámci teoretické části je vysvětlen pojem rychloobrátkového zboží a popsáno, jaké kroky by všeobecně měly být podniknuty při vývozu rychloobrátkového zboží z Mexika. Dále jsou charakterizovány elementy spojené s námořní dopravou, která je pro vývoz z této země používána nejčastěji. Na konkrétním případu Corony je detailně zobrazena logistická struktura tohoto vývozního procesu. Díky analýze jejího fungování jsou identifikovány hlavní výzvy spojené s používanými dopravci pro tento export a v neposlední řadě jsou navržena dílčí řešení, jež by měla být zavedena za účelem minimalizace výskytu problémových bodů.
Vliv námořního pirátství na mezinárodní obchod
Hanzlíková, Simona ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou námořního pirátství, které představuje hrozbu pro námořní dopravu i mezinárodní obchod. Otázka dopadů a vlivu námořního pirátství byla v minulosti zkoumána zejména v souvislosti se somálským pirátstvím. V současnosti se s tímto problémem potýkají i další oblasti, které jsou předmětem mého zkoumání. Práce je zaměřena na námořní pirátství v oblasti Guinejského zálivu a jihovýchodní Asie, které jsou současnými ohnisky útoků. Cílem práce je identifikace dopadů námořního pirátství a analýza jeho vlivu na mezinárodní obchod ve zkoumaných regionech.
Hongkong – logistický, dopravní a obchodní uzel
Navrátil, Miroslav ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Práce řeší, jak si Hongkong stojí v oblasti logistiky, ekonomiky a zahraničního obchodu. Hlavním cílem práce je zhodnotit současné postavení Hongkongu v mezinárodním obchodě a dopravě. Dílčími cíly jsou zodpovězení otázky dostatečné vybavenosti v oblasti logistiky a infrastruktury a analýza postavení Hongkongu v rámci tzv. modelu jedna země, dva systémy. V práci jsou použity metody časové srovnání, vztahová analýza, kauzální analýza a dedukce. Práce je rozdělena na čtyři části. První se zabývá logistikou z obecného, teoretického pohledu. Druhá sleduje vývoj ekonomiky Hongkongu po roce 1997. Třetí analyzuje vývoj zahraničního obchodu Hongkongu od 80. let po současnost. Poslední část se věnuje dopravě a logistice v Hongkongu.
Role 3PL a 4PL poskytovatelů v kontejnerové námořní přepravě
Michalíková, Hana ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Rožek, Petr (oponent)
Hlavním úkolem celé diplomové práce bude přiblížit aktuální situaci v námořní kontejnerové přepravě, která prošla v posledních letech razantními změnami nejen, co se týká technologického vývoje, ale také odpovědnostních témat a dokumentárních změn. Všechny tyto proměny ovlivnily nejen jednotlivé poskytovatele námořní kontejnerové přepravy, ale hlavně zákazníka, který by měl vědět, co pro něj tyto změny znamenají a zda je pro něj nynější pozice v roli nákupčího určité služby výhodná či nikoliv. Co se týká praktické části, byla zvolena metoda celkové analýzy trhu 3PL a 4PL poskytovatelů, kteří se nejčastěji dostávají do styku se zákazníky (kteří chtějí něco přepravit) a SWOT analýzy nejen mezi jednotlivými konkurenty v daných PL skupinách, ale hlavně porovnání obou skupin mezi sebou. Hlavním závěrem by mělo být doporučení či nastínění možností pro zákazníky a doporučení, jakým způsobem si vybrat správný typ společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.