Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodina dítěte s těžkým kombinovaným postižením
Káchová, Viola ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato bakalářská práce se soustředí na problematiku rodiny s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. První tři části vysvětlují pojmy kombinované postižení, mozková obrna a rodinu dítěte s těžkým kombinovaným postižením. Vlastní výzkumné šetření sleduje vybranou rodinu s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. Cílem této práce je zjistit, jak vybrané sociální skupiny působí na zvolenou rodinu a zodpovědět stanovené otázky: Co vše péče o dítě upoutané na lůžku obnáší a jaký to má dopad na rodinu dítěte? Změnil se sociální okruh kolem rodiny poté, co do ní vstoupilo dítě s postižením? Jakým způsobem to ovlivňuje sourozence a kterých sociálních oblastí života se to dotýká? Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a je plněno formou rozhovoru a pozorování. Rozhovor byl kódován podle předem stanovených oblastí, které vychází z nastudovaných zdrojů. Výsledky této práce přispívají k hlubšímu přiblížení problematiky rodin dětí s těžkým kombinovaným postižením. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinované postižení, přátelé, rodina dítěte s postižením, sociální sítě, specialisté, společenství
Arteterapie s dětmi s kombinovaným postižením
DEDKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je arteterapie s dětmi s kombinovaným postižením. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje čtyři hlavní kapitoly. První kapitola seznamuje čtenáře s definicí arteterapie. Druhá kapitola popisuje jednotlivé etapy výtvarného projevu dětí. Třetí kapitola se zabývá arteterapií s dětmi. Ve čtvrté kapitole zmiňuji kombinované postižení. V praktické části je snahou zkoumat, jak lze arteterapeuticky pracovat s dětmi s kombinovaným postižením. Stručně popisuje skupinovou práci s dětmi s kombinovaným postižením a na dvou případových studiích uplatňuje kvalitativní metodu sběru dat. Na základě dlouhodobého pozorování reflektuje změny ve výtvarné tvorbě dětí s postižením v souvislosti s arteterapeutickým působením.
Význam fyzioterapeutických technik v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předmětem práce je zkoumání edukační činnosti ve třídách základní školy speciální pro žáky s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na využívání prvků léčebné rehabilitace speciálním pedagogem. V teoretické části práce je představeno prostředí rehabilitační třídy, edukační proces, který zde probíhá a jeho specifika. Dále zde jsou nastíněny základní metody, které při své práci s dětmi s kombinovaným postižením využívají fyzioterapeuté. Cílem práce je zejména specifikovat konkrétní možnosti využití rehabilitačních technik v edukačním procesu pedagogem bez fyzioterapeutického vzdělání a jejich působení. K tomuto účelů byla jako součást práce zpracována kazuistika konrkrétní žákyně, v jejímž vzdělávání jsou tyto techniky využívány. Formou přehledné tabulky jsou rozpracovány jednotlivé metody a dosažené výsledky v časovém horizontu 1,5 roku. Z teoretických podkladů i praktických závěrů vyplynulo, že zapojení rehabilitačních technik do edukace žáků s těžkým postižením je nejen prospěšné, ale přímo nezbytné pro dosažení pozitivních výsledků.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady
Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání
Bechová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání" má za cíl potvrdit kladný vliv konceptu bazální stimulace na výchovu a vzdělávání dětí s kombinovaným postižením v mateřské škole speciální. Teoretická část podává stručnou charakteristiku k tématu kombinovaného postižení a dětské mozkové obrny. Přináší pohled na vývoj dítěte s postižením v období předškolního věku. Stěžejní část se věnuje konceptu Bazální stimulace i s jeho základními a nástavbovými prvky a biografickou anamnézou. Výzkumný projekt předkládá případové studie a ukazuje využití konceptu při konkrétní práci. Hodnotí a potvrzuje kladný vliv stimulace na děti a předkládá doporučení pro pedagogickou praxi. Klíčová slova: kombinované postižení, dítě v předškolním vzdělávání, bazální stimulace
Možnosti péče o osoby s kombinovaným postižením v domovech pro seniory
Kantorová, Alexandra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti péče o osoby s kombinovaným postižením v domovech pro seniory" se věnuje eventualitě přijetí těchto osob do domovů pro seniory v České republice. Cílem práce je zjistit, zda a za jakých podmínek jsou přijímáni senioři s kombinovaným postižením do domovů pro seniory běžného typu. Empirická část se věnuje legislativnímu ukotvení domovů pro seniory v České republice. Dále také zraku, sluchu, pohybu a kognitivním funkcím ve stáří. V každé z těchto sledovaných oblastí jsou popsány největší funkční změny v každodenním životě osoby v seniorském věku. Výzkumná část je postavena na výpovědích jednotlivých domovů pro seniory. Šestnácti náhodně vybraným domovům byla rozeslána žádost s dotazem na přijetí babičky s diagnostikovanou hluchoslepotou. Z jednotlivých odpovědí můžeme pozorovat, jakým způsobem se jednotlivá zařízení k problému vyjadřují, a jaké podmínky pro přijetí uvádějí. KLÍČOVÁ SLOVA Domov pro seniory, kombinované postižení, senior, registr poskytovatelů sociálních služeb, stáří

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.