Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití perovskitových nanočástic v optoelektronice
Ambro, Filip ; Zdražil,, Lukáš (oponent) ; Pospíšil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím perovskitových nanočástic v optoelektronice. Práce je komponována ze tří hlavních částí. První část se věnuje teoretickým vlastnostem perovskitových materiálů s důrazem na jejich strukturu a vlastnosti ovlivňující jejich elektrické a optické chování. V druhé části je popsán postup při přípravě roztoků těchto nanočástic, jejich následná charakterizace, příprava tenkých vrstev a následná charakterizace optických, elektrických a dielektrických vlastností těchto vrstev. Poslední část je věnována prezentaci výsledků práce a diskusi.
Využití perovskitových nanočástic v biochemii
Srncová, Melanie ; Tumová, Šárka (oponent) ; Pospíšil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývala studiem vlastností olovnatých halogenidových perovskitových nanočástic a jejím využitím v biochemii. Byla provedena syntéza dvou typů perovskitových nanočástic MAPbBr3 a MAPbCl3 pomocí metody LARP. Při syntéze byl pozorován vliv délky míchání prekurzorů na vlastnosti těchto roztoků, které byly charakterizovány pomocí UV-VIS spektrofotometrie a dynamického rozptylu světla. Následně byla provedena diskuse získaných výsledků spolu s diskuzí o vhodnosti využití těchto perovskitových nanočástic v biochemii vzhledem k toxicitě olova, které tyto nanočástice obsahují.
Nové městské hry a jejich hráči
Johanovský, Tomáš ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Nové městské hry a jejich hráči" se zabývá nově vzniklými městskými hrami. Práce spojuje poznatky klasické herní teorie s moderními objevy v této oblasti, které dává do souvislosti se základními relevantními pojmy ze sociologie města. Ze sociologického hlediska zkoumá nový fenomén trávení volného času, vymezuje jeho hlavní znaky a přináší také novou definici městských her. Těžištěm práce je popis současného stavu městských her v České republice, rozmanitosti městských her a jejich forem a také fenoménů, které s nimi úzce souvisí. Důležitou součástí je také případová studie komplexní městské hry Compagnie, která se konala v roce 2010 v Praze. Na tomto příkladu text ukazuje různé mechanismy a prvky městských her a přibližuje tyto hry širšímu publiku. V závěru práce jsou zhodnoceny základní sociodemografické charakteristiky hráčů městských her na základě informací získaných výzkumem mezi hráči Compagnie. V celém textu se prolíná teoretické hledisko s praktickým popisem her, jejich sociologickou analýzou a zúčastněným pozorováním.
Hráči Live Action Role-Playing Games v ČR ve světle teorií aktivního publika
Heller, Jakub ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce představuje fenomén larpu, snaží se popsat a nastínit jeho základní charakteristické vlastnosti a seznámit s jeho strukturou. Cílem této práce je vymezit larp ve společnosti ostatních médií, popsat specifický vztah tohoto média a jeho publika a zároveň zasadit larpovou komunitu do kontextu teorií aktivního publika. Pro lepší pochopení tohoto média se má práce také snaží objasnit pojmy jako role-playing, imerze, nebo diegéze a jejich úlohu v prostředí tohoto fenoménu.
Larp a jeho využití v pedagogice
Hauser, Jiří ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
v českém jazyce Práce se zabývá využitím LARPu v pedagogice a jeho společnými rysy s některými obory pedagogiky. Pokouší se také odpovědět, v čem může být pro účastníky přínosný. V rámci práce je zpracována modelová hra a analyzovány názory účastníků na přínos LARPu.
Fenomén Living History v Čechách
Hartvich, Ondřej ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce) ; Krupková, Jaroslava (oponent)
Obsahem této práce je v České republice málo probádaný fenomén living history. Motivací se stal dlouhotrvající zájem autora o tuto problematiku i jeho aktivní účast v činnostech s tímto spojených. Práce si klade za cíl charakterizovat pojem living history a specifikovat tento způsob trávení volného času určitou částí populace v České republice. Zároveň se zamýšlí nad otázkou, zda je living history subkulturou. Pojem subkultura proto charakterizuje na základě studia odborné literatury. Snaží se též zmapovat či nastínit a představit jako vzorek fenoménu living history některá sdružení či spolky na základě výzkumu. K tomu využívá především metody terénního výzkumu, zúčastněného pozorování, řízeného rozhovoru mezi členy, divácké i aktivní účasti na jejich akcích a prezentacích a analýzy webových stránek. V úvodní kapitole se práce zabývá objasněním pojmů experimentální archeologie a living history, jejichž rozlišení je velmi podstatné. Proto popisuje náplň experimentální archeologie jako jedné z metod archeologie a living history jako ústřední motiv celého výzkumu i práce. Pro ilustraci geneze trávení volného času danou subkulturou je v další části představen i LARP a historický šerm. V práci nechybí vedle několika skupin a sdružení living history i skupiny historického šermu, aby mohly být vysvětleny...
Náboženské prožitky vyvolané hraním LARP
Martinek, Adam ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Hrabec, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především prožitky hráčů live action role-playing her, kteří v těchto hrách představovali postavy spojené s náboženstvím. Cílem kvalitativního výzkumu bylo předně zjistit a popsat, zda a za jakých okolností vznikají u hráčů při hře prožitky, které můžeme označit za náboženské. Práce teoreticky vychází hlavně z proudů psychologie náboženství, které nahlíží na náboženství jako na sociálně konstruovaný jev, který, byť má svá kognitivní specifika, je a) zkoumatelný pomocí standardních metod, b) vzhledem ke své konstruované povaze i absenci definitivní explanační teorie nejlépe zkoumaný induktivními metodami. Za účelem zodpovědět výzkumné otázky byly s deseti hráči vedeny polostrukturované rozhovory, při nichž jsem respektoval jejich vlastní vnímání náboženské roviny prožitků při hře. Tyto rozhovory byly analyzovány metodologií zakotvené teorie, cílem analýzy bylo popsat okolnosti vzniku pro hru specifických prožitků, jejich obsah vzhledem k náboženské tématice her a případné dopady těchto prožitků na život hráčů. Výsledky výzkumu jsou diskutovány s výsledky výzkumů a teorií psychologie hry (a především specifické formy live action role-playing), ale také s přihlédnutím k obecné atribuční teorii náboženství. Výsledky výzkumu poukazují na to, že motivace hráčů ke hře a...
Fotografie moderního performativního umění: LARP
Šolcová, Tereza ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Předmětem této praktické bakalářské práce je snaha o vytvoření fotografické eseje. Tématem práce je zobrazení moderního performativního umění s názvem larp, který lze volně přeložit jako hraní rolí naživo. Jedná se o alternativu například k divadlu a filmu, kde však herci hrají role pouze sami pro sebe, nikoliv pro přihlížející publikum. V praktické části práce je zdokumentována příprava, organizace i samotný průběh takových akcí. V teoretické části práce stručně představuje žánr fotografie performativního umění, a to především divadelní a filmovou fotografii. Dále pak tyto žánry srovnává s fotografovaným tématem a popisuje jejich společné a odlišné prvky. Práce se také stručně věnuje historii larpu jako sociálně-uměleckého fenoménu 21. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.