| |
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí Kazachstánu
Bayazitova, Dina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Ve své diplomové práci na téma "Zvlaštnosti podnikatelského prostředí Kazachstánu" rozebíram podnikatelské prostředí zemí. Pro podrobnou analýzu zvolila jsem PEST analýzu, což zahrnuje politické, ekonomické, sociální a technologické prostředí. Věřím, že má práce bude užitečná pro zahraniční podnikatelé, kteří hodlají vstoupit na kazachstánský trh.
|
| |
|
The consolidation trend in banking
Pavlova, Olga ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Witzany, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce je věnována rychle se rozvíjejícímu konsolidačnímu trendu v bankovnictví. V první části jsou rozebrány teoretické předpoklady, příčiny a důsledky konsolidace. Pozornost je věnována bankovním fúzím a akvizicím, jejich regulování a financování. Ve druhé kapitole je detailně rozebrán proces bankovních fúzí a akvizic, včetně modelů, které se používají v průběhu jednotlivých fází. Třetí kapitola se zabývá vývojem tohoto trendu v Evropě se zaměřením na Kazachstán, Ukrajinu a Rusko. Je zde pojednáno o rozvoji bankovních systémů těchto států a roli, kterou hraje v tomto rozvoji konsolidační trend. Také jsou zde uvedeny zákonné požadavky těchto států na provedení bankovních fúzí a akvizic a je pojednáno o problémech, které se vyskytují na různých etapách provádění fúzí a akvizic v Rusku, Kazachstánu a Ukrajině. V práci jsou využívány příklady reálných fúzí a akvizic; ilustrační příklady, které usnadňují pochopení modelů, použitých v této práci a jako ilustrace procesu akvizice v státech SNS je uvedena případová studie.
|
| |
| |
|
Ekonomický význam Kaspického moře pro státy regionu
Dreiseitl, Daniel ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Kaspický region tvoří pět států, jejichž ekonomické vztahy s Kaspickým mořem se navzájem liší. Je to dáno třemi hlavními faktory: existence právního režimu, stav zásob a hustota infrastruktury. Na jednom konci se nachází Ázerbájdžán a Kazachstán, kteří jsou zcela závislý na produktech jezera, následuje Turkmenistán a Rusko, pro něž Kaspické moře neznamená hlavní ekonomický příjem a na konci je Írán s minimálním užitkem. Ekonomický prospěch z Kaspického moře může být ohromující, pokud stát splňuje všechny tři podmínky (Ázerbájdžán nebo Kazachstán), ale pokud se nebude držet určitých zásad, může ji také silně poškodit.
|
|
Konsolidační trend v bankovnictví
Pavlova, Olga ; Janda, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rychle se rozvíjejícím konsolidačním trendem v bankovnictví. Je analyzován rozvoj trendu v západní Evropě a jeho postupné přesouvání do centrální a východní Evropy. V práci jsou využívány příklady fúzí a akvizic, jak přeshraničních, tak vnitrostátních. Jsou projednány příčiny, které banky ke konsolidaci vedou, klady a zápory tohoto trendu, příčiny úspěchů či neúspěchů fúzí a akvizic, perspektivy a případný směr rozvoje konsolidačního trendu v budoucnu. Dále se zkoumá situace ve státech bývalého SSSR, a to jak rozvoj bankovního systému na tomto území po rozpadu SSSR, tak s tím spojená specifika konsolidace, která se zde vyskytuje.
|
| |
|
Propojení EU a Kazachstánu na bázi železniční dopravy
Tleuzhanova, Zhuldyz ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Hejdučková, Iva (oponent)
Pro eurasijský světadíl, např. větší část Ruska, západní a centrální část Číny, státy Centrální Asie, Západní a Východní Evropu vzájemný obchod účinněji může být realizován prostřednictvím pozemních komunikací. Transkontinentální železniční spojení je bezpečnější, dvakrát levnější a kratší než námořní přeprava. Díky své geografické poloze, politické stabilitě, ekonomickému růstu, technickým a technologickým předpokladům Kazachstán má obrovský tranzitní potenciál a může sloužit mostem mezi Evropou a Asií v systému transkontinentálních železničních koridorů. Není náhodou, že existovala Velká Hedvábná cesta, jejíž podstatná část procházela územím Kazachstánu. Obsahem práce je analýza ?eurokazašských? vztahů, charakteristika železniční dopravy Kazachstánu, popis transkazašských a transevropských železničních koridorů a návrhy jejich propojení.
|