Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrační politiky Irska mezi lety 2007-2020
Feňová, Marie ; Lukešová, Anna (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Práce se zabývá irskými integračními politikami v letech 2007-2020. V roce 2007 byl založen první klíčový úřad pro integraci, Úřad ministra pro integraci (OMI), který byl předchůdcem dnešního Úřadu pro podporu integrace migrantů (dále jen OPMI). Tento úřad byl klíčový pro vznik strategie Migration Nation, kterou úřad vydal v roce 2008. Proto celé toto období integračních politik lemují dvě doposud jediné vydané irské integrační strategie. Již zmiňovaná strategie Migration Nation a The Migrant Integration Strategy-Blueprint for the Future, vydaná v roce 2017. Irsko v 90. letech především díky hospodářské prosperitě, zaznamenalo obrat z převážně emigrujícího státu ve stát imigrační. Díky stále rostoucímu počtu žadatelů o azyl a počtu přistěhovalců v zemi muselo Irsko začít vytvářet, prohlubovat a zefektivňovat integrační politiky. Práce nejprve vymezuje pojmy související s tématem integrace a přistěhovalectví a v samotné stati práce se již věnuje výše zmiňovaným strategiím. Nejprve je popsáno, jaké cíle si strategie dávaly do budoucna, jaké pokroky již učinily a v poslední kapitola je samotná analýza toho, tak tyto cíle a strategie ve skutečnosti fungovaly. Analýza se zabývá především socio-ekonomickou integrací, která je nejlépe měřitelná.
Vliv vzdělávacích aktivit vybraných NNO v ČR na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti
Tučková, Karolína ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám vlivem vzdělávacích aktivit vybraných nestátních neziskových organizací na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Diplomová práce má teoreticko- empirickou povahu. Teoretická část se zabývá procesem integrace cizinců a rolí státu a nestátních neziskových organizací. Velká část je věnována vzdělávání dětí cizinců a obtížím, se kterými se setkávají a které musí překonávat. V závěru teoretické části jsou představeny vzdělávací aktivity vybraných neziskových organizací, které se zaměřují nejen na pomoc dětem cizincům, ale i na spolupráci se školami a rodinami dětí. Empirická část ověřuje, jaký vliv mají konkrétní vzdělávací aktivity realizované v komunitním centru InBáze na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Empirické šetření bylo realizováno formou dotazníku. Při zpracovávání práce jsem čerpala informace z dostupných českých, anglických a amerických zdrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Od asimilace k integraci. Příklad nových přístupů integračních politik.
Přidalová, Ivana ; Janská, Eva (vedoucí práce) ; Seidlová, Markéta (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vývojem migrační politiky Francie od klasické podoby asimilačního modelu k dnešnímu konceptu integrace cizinců. V první části práce jsou představeny základní pojmy týkající se migrační a integrační politiky, teorie a koncepty zabývající se migrací a integrací cizinců do majoritní společnosti. Druhá část je věnována jednotlivým modelům migračních politik a vybraným příkladům zemí provádějících tyto politiky. Poté je přiblížen obecný posun v migračních politikách přistěhovaleckých zemí směrem k novému modelu občanské integrace cizinců. Třetí část práce uvádí do kontextu migrační historie Francie s důrazem na přistěhovalectví ve 20. století a poté představuje migrační a integrační politiky dříve a dnes. Tím je demonstrován posun v migračních politikách Francie v souladu s obecným trendem v přistěhovaleckých zemích.
Azylová a imigrační politika Evropské unie v perspektivě vlád vybraných zemí EU: případová studie České republiky a Řecka
Štolcová, Kateřina ; Šánová, Lucie (vedoucí práce) ; Gelnarová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze azylové a imigrační politiky České republiky a Řecka v kontextu nadnárodní, azylové a imigrační politiky EU, která slouží jako doplněk nadnárodních politik členských zemí. Posuzuje komplexnost daných politik v obou zemích: její vývoj a následné fungování, přičemž důraz je kladen na působení EU na vnitřních struktury obou těchto zemí. Analyzován je primárně vliv na jednání vlád, podobu legislativních zákonů a jejich novelizací a mechanismů pro začleňování cizinců do společnosti. Důraz je kladen primárně na analýzu případu České republiky, druhá vybraná země, Řecko je zvolena jako kontrastní případ země, která je dlouholetým členem EU a disponuje bohatou zkušeností s migračními toky. Práce proto usiluje o možnou komparaci těchto zemí s cílem zjistit, zda by Řecko mohlo být z těchto důvodů možným příkladem v řízení azylové a imigrační politiky. Jednání vlád jsou shrnuta do čtyř zvolených časových rámců: 1993-1996, 1996-2004, 2004-2007, 2007-2015. Práce je zasazena do teoretického rámce konceptu evropeizace a teorie ekonomické migrace, za pomocí kterých jsou vysvětlovány změny ve vnitřních strukturách v ČR a Řecku. Celkový časový rámec práce je ohraničen lety 1993-2015. Klíčová slova: migrační politika EU, Česká republika, Řecko, evropeizace, vláda, cizinci, integrace...
Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžných tříd ZŠ
Klabanová, Alena ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce "Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžné základní školy" v teoretické části shrnuje legislativní rámec integrace žáků s odlišným mateřským jazykem a seznamuje čtenáře s aktuálními koncepčními dokumenty. Jsou zde představena metodická doporučení školám včetně návrhu podpůrných aktivit pro úspěšné zvládnutí jazyka a začlenění do kolektivu. Dále je zde upozorněno na možná úskalí počáteční adaptace žáka na jiné sociokulturní prostředí. Popisuje se neúspěšný proces integrace a jsou zde přiloženy návrhy pedagogům, jak si počínat, aby se integrace žáků s odlišným mateřským jazykem dařila. Empirická část je zpracována jako případová studie, která přibližuje školní koncepci integrace žáků s odlišným mateřským jazykem sledované školy. Je zde popsán způsob organizace a obsah individualizované výuky českého jazyka a další podpůrné aktivity, které škola pro své žáky s odlišným mateřským jazykem pořádá. KLÍČOVÁ SLOVA Integrace žáků - cizinců, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace na jiné sociokulturní prostředí, individuální přístup, metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, čeština jako druhý jazyk
Vliv vzdělávacích aktivit vybraných NNO v ČR na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti
Tučková, Karolína ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám vlivem vzdělávacích aktivit vybraných nestátních neziskových organizací na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Diplomová práce má teoreticko- empirickou povahu. Teoretická část se zabývá procesem integrace cizinců a rolí státu a nestátních neziskových organizací. Velká část je věnována vzdělávání dětí cizinců a obtížím, se kterými se setkávají a které musí překonávat. V závěru teoretické části jsou představeny vzdělávací aktivity vybraných neziskových organizací, které se zaměřují nejen na pomoc dětem cizincům, ale i na spolupráci se školami a rodinami dětí. Empirická část ověřuje, jaký vliv mají konkrétní vzdělávací aktivity realizované v komunitním centru InBáze na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Empirické šetření bylo realizováno formou dotazníku. Při zpracovávání práce jsem čerpala informace z dostupných českých, anglických a amerických zdrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Od asimilace k integraci. Příklad nových přístupů integračních politik.
Přidalová, Ivana ; Seidlová, Markéta (oponent) ; Janská, Eva (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vývojem migrační politiky Francie od klasické podoby asimilačního modelu k dnešnímu konceptu integrace cizinců. V první části práce jsou představeny základní pojmy týkající se migrační a integrační politiky, teorie a koncepty zabývající se migrací a integrací cizinců do majoritní společnosti. Druhá část je věnována jednotlivým modelům migračních politik a vybraným příkladům zemí provádějících tyto politiky. Poté je přiblížen obecný posun v migračních politikách přistěhovaleckých zemí směrem k novému modelu občanské integrace cizinců. Třetí část práce uvádí do kontextu migrační historie Francie s důrazem na přistěhovalectví ve 20. století a poté představuje migrační a integrační politiky dříve a dnes. Tím je demonstrován posun v migračních politikách Francie v souladu s obecným trendem v přistěhovaleckých zemích.
Zajištění sociálních služeb na příkladu integrace cizinců
Kalousková, Radana ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Felcmanová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zajišťováním sociálních služeb na příkladu integrace cizinců v České republice. Cílem diplomové práce je analyzovat, jakou roli hrají nestátní neziskové organizace v poskytování sociálních služeb v oblasti integrace cizinců a jakým problémům čelí. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku sociálních služeb, jejich legislativní zakotvení a na oblast financování sociálních služeb. Dále práce zkoumá vývoj migrační politiky v ČR, koncepci státu v oblasti integrace cizinců a roli jednotlivých aktérů sociální integrace cizinců. Analytická část práce zkoumá roli nestátních neziskových organizací, které poskytují služby pro cizince v rámci jejich integrace do společnosti. Analýza byla provedena na příkladu Centra pro integraci cizinců v Praze. Na základě poznatků byla definována role nestátních neziskových organizací a problémy související s poskytováním služeb v oblasti integrace cizinců.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.