Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace zpracování plakátové tvorby v Československu, Polsku a Japonsku - 60. léta a současnost
Dvořáková, Barbora ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Práce se zabývá tématikou filmových plakátů, a to jak současných, tak těch z 60. let minulého století. V rámci teoretické části je práce rozdělená dle jednotlivých zemí na český plakát, polský plakát a japonský plakát 60. let a současnosti a pojednává o historickém vývoji a představitelích plakátové tvorby daného období a země. V rámci analytické části je sledován počet výskytů článků o plakátech v obou zvolých obdobích ve všech třech zemích ve vybraných médiích a obsah těchto článků.
Mediální konstrukce odbornosti na příkladu pandemie Covid-19
Ziegler, Aleš ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá sociální konstrukcí expertního vědění v průběhu vrcholné fáze pandemie covid-19 (červenec 2020 až únor 2021). Jsou v ní představeny současné teoretické diskuze ohledně teorie nastolování agendy a paradigmatu rámcování, a jejich vztah k normativním úvahám o médiích. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum rozhovorů s odborníky na dvou důležitých českých portálech, v nichž jsou identifikovány mediální rámce metodou zakotvené teorie, a následně je proveden kvantitativní výzkum pátrající po zajímavých vztazích mezi identifikovanými rámci.
Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz
Pavec, Michal ; Vojtěchovská, Martina (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz" se pokouší zachytit významnou součást historie internetového zpravodajství na českém mediálním trhu. Na příkladu deníku iDnes ilustruje specifickou dobu, v níž přicházela na svět první internetová periodika zaměřující se na všeobecné zpravodajství. Vznik serveru iDnes, který se na celosvětové síti poprvé objevil v lednu roku 1998, je důležitý v tom, že jako první odmítl jen přebírat obsahy tradičních médií a začal s produkcí vlastních zpráv. Deník také začal využívat specifika internetového prostředí, díky kterým mohl svým čtenářům nabídnout pravidelnou aktualizaci obsahů či nové žurnalistické žánry jako například on-line rozhovor nebo on-line reportáž. Historie deníku iDnes, která je stěžejním motivem této práce, také ukazuje, jakým způsobem přistupovali k novému druhu média vydavatelské společnosti, čtenáři i samotní novináři. Při bližším zkoumání tak můžeme zjistit, s jak malou důvěrou vydavatelství Mafra vstupoval internetový server na trh. V průběhu několika let se však proměnil v čtenářsky úspěšné médium, které si našlo pevnou pozici v českém mediálním spektru.
Rámcování autismu ve vybraných českých médiích a souvisejících diskusích
Zoubková, Alice ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na to, jak je téma autismu rámcováno ve článcích publikovaných na dvou českých internetových serverech - iDnes.cz a Blesk.cz. Věnuje se ovšem i diskusím pod jednotlivými texty, a to s cílem zjistit, jaké rámce se vyskytují v příspěvcích čtenářů a zda se v nich objevují témata, která rozšiřují diskurz, jímž se o autismu hovoří. V teoretické části práce je podrobněji představena nejen diagnóza poruch autistického spektra, ale také problematika mediální reprezentace jinakosti či reprezentace autismu v médiích. Součástí je rovněž bližší popis dvou použitých výzkumných metod, a to analýzy diskurzu a metody rámcování. Výzkumná část nejprve prezentuje jedenáct konkrétních rámců, jež byly ve článcích definovány, věnuje se jejich kvalitativnímu zhodnocení a také kvantitativnímu zastoupení na jednotlivých serverech v letech 2016 a 2017. Druhá polovina empirické části je věnována analyzovaným diskusním příspěvkům. V daném případě je podrobněji přestaveno deset hlavních rámců a rovněž i jejich zastoupení na zmiňovaných serverech. V diskusi a závěrečné části práce jsou výsledky porovnány se zahraničními výzkumy, podrobněji okomentovány a nastíněny možnosti dalšího výzkumného bádání v daném tématu.
Marketing MF DNES a iDnes.
Vaňo, Lukáš ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání současného postavení deníku Mladá fronta DNES a internetového portálu iDNES.cz na českém mediálním trhu. Novinový, stejně jako internetový trh neustále prochází určitými změnami zapříčiněnými především technologickým pokrokem a vývojem společnosti. Oba produkty spadají pod mediální skupinu Mafra, která musí reagovat na neustálý rozvoj internetu, jako dynamicky rostoucího médiatypu, na úkor tiskovin. Předpokladem úspěchu je úzká spolupráce mezi oběma zpravodajskými kanály a časté využívání možností propagace v rámci ostatních médií spadající pod mediální skupinu Mafra.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.