Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání kulturních hodnot vysokoškolských studentů na základě Hofstedeho dimenzí ve vybraných zemích (Česku, Slovensku a Rakousku)
Morávková, Hana ; Drbohlav, Dušan (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce aplikuje Hofstedeho interkulturní výzkum v oblasti Česka, Slovenska a Rakouska, konkrétně v Bratislavě, Praze a Vídni, na studentech druhých ročníků geografických oborů. Cílem práce je ověřit platnost Hofstedeho výsledků, diskutovat metodologické slabiny výzkumu a najít využití v oboru sociální geografie. Vzorek 160 studentů vykázal homogenitu a tedy vhodnost pro interkulturní výzkum. I když rakouský školní systém umožňuje vstup na vysoké školy již v 18 letech, tedy o rok dříve než v Česku a na Slovensku, zkoumaní studenti geografie byli stejného stáří. Výsledky hodnot kulturních dimenzí se v některých ohledech lišily od výsledů Hofstedeho s největší pravděpodobností vlivem působení univerzitního prostředí. Na základě zjištěných hodnot těchto dimenzí je možné lépe pochopit a vysvětlit mnohé důvody demografických či geografických trendů v Evropě. Základní problém interkulturních výzkumů je srovnatelnost vzorků, jejichž dosažitelnost je obecně velmi těžká. Od aplikace Hofstedeho verze dotazníku VSM-94 se interkulturní výzkum posunul dál, kultury jsou dnes porovnávány na základě grafů shluků hodnot. Sociální geografie by neměla opomíjet výsledky interkulturních studií, naopak ty by mohly dobře posloužit k vysvětlení některých sociálně-geografických jevů. Klíčová slova: kultura,...
Metodika pro lokalizaci webových stránek z pohledu webdesignu
Čermák, Radim ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Strossa, Petr (oponent) ; Hřebíček, Jiří (oponent) ; Dědič, Filip (oponent)
Internet a webové stránky dnes patří k nejdůležitějším komunikačním kanálům téměř všech firem. Nabízí totiž jednoduchý, rychlý a efektivní způsob komunikace, který je navíc dostupný během okamžiku po celém světě. S globalizací trhu stále více firem expanduje a snaží se své podnikání rozšiřovat za území domácího státu. V současné době masového zakládání start-upů je navíc internet často médiem, které umožňuje vznik novým sférám podnikání, pro něž jsou webové stránky naprosto esenciálním kanálem. Tento typ podnikání je na webu postaven a má velmi často hned od počátku nadnárodní ambice. Vzhledem k tomu, že každý stát (případně region) můžeme chápat jako svébytnou kulturu, je vhodné lokalizovat webové stránky pro potřeby cílového státu. Právě tímto tématem se zabývá předkládaná práce. Konkrétním cílem práce je nabídnout metodiku lokalizace webových stránek z pohledu webdesignu. Základním stavebním kamenem práce je vymezení multidisciplinárního teoretického rámce zabývajícího se pojmem kultura a literární rešerše umožňující aktuální vhled do problematiky propojení webu a kultury, tedy kulturní lokalizace webových stránek. Z teoretického rámce vychází výběr vhodného způsobu pro uchopení tak komplexního pojmu, jakým je kultura. Jako nejvhodnější metoda byly stanoveny Hofstedeho kulturní dimenze, které jsou následně použity pro analýzu kulturní determinace webových elementů. Sběr dat pro analýzu kulturní determinace webových elementů je proveden pomocí obsahové analýzy webových stránek z celkem devíti různých států. Výsledky provedené analýzy jsou komparovány a syntetizovány se závěry vzešlými z literární rešerše a na tomto základě následně vzniká hlavní artefakt této práce, tedy metodika pro lokalizaci webových stránek z pohledu webdesignu. Ověření navrhované metodiky je provedeno na základě ohodnocení relevance metodiky pro oblast webdesignu rozhovory s experty z různých zemí a uvedením konkrétního příkladu použití metodiky pro lokalizaci webu středního rozsahu.
Komparace spotřebního chování generace Y v České republice a v Hongkongu
Bílek, Stanislav ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnat na základě dat z dotazníkového šetření spotřební chování generace Y (lidé narození v období 1982-2002) v České republice a v Hongkongu. Zvláštní pozornost je věnovaná společenské odpovědnosti a vztahu k ochraně životního prostředí, které začínají hrát důležitou roli ve spotřebním chování. Rozdíly mezi národy jsou zkoumány prostřednictvím dotazníkového průzkumu, kterého se zúčastnilo 155 respondentů. Pro hlubší porozumění a zjištění jednotlivých motivů spotřebitelů byly provedeny polostrukturované rozhovory, které se zaměřily na problematiku životního prostředí a společenské odpovědnosti firem. Hongkong a Česká republika se liší mírou individualismu a přístupu k nejistotě, kromě těchto dvou kulturních odlišností nebyly zjištěny zásadní rozdíly mezi těmito národy. U obou národů hraje ochrana životního prostředí ve spotřebním chování generace Y větší roli než společenská odpovědnost firem. U mladých žen má společenská odpovědnost firem významnější vliv na spotřební chování než má u mladých mužů.
Vliv kulturních odlišností a specifik na marketingovou strategii firmy McDonald's - srovnání ČR a USA
Plesníková, Tereza ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Magda (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními zvyklostmi Spojených států amerických a České republiky. Práce si klade za cíl přiblížit rozdílnosti v mentalitě jednotlivých národů pomocí Hofstedeho kulturních dimenzí a následně znázornit tyto rozdílnosti v realizaci marketingové a obchodní strategii firmy McDonald's. Práci uzavírají ukázky z marketingové a obchodní kampaně této firmy, která proběhla na území obou zemí.
Cultural standards of Spain
Brestičová, Radana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Chylíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na španělskou kulturu. Kromě samotné španělské kultury, je v teoretické části práce věnován prostor také kultuře všeobecně, základním světovým kulturám a kulturním dimenzím G. Hofstedeho. Cílem praktické části práce je porovnat jak vnímají španělskou kulturu Češi, kteří měli možnost strávit v Španělsku určitou dobu (či už studijně nebo pracovně) a jak ji vnímají samotní Španělé. Součástí praktické části je také porovnání poznatků plynoucích z Hofstedeho dimenzí a výsledků vlastního průzkumu uskutečněného pomocí dotazníkového šetření.
Význam kulturních prvků v marketingu. Kulturní specifika Nového Zélandu
Kadlec, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu kultury v marketingu. Zkoumá propojení a význam jednotlivých kulturních prvků v marketingové perspektivě. Praktická část této práce se věnuje kultuře Nového Zélandu, jejíž specifika jsou charakterizována a jsou popsány vybrané kulturní prvky ve vztahu k marketingu. V první části této práce je kultura teoreticky charakterizována jako dynamický proces, a blíže jsou rozebrány významné kulturní prvky. Zvýšená pozornost je věnována kulturně odlišnému významu barev, jakožto nejvíce vnímanému vizuálnímu symbolu, v propojení s marketingovým využitím. Závěr teoretické části je věnován bližší analýze významného Modelu kulturních dimenzí, jehož autorem je nizozemský antropolog Geert Hofstede. Tento model poskytuje měřitelné informace o základních rysech a odlišnostech světových kultur. Analýza modelu je obohacena o vztah mezi kulturními dimenzemi a náboženskými směry, který přináší další rozměr. Druhá část se zabývá aplikací kultury a jejích významných prvků do oblastí marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na marketingový mix a jeho složky -- produkt, cenu, distribuci a marketingovou komunikaci. Postihuje základní oblasti a roviny, které je nezbytné v multikulturním marketingu respektovat. Závěrečná metodická část je zaměřena na charakteristiku novozélandské kultury a jejích vybraných prvků ve vztahu k marketingu. Podává přehled o základních kulturních rysech, kterým je nezbytné se přizpůsobit. Problematiku doplňuje výzkum odlišného vnímání, asociace a interpretace kulturně podmíněných vizuálních reklamních sdělení v kontrastu České republiky a Nového Zélandu. Závěrem jsou shrnuta významná zjištění této diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.