Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prvky multikulturality v corporate identity firem v ČR
Neuwirthová, Magda ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Klosová, Anna (oponent) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá problematikou multikulturality. Konkrétně zkoumá prvky národních mentalit japonského, korejského a amerického managementu ve firmách na území České republiky. Práce si klade za cíl identifikovat tyto prvky v podnikové kultuře, zjistit, které z nich přináší nejvíce konfliktních situací, a doporučit vhodné postupy k zjištění problémů a k jejich odstranění. V práci je obecně charakterizováno multikulturní prostředí a přístupy významných světových filosofů, antropologů a sociologů. Dále jsou zde identifikovány konkrétní multikulturní prvky v podnikovém prostředí, je zde navržen vlastní model multikulturní podnikové identity a model k identifikaci podmínek silné podnikové kultury. Také je zde charakterizováno české kulturní prostředí ve srovnání s japonským, korejským a americkým, dle výzkumných šetření předních českých sociologů. Stěžejním je v práci výzkum řízení corporate identity amerického, japonského a korejského managementu. Na základě průzkumu pomocí dotazníkového šetření jsou identifikovány čtyři nejproblematičtější oblasti konfliktů sledovaných kultur. Jsou to odlišné příležitosti u firmy, faktor neekonomického využití času, nevhodný průběh a vedení porad a způsob osobní prezentace práce. Na závěr jsou zde navržena možná řešení těchto konfliktních situací v praxi pro stávající i budoucí investory z daných zemí.
Automobilový průmysl v ČR s přihlédnutím k působení TNC Volkswagen Group na českém trhu
Zeman, David ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na automobilový průmysl v ČR. V práci je blíže chrakterizován vliv ekonomických krizí na automobilový průmysl, globalizace v automobilovém průmyslu, přímé zahraniční investice do automobilového průmyslu v ČR a obchodní bilance v automobilovém průmyslu. Pro lepší vypovídací hodnotu se práce zaměřuje na konkrétní nadnárodní společnost Volkswagen Group, kdy je v práci rozebráno její zastoupení v ČR. Hlavním cílem práce je stanovení prognózy vývoje automobilového průmyslu v ČR a prognózy vývoje tuzemského trhu s novými automobily.
Vliv obchodně-kulturních odlišností zemí na řízení firmy
Simonova, Olga ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou kulturních zvláštnosti různých zemí a regionů a popisem jejích vlivu na fungování mezinárodních firem na konkrétním příkladu korejské firmy v Indii. V první části této práce budou analyzovány základní manažerské funkce, s větším zaměřením na oblast řízení lidských zdrojů. Jsou zde popsány základní rozdíly ve fungování dílčích řídících procesů ve firmě a uvedeny zásady, jak se jim přizpůsobit. Nastíněny jsou i kulturní rozdíly z pohledu různých kulturních dimenzí. Používají se metody G. Hofstedeho, projektu GLOBE (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness - účinnost vůdčího a organizačního chování), S. Halle a F. Trompenaarse. Druhá část této bakalářské práci je zaměřena na popis a porovnání spolupráce dvou mentalit na příkladu podniku z Jižní Koreji, expandujícího do Indie. Porovnání se provádí popsáním základních kulturních rysů, jak korejské, tak indické mentality, a popisem fungování dané společnosti. Přínosem práce je zkoumání důležitosti vnímání kulturních odlišnosti při expanzi firmy a spolupráce se zahraničními pracovníky.
Vývoj mezinárodního obchodu Slovinska po vzniku samostatného státu se zaměřením na česko-slovinskou obchodní spolupráci
Tomala, Kristian ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce s zabývá vývojem mezinárodního obchodu Slovinska v kontextu ekonomiky státu, následně pak jeho analýzou. Specifikem práce je pak porovnání s Česku republikou aplikované v průběhu celé práce, zejména však ve zvláštní kapitole zaměřené na česko-slovinskou obchodní spolupráci. Závěrem práce je pak prognóza budoucího vývoje ve Slovinsku se zaměřením na mezinárodní obchod včetně vyplývajících doporučení.
Firemní kultura německé firmy Bosch Diesel.cz
Dubová, Zuzana ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou firemní kultury, a to jak po stránce teoretické, tak i po stránce praktické. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura, národní kultura, firemní kultura, firemní image, identita a etika. Práce zkoumá vliv působení více národních kultur v rámci jedné mezinárodní společnosti a analyzuje hlavní rozdíly české a německé kultury a podnikatelského prostředí. Praktická část práce je zaměřena na firemní kulturu německé společnosti Bosch Diesel působící v České republice. Analyzuje jednotlivé prvky firemní kultury, např. rozvoj a motivaci zaměstnanců, hodnoty společnosti, interní komunikaci, či společenskou odpovědnost. Závěrečné dotazníkové šetření zkoumá, jak je implementovaná firemní kultura vnímána zaměstnanci společnosti.
Srovnání obchodních zvyklostí a mentality africké arabské země a asijské arabské země.
Šilberská, Tereza ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním obchodních zvyklostí a mentality Maroka a Saúdské Arábie. Podává popis arabské mentality a následně charakterizuje specifika obchodního jednání v Maroku a Saúdské Arábii. Práce též hodnotí vývoj marocké a saúdské ekonomiky a zahraničního obchodu v posledních letech. Část práce je věnována obchodní spolupráci obou zemí s Českou republikou a předpokládanému vývoji česko-saúdských a česko-marockých obchodních vztahů.
Vzájemná obchodní spolupráce, specifika, rizika mezi Kubou a Českou republikou
Kopecká, Magda ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj česko-kubánských obchodních vztahů od 50. let minulého století do současnosti. Dále se věnuje podnikatelskému prostředí na Kubě, jeho specifikům a rizikům. V závěru jsou shrnuta doporučení pro firmy, které chtějí na kubánský trh vstoupit.
Charakteristika Malajsie a její ekonomická spolupráce s EU s důrazem na produkci kaučuku a palmového oleje
Turnová, Zuzana ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Láznička, Libor (oponent)
Cílem bakalářské práce je obecně charakterizovat Malajsijskou federaci a popsat vývoj ekonomické spolupráce tohoto státu s Evropskou unií. Práce se také soustředí na prognózu budoucího vývoje zahraničního obchodu Malajsie. V celém textu je patrný význam dvou zdejších strategických surovin pro ekonomiku Malajsijské federace. Jedná se o palmový olej a kaučuk. Obě komodity jsou zde produkovány a jsou také hojně vyváženy do celého světa. Proto je palmovému oleji a kaučuku v práci věnována zvláštní kapitola a suroviny jsou zohledněny také v prognóze budoucího vývoje zahraničního obchodu Malajsie.
Vliv mentality, kultury a politické situace vybraných arabských zemí na jejich hospodářský vývoj.
Habrcetlová, Kateřina ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce se zabývá popisem vybraných arabských zemí, jejich kultury a politické situace a následně analýzou jejich ekonomické situace. Cílem práce je prokázat, zda kultura a politická situace země mají vliv na její hospodářskou situaci. Zkoumány jsou Egypt, Libye, Libanon a Saúdská Arábie. V rámci prvních tří zmíněných zemí je důraz kladen na jejich politický vývoj, a to především s ohledem na nedávné revoluční události v arabském světě. V části věnované Saúdské Arábii se věnuji kulturním specifikům této země. Poslední kapitola je věnována grafické analýze ekonomických ukazatelů.
Vliv kulturních odlišností a specifik na marketingovou strategii firmy McDonald's - srovnání ČR a USA
Plesníková, Tereza ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Magda (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními zvyklostmi Spojených států amerických a České republiky. Práce si klade za cíl přiblížit rozdílnosti v mentalitě jednotlivých národů pomocí Hofstedeho kulturních dimenzí a následně znázornit tyto rozdílnosti v realizaci marketingové a obchodní strategii firmy McDonald's. Práci uzavírají ukázky z marketingové a obchodní kampaně této firmy, která proběhla na území obou zemí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Neuwirthová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.