Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nákupní chování orientované na zdravé potraviny
POLÁKOVÁ, Alžběta
Práce pojednává o motivacích, které spotřebitelé mohou mít pro nakupování zdravých potravin. Nakupování, jakožto čin, byl nahlížen teorií plánovaného chování, která vnímá záměry (v mém případě záměr nakoupit zdravou potravinu) jako spojení 1. norem, které jedinec zastává, 2. s jeho postoji a 3. jeho možnostmi ovlivnit realitu. Tyto záměry pak ústí do samotného nákupu. V práci představuji několik způsobů, jakým lze zdravou potravinu vymezit, ale zároveň nechávám definici stanovit samotnými respondenty. Metodou pro praktickou část práce byly dotazníky, částečně s otevřenými odpověďmi, které byly analyzovány kvalitativně. Výsledky výzkumu jsou zpětně zasazeny do představené teorie.
Podnikatelský plán v oblasti bio plodin
Krakovková, Lenka ; Milichovský, František (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Diplomová práce je návrhem podnikatelského plánu pro založení společnosti SANDDORN s.r.o., která se bude zabývat pěstováním Rakytníku řešetlákového, zpracováváním a následným prodejem produktů z něj vyrobených. Firma hodlá vstoupit na trh se zdravou výživou, s možností specializace na výrobu biopotravin. V práci jsou vyhodnoceny předpoklady úspěchu podnikání, včetně finančního plánu, a návrhu postupných kroků pro realizaci firmy.
Podnikatelský plán-zřízení malého podniku
Zbranková, Eva ; Novák, Zdeněk (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským plánem na založení nového malého podniku, specializujícího se na zdravý životní styl, který by vyplnil mezeru na trhu. Cílem je přiblížit počátek provozu podnikatelského subjektu, analyzovat konkurenci, uvést marketingovou strategii a soustředit se na cílovou skupinu zákazníků, ale také zhodnotit podnik z finančního hlediska.
Segmentácia spotrebiteľov podľa vztahu ke zdravej výžive
Čelináková, Alexandra
Diplomová práce se zabývá segmentací spotřebitelů podle vztahu ke zdravé výživě. Cílem práce je identifikovat jednotlivé segmenty spotřebitelů na trhu zdravé výživy a na základě zjištěných informací vyvodit závěry a doporučení pro prodejce zdravé výživy. Pro naplnění cíle byla vypracována analýza trhu se zdravou výživou, na jejímž základě byl zjištěn vývoj a aktuální situace na trhu zdravé výživy. Pro zjištění motivů a chování spotřebitelů ve vztahu ke zdravé výživě bylo provedeno dotazníkové šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly identifikovány faktory, které spotřebitele ovlivňují při nákupu zdravé výživy a také důvody, které spotřebitele od nákupu odrazují. Podle výsledků dotazníkového šetření byla provedena segmentace pomocí shlukové analýzy. Na základě získaných poznatků bylo vytvořeno pět segmentů na trhu se zdravou výživou. Prodejcům na trhu se zdravou výživou byla stanovena doporučení směřující na jednotlivé segmenty.
Česká veřejnost o samozásobitelství a zahradničení – červen/červenec 2023
Kyselá, Monika
Velká část pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost realizovaného v červnu a v červenci 2023 byla věnována tématu samozásobitelství a zahrádkaření. Šlo o otázky, jejichž zařazení je součástí aktivit Sociologického ústavu AV ČR v rámci Strategie AV21 Potraviny pro budoucnost.\n\nKonkrétně jsme zjišťovali, zda se lidé věnují různým činnostem souvisejícím se samozásobitelstvím, zda se věnují produkci vlastních potravin (ovoce, zelenina, vejce, maso, apod.) a pokud ano, tak kde a proč, zda lidé, kteří ve své domácnosti něco pěstují či vyrábějí, tak tyto produkty někomu darují nebo s někým vyměňují, případně s kolika lidmi. Zajímal nás i pohled z druhé strany, tedy zda sami lidé od někoho dostávají doma vyrobené či vypěstované potraviny. V neposlední řadě jsme se zaměřili i na způsob nakládání s bioodpadem a porovnání současného zásobování potravinami s dobou před deseti lety.\n\nNecelá polovina (47 %) lidí si pěstuje vlastní potraviny na zahrádce, 7 % v bytě nebo na balkóně.\nMezi nejdůležitější důvody, proč lidé produkují vlastní potraviny, patří získání zdravých potravin (25 %), čerstvých potravin (24 %), úspora peněz (19 %) a že je to koníček (15 %).\n\n\nVíce než dvě třetiny (69 %) lidí nějakou část z toho, co ve své domácnosti vypěstují nebo vyrobí, někomu darují nebo s někým vymění.\nLidé nejčastěji dostávají domácí potraviny od členů blízké rodiny (55 %) a od přátel (50 %).\n\n\nNejčastějším způsobem nakládání s bioodpadem je využívání hnědých popelnic (57 %), téměř polovina lidí kompostuje bioodpad na zahradě (47 %). Přibližně čtvrtina lidí, kteří bioodpad ve své domácnosti třídí, jej odevzdává ve sběrném dvoře (26 %) nebo vytříděný bioodpad dále využívá pro zvířata (25 %). Méně než pětina využívá velkoobjemové kontejnery (18 %)nebo jej daruje k využití někomu jinému (17 %). Velmi okrajové je využití vermikompostérů (5 %) a komunitních zahrad (1 %).\n\n\nPolovina (49 %) lidí v sezóně pravidelně, tj. alespoň jednou měsíčně, pracuje na zahradě nebo zahrádce, třetina (33 %) chodí sbírat houby, lesní plody nebo byliny a 12 % se věnuje chovu domácích užitkových zvířat.\n\n\nVíce než dvě pětiny (41 %) respondentů se domnívají, že zásobování jejich domácnosti potravinami se v současnosti a v době před deseti lety nezměnilo.
Vliv stravování ve fast foodech na dětskou obezitu
Hájková, Magdaléna ; Čeledová, Libuše (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Bio-medicínské vymezení problematiky, doporučení pro praxi. Dotazníkové šetření na Dětské chirurgii a traumatologii Thomayerovy nemocnice a v jedné z pražských poboček fast foodu. Abstract Biomedical defining issues, recommendations for practice. Survey of pediatric surgery at Thomayer Hospital and one of Prague branches of fast food.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.