Název:
Segmentácia spotrebiteľov podľa vztahu ke zdravej výžive
Autoři:
Čelináková, Alexandra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá segmentací spotřebitelů podle vztahu ke zdravé výživě. Cílem práce je identifikovat jednotlivé segmenty spotřebitelů na trhu zdravé výživy a na základě zjištěných informací vyvodit závěry a doporučení pro prodejce zdravé výživy. Pro naplnění cíle byla vypracována analýza trhu se zdravou výživou, na jejímž základě byl zjištěn vývoj a aktuální situace na trhu zdravé výživy. Pro zjištění motivů a chování spotřebitelů ve vztahu ke zdravé výživě bylo provedeno dotazníkové šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly identifikovány faktory, které spotřebitele ovlivňují při nákupu zdravé výživy a také důvody, které spotřebitele od nákupu odrazují. Podle výsledků dotazníkového šetření byla provedena segmentace pomocí shlukové analýzy. Na základě získaných poznatků bylo vytvořeno pět segmentů na trhu se zdravou výživou. Prodejcům na trhu se zdravou výživou byla stanovena doporučení směřující na jednotlivé segmenty.The diploma thesis deals with the segmentation of consumers according to their relatio-nship to healthy food. The aim of the work is to identify individual consumer segments on the health food market and draw conclusions and recommendations for the sellers of health food based on the information found. In order to fulfill the goal, an analysis of the health food market was developed, based on which the development and current situation on the health food market was determined. A questionnaire survey was conducted to find out the motives and behavior of consumers in relation to healthy food. Based on the results of the questionnaire survey, the factors that influence consumers when purchasing healthy food and also the reasons that discourage consumers from purchasing were identified. According to the results of the questionnaire survey, segmentation was carried out using cluster analysis. Based on the knowledge gained, five segments were created on the health food market. Recommendations aimed at individual segments were set for sellers on the health food market.
Klíčová slova:
consumer; dotazníkové šetření; health; healthy food; questionnaire survey; segmentace; segmentation; spotřebitel; zdravá výživa; zdraví