Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Making OpenType fonts with free software
Bednár, Peter ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
In thesis themes of typography and computer font of OpenType format is described in details. At the beginning attention is paid to historical development of typeface, where stress is laid mainly on development of Roman and white letter with their characteristics. Having presented basis of typography work is concentrated on topic of digital font with emphasis on possibilities of OpenType format. Further its characteristics and advantages were listed compared to another formats and it was evaluated as format appropriate also for creating font in education process. Letterspacing and kerning were mentioned between basic graphical modifications in creating fonts. In theoretical part of the thesis they were examined in available programs designed for creating font in OpenType format. Except free available means into summary were included also commercial types due to absence of more advanced instruments and functions with free available applications. In evaluation was found that the most convenient for education is Fontlab Fontographer commercial program, free Type lite and Fontforge indicated for Open-source platform. Practical part of the thesis is focused on two chosen programs for creating main font characteristics. The goal was to detect if it is possible to reach identical results when using both programs. Fontographer program enabled to use wide tool palette dedicated to vector graphic processing by means of Adobe Illustrator similar instrument. In the case of Type lite program there were rather less instruments, what is sufficient for elementary work and familiarization with creating of digital typeface. Freeware shortage is basic absence of kerning, spacing or hinting functions. Comparing program possibilities, it falls that freeware programs based on OS Windows with their functionality are sufficient only for entry level users. The best option within free available programs is Fontforge for OS Linux which supports mentioned typographic functions. Fontographer was recommended for teaching of basic characteristics of OpenType font format. Another goal of the thesis was creating of recommended work procedure for creating basic characteristics of OpenType font for students, that is enclosed at the end of the thesis.
Jáma smrti a řeřavá bažina : Prolnutí
Smutný, Jan ; Marek, Petr (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Práce spojuje symboly všeobecně známé z různých esoterických a alchymistických tradic, dává jim vizuální a příběhovou podobu. Dekonstrukce s tím spojeného typu filozofického myšlení probíhá zároveň s jeho oslavou. Hrdinové příběhu symbolizují germánský a slovanský archetyp. Jejich pouť z jámy smrti do řeřavé bažiny a naopak zastupuje nikdy nekončící příběh života a smrti, tvorby a destrukce, těla a duše, světla a tmy. Všechny symboly jsou zároveň užívány ironickým i vážným způsobem.
"Homo deformis". Fascinace deformovanou podobou lidského těla v zemích Koruny české ve středoevropském kontextu mezi léty 1526-1620
Sochatzi Babič, Elena ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent) ; Divišová, Bohdana (oponent)
V průběhu 16. století se setkáváme s jevem, kde byli tělesně postižení kvůli svému vzhledu považováni za kuriozity nebo zázraky. Některé případy byly tak neuvěřitelné, že dávaly impuls k vytvoření uměleckého díla. Námět abnormálně tělesně postižených byl populární mezi všemi společenskými vrstvami a jejich podobizny byly shromažďovány měšťany, vědci, šlechtici a králi. Disertační projekt "Homo deformis". Fascinace deformovanou podobou lidského těla v zemích Koruny české ve středoevropském kontextu mezi léty 1526-1620 si klade za cíl prozkoumat, jak bylo vyobrazení "homo deformis" představeno ve výtvarném umění v Českém království v kontextu Svaté říše římské národa německého v letech 1526 až 1620. Tato disertační práce studuje jednotlivé příklady lidské monstrozity, které se objevují v nejrůznějších formách ztvárnění: portrétech, alegoriích, vědeckých ilustracích a novinových letácích. Zkoumá podobizny abnormálně tělesně postižených a zaměřuje se na jejich symbolický význam a estetickou interpretaci. Věnuje se otázkám vnímání abnormálně tělesně postižených v 16. století a shrnuje znalosti o jednotlivých osobách. Ukazuje, jak raně novověká česká společnost reagovala na vzhled abnormálně postižených a do jaké sociální kategorie je zařazovala. Projekt studuje důvody umělecké motivace pro vytváření...
Jak se prudí princezny
Schättingerová, Nataly ; Houdek, Vladimír (oponent) ; Homola, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce nazvaná Jak se prudí princezny zpracovává některé aspekty českého turismu, jak se projevuje na vytížených historických památkách. Osobní zkušenosti průvodce na hradu Kost mi umožňují vhled do problematiky, s nímž akcentuji společný zájem „muflonů“ (tj. návštěvníků objektu) o spektákl a senzace (báje, mýty, české pohádky, duchové), který často vítězí nad zájmem o samotnou historii. Atmosféru zkomercializovaných památek zachycuji groteskním způsobem, který je mi blízký. Cílem práce je nastavit zrcadlo veřejnosti a ideálně rozvířit debatu o úpadku zájmu návštěvníků o odborné aspekty průvodcovství nebo o stavu samotných památek. Série figurálních středoformátových olejomaleb, doplněná audiem zpracovávajícím nepravdivé fakty, historky a mýty, nepřímo navazuje na knihu Evžena Bočka Poslední aristokratka, jež zpracovává podobnou tématiku.
The uncanny and grotesque of the in the Self in the short stories of E. T. A. Hoffmann and E. A. Poe
Zasadil, Jan ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Anotace: Tato práce je kontrastivní studií metod, kterými E.A. Poe a E.T.A. Hoffmann dosahují ve svých povídkách tísnivých a groteskních pocitů modelováním vnímání fitktivního světa vypravěči a postavami, jakož i užíváním specifických tísnivých a groteskních figur a konceptů a hry se čtenářem. Práce je dělena na dvě části, z nichž první, stěžejní část se věnuje tísnivém a groteskním konceptům ve skupinách vybraných povídek, druhá pak poskytuje teoretickou reflexi výsledných zjištění.
V hlíně snů a skutečnosti. Autobiografické postupy v próze Pavla Růžka a Jerzyho Pilcha
Zaor, Olga ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu dvou současných autorů: Pavla Růžka a Jerzyho Pilcha. Hlavním postupem je analýza a interpretace jejich autorské práce s vlastní biografií a přístupu k spisovatelské identitě. Spisovatelé jsou z jednoho pokolení, liší se ale poetikami a literárními tradicemi, na které navazují. Autory spojuje řada společných motivů, které mají zdroj v jejich životech: spisovatelská reflexe, alkoholová nemoc, mýtus dětské krajiny, osudová místa, ženy či konkrétní typy hrdinů (včetně zvířat). Práce také charakterizuje pozici obou spisovatelů ve vědomí českých a polských čtenářů a na knižních trzích.
Apokalypsy a groteska v díle Kena Keseyho Sailor Song
ŠVIHLOVÁ, Tereza
Cílem této bakalářské práce je popsat a vysvětlit využití groteskních prvků v díle Kena Keseyho Sailor Song. Tato novela známého amerického autora obsahuje mnohá nosná témata, spjatá se sociokulturním vývojem v USA druhé poloviny 20. století. Mezi tato témata patří např. apokalypsa a vliv změn životního prostředí na život hlavních postav tohoto díla. Sekundárním cílem této práce bude popsat a vysvětlit výskyt postmoderních prvků v tomto díle. Dalším úkolem této práce bude stručně srovnat dílo Sailor Song s ostatními díly Kena Keseyho.
Dangerous Crossing: The Gendered Grotesque in the Selected Stories of Joyce Carol Oates
Lajdová, Johana ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat vybrané povídky Joyce Carol Oates z hlediska průniku grotesky a genderu a zjistit, jakou roli hraje gender a genderové role či stereotypy v grotesce přítomné v těchto textech. Zvláštní pozornost je věnována tématu genderového násilí, které se vyskytuje jako centrální prvek ve všech pěti vybraných povídkách: "Kam jdeš, a odkud?" ,1 "Horko" , "Přízraky" , "Předtucha" , a "Polehčující okolnosti" . První část práce je teoretická a2 3 4 5 zabývá se shrnutím a srovnáním hlavních teorií grotesky a genderu, přičemž důraz je kladen především na motivy a témata dále se v povídkách vyskytující (groteska tělesnosti; násilí; genderová performativita; formy genderu nebo sexuality, které se odchylují od binárního a heteronormativního rámce). Druhá kapitola se obecně zabývá pojmem groteska, který definuje na základě etymologie a sleduje změny významu tohoto pojmu v historii. Následně krátce přiblíží význam grotesky ve vizuálním umění, kde se opírá zejména o výzkum Frances S. Connelly, a zaměřuje se především na možné paralely mezi vizuální a literární groteskou, která je posledním tématem druhé kapitoly. Groteska je definována podle Michaila Bachtina a Wolfganga Kaysera, jejichž teorie jsou navzájem srovnávány. Druhou kapitolu uzavírá kritika těchto teorií z feministické pozice,...
Náhrobní mříž v českých zemích v období raného novověku. Mříž a hrobový prostor 1550-1740
Gandalovičová, Šárka ; Mádl, Martin (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent) ; Roháček, Jiří (oponent)
Práce se zabývá různými typy mříží, se kterými se můžeme setkat v hrobovém prostoru, v časovém rozmezí cca 1550-1740 a geograficky vymezeným českými zeměmi. Práce uvádí významné příklady jednotlivých typů toto druhu mříží v českých zemích s přesahem do středoevropského prostoru, zejména v případě inspirace těmito českými příklady. Prioritním předmětem bádání byla typologická skupina mříží vymezujících prostor kolem náhrobku či mauzolea volně situovaného v sakrálním prostoru, tak jak je nalezneme například v případě nejvýznamnějšího citovaného příkladu, mříže kolem královského mauzolea v Praze, či mříže kolem kenotafu Maxmilána I. ve dvorním kostele v Innsbrucku. Doplňkově jsou zmíněny další typy mříží v hrobovém prostoru, mříž uzavírající kaple interiérové či samostatně stojící a mříže kryjící pohřební niky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Grotesque, or Queer? Homosexual characters in Tennessee Williams's selected short stories
Novák, Vladimír ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Tato práce, čerpající zejména z poznatků literární vědy a genderových studií, se zabývá zobrazením postav homosexuálů ve vybraných povídkách Tennesseeho Williamse. Přestože se otázka homosexuality objevuje ve Williamsově díle opakovaně, jeho povídková tvorba je v tomto ohledu výjimkou, neboť se zde Williams s tímto často tabuizovaným tématem vypořádává otevřeně. Standardní pohled kritiků na Williamsovo zobrazení homosexuality poukazuje na primárně negativní vykreslení, které by dalo považovat až za hraničící s homofobií. Toto je úzce spjato s prvky jižanské grotesky, která je pro Williamsovo dílo typická. Práce tento náhled tedy z velké části potvrdí, zároveň se však bude snažit zjistit, zdali by se postavy homosexuálních mužů daly číst jako queer, tzn. jestli vykazují prvky, které by byly v protikladu s tradičním pojetím lidské sexuality jako stabilní a neměnné. Druhá kapitola práce se bude zabývat teoretickým vymezením jižanské grotesky, jejíž specifický charakter tvoří zejména postavy, které z různých důvodů neodpovídají kategorii normality, a stávají se tak vyhnanci, které společnost nepřijímá. V prostředí silně konzervativního a nábožensky založeného amerického Jihu je bez pochyby mezi odchylky řazena i homosexualita. Pro úplné vymezení grotesky bude krátce osvětlen i rozdíl mezi jižanskou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.