Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální ohlas trilogie Projekt Kronos a románu Meta Pavla Bareše
Kuřilová, Lenka ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Bakalářská práce s názvem Mediální ohlas trilogie Projekt Kronos a románu Meta Pavla Bareše analyzuje kritické reflexe uvedených titulů ve vybraných českých médiích. Zkoumané období je rámováno jeho debutem Projekt Kronos (2017-2023). Cílem práce je zjistit, jak Barešovo dílo vnímají kritici a recenzenti. Teoretická část představuje pojmy literární kritika, recenze a interpretace, krátce zmiňuje i kritickou reflexi fantastické literatury. Práce se zaměřuje také na pojmy fantastická literatura, fantasy a science fiction. Dále představuje tvorbu spisovatele Pavla Bareše a média, která jsou součástí analýzy. V analytické části bakalářská práce přináší interpretace trilogie Projekt Kronos a románu Meta a kvalitativní analýzu kritických ohlasů. Součástí práce je rovněž rozhovor se spisovatelem Pavlem Barešem.
Reálno v reklamách. Selhání reklamních fantazií a jeho implikace
Obůrka, Tomáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vztah reklam jakožto všudypřítomných veřejných fantazií a reálna v podobě gaze, jak ji chápe lacanovská psychoanalýza, skrze aplikaci teoretického aparátu nové filmové teorie Todda McGowana na vybrané audiovizuální reklamní texty. Práce nejprve představuje filmovou teorii jako takovou, posléze obecný psychoanalytický přístup k reklamám, a nakonec McGowanovu kategorizaci filmů dle jejich přístupu ke gaze, kterou poté aplikuje na jednotlivé reklamní texty. Práce ukazuje, že reklamní fantazie jsou přes svou zdánlivou podporu symbolického řádu, podobně jako fantazie filmové, ve skutečnosti prostory boje symbolična s jeho vlastním konstitutivním nedostatkem v podobě reálna.
Fantastická literatura v procesu literární edukace
Lichtenbergová, Lucie ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Soukupová, Klára (oponent)
Práce si klade za cíl dokázat, že i mezi díly fantastické literatury lze nalézt takové texty, s nimiž lze pracovat ve výuce literatury (nejen) na střední škole, a že se skrze jejich interpretaci můžeme vztahovat k našemu aktuálnímu světu a jeho problémům. Teoretická část věnuje prostor vymezení fantastické literatury jako takové (především pak vůči pojmům fantastika, fantasy a sci-fi) a snahám o definici extenze tohoto pojmu jakožto žánru. Taktéž zde čtenář nalezne kapitolu věnovanou argumentům vyvracejícím podceňování tohoto žánru, načež navazuje zdůvodnění využití fantastické literatury ve školní praxi, kde argumentujeme především mnohými výzkumy čtenářství, jež potvrzují čtenářskou oblibu žánru, ale také vybranými literárními oceněními, které zase dokládají kvalitu některých děl literární fantastiky. Praktická část již pomocí obsahové analýzy vybírá několik konkrétních děl, v nichž lze identifikovat momenty, které se vztahují k jednotlivým průřezovým tématům Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a jejich očekávaným výstupům. Na jejich základě je zde následně navrženo pět modelových výukových lekcí respektujících tzv. E-U-R model výuky. Tyto lekce byly odučeny na nejmenované pražské střední škole. Každá z odučených hodin je posléze v práci reflektována a na základě toho je navržena...
Harry Potter J. K. Rowlingové, Nevermoor J. Townsendové a zkušenost jiného světa v životě dětských hrdinů
HRADECKÁ, Sabina
Diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou dvou populárních fantastických sérií: Harry Potter J. K. Rowlingové a Nevermoor J. Townsendové. V rámci teoretické části se práce soustředí na charakteristiku pohádek, gotické literatury a fantasy. Jsou vyzdviženy motivy, které spojují analyzované série se jmenovanými literárními žánry. Samostatné kapitoly jsou věnovány také autorkám těchto příběhů. Praktická část obsahuje srovnávací analýzu následujících motivů: věštba, výlučnost hlavního hrdiny; prostor jiného světa; přátelství, pomoc a překážky; nepřítel; smrt; škola a zkoušky; rodina a láska ve vybraných dílech. Závěrečná kapitola se zaměřuje výhradně na hlavní postavy analyzovaných sérií, jejich společné a rozdílné rysy a na adaptaci dětských hrdinů v jiném světě.
Jizva
Sláma, Matěj ; Nytra, Martin (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce Jizva je koncipována jako krátký film představující fiktivní historii nalezeného „monumentu“. V animovaném filmu prozkoumávám souvislosti a význam „monumentu“ ve virtuálním prostředí, které jsem vytvořil na základě obrazové dokumentace a mapováním konkrétních míst, které jsem poznal při mých expedicích městskou krajinou Brna a Haagu. Jedná se především o „ztracené” prostory (označované také jako vágní terén nebo území nikoho), jejichž podobnosti ilustruji pomocí vlastní vizuální mapy. Východiskem práce je tedy osobní žitá zkušenost, na niž jsou jako další vrstvy kladeny obrazové dokumentace míst, mnou vytvořené 3D objekty a 3D skeny prostorů s prvky počítačových her. Ve výsledném snímku divák sleduje prohlídku virtuálního prostředí, kde se objektivní skutečnost záměrně prolíná s fiktivním světem vystavěným na autorské imaginaci.
Generátor map pro fantasy hry na hrdiny
Pagáč, Antonín ; Charvát, Lukáš (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit generátor map pro fantasy hry na hrdiny. V práci je popsána problematika tvoření map v reálném světě, a jsou rozebrány různé přístupy ke tvorbě map jak v počítačových hrách, tak v myšlenkových a stolových hrách na hrdiny. Dále je navržen program, který je založen na generování Voroného diagramu a slouží k vytváření map. Generátor umožňuje umísťovat objekty na mapu náhodně pomocí uživatelských příkazů, nebo na konkrétní pozici pomocí grafického uživatelského rozhraní. Generátor je implementován v jazyce Javascript, který umožňuje spouštění programu v internetovém prohlížeči na různých zařízeních.
Amputant
Sedlák, Ondřej ; Sedlák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Výřez z hmyzího těla, který následně upozorňuje na detail a samostatnou formu objektu, stává se kusem neznámého, futuristického světa, který je útržkem a zvětšeninou našeho makrokosmu. Socha se zaměřuje na neobvyklost a představu jednotlivce a poukazuje na méně zřetelnou přírodu.
Didaktická interpretace románu Meta
Lacinová, Kristina ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá postavením románu Meta v rámci současné české scény, jeho analýzou, interpretací z žánrového a naratologického hlediska a didaktickým potenciálem. Nejdříve se zabýváme obecným pojetím populární a fantastické literatury, jejím potenciálním významem ve výuce a knižními kategoriemi young adult a new adult, neboť pod tyto žánry a kategorie spadá zkoumaný román Meta. Zasazujeme dílo do kontextu české i světové fantasy literatury a uvádíme, jak je vnímáno literární kritikou. Hlavním cílem práce je vystižení didaktického potenciálu románu a prokázání širokých možností jeho využití při výuce literatury. Sloužit k tomu bude strukturální analýza a interpretace témat a myšlenek. Touto podrobnou literárněvědnou analýzou chceme dokázat, že by se na dílo nemuselo pohlížet pouze jako na populární literaturu bez hlubších myšlenek, ale že by se mohlo svou výstavbou, tématy a celkovým smyslem lišit od většiny novodobé tvorby pro mládež a mladé dospělé. Nejenže dílo zprostředkovává silný prožitek četby, ale z literárněvědného hlediska je text tvořen zajímavými narativnímu postupy, roztříštěnou kompozicí a nabízí kritický pohled na dnešní společnost, její problémy, mentalitu, moderní a technický způsob života. Interpretací hlavních témat chceme prokázat, že jsou mladým čtenářům blízká,...
Fairytales as literature and film
ŠTĚCHOVÁ, Sára
Cílem bakalářské práce je porovnat psané a zfilmované pohádky. Konkrétně se práce zabývá rozdílným vnímáním pohádek bratří Grimmů ve srovnání s pohádkami Walta Disneyho. Teoretická část vysvětluje rozdíl mezi literaturou a filmem. Od vzniku literatury až po samotnou tvorbu filmu. U každého z těchto aspektů budou uvedena základní fakta a rozdíly. Praktická část se zaměří na porovnání historických pohádek bratří Grimmů na základě dvou vybraných pohádek s pohádkami mediálního konglomerátu Walta Disneyho. Dvěma vybranými pohádkami jsou Locika a Popelka. Tato část se zaměřuje na porovnání děje těchto pohádek. Zda se děj změnil vzhledem ke stylu psaní bratří Grimmů ve filmu. Zda byl tento děj ovlivněn dobou, ve které byly tyto pohádky napsány? Dále porovnáváme, které postavy v ději chybí nebo které jsou do něj zařazeny navíc. A jak to ovlivnilo samotný průběh děje. Na konci je stručné shrnutí celé práce a zhodnocení, zda bylo cíle dosaženo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.