Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potential impacts of increasing Chinese dominance in the electric vehicle industry
Čejchan, Jakub ; Semerák, Vilém (vedoucí práce) ; Veruete Villegas, Iñaki Alberto (oponent)
Cílem této práce je měření potenciálních dopadů Čínské expanze v elektro- mobilovém průmyslu na automobilový sektor Evropské Unie. Nejprve práce nastiňuje úvod do průmyslu elektromobilů, jeho dodavatelský řetěze a situaci v globálním měřítku, především pak v Číně a Evropské Unii. Tyto dopady jsou poté odhadovaní pomocí metody globální extrakce, jež je modifikací původní metody hypotetické extrakce, v rámci input-output analýzi. Práce simuluje hypotetický scénář, ve kterém jsou automobilové průmysly všech členských zemí Evropské Unie nahrazeny průmyslem Čínským. K tomuto výzkumu je využita mezistátní input-output databáze OECD ICIO, následně doplněna o další položky z databáze FIGARO spravovanou Eurostatem. Výsledné dopady tohoto výzkumu jsou následně prezentovány skrz celkový výstup jednotlivých sektorů a ekonomik, společně s položkou prezentující kompenzovanou složkou výdajů za zaměstnance. Odhady získané v této práci vyzdvihnou jednotlivé sektory a země, které by mohli být ohrožené v případě, že by přechod elektromo- bilů měl za násl˚edek dominance Číny v celosvětovém automobilovém průmyslu. Klíčová slova Elektromobily, motorová vozidla, baterie, automobilový průmysl, input-output analýza, metoda hypotetické extrakce, metoda globální extrakce, dodavatelský řetězec, mezisektorové vazby
Parking areas at BUT for energy use
Al Halabi, Enas ; Vrána, Michal (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
The diploma thesis is focused on the concept of solar carports in parking lots for charging electric vehicles (EVs), describes their structure, configuration, and benefits. The thesis considers the potential of EVs to provide services to the power grid such as V2G, it emphasizes the need for smart charging techniques, the effects of controlled charging, and also an overview of the largest implemented project of solar carports in the Czech Republic. The main part of the thesis is the design of three solar carports for selected parking area at Brno University of Technology. The design and evaluation of solar carports equipped with charging stations for EVs are realized by using PV SOL software.
Vyhodnocení možnosti úpravy vybrané části sítě veřejného osvětlení pro nabíjení EV
Hýsek, David ; Vrána, Michal (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konceptem smart cities v rámci motivace pro využití synergie sítě veřejného osvětlení a nabíjecích bodů. Práce poskytuje přehled projektů z České republiky i zahraničí se zaměřením na úpravy sítě městského veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel. Jsou zde rozebrány různé varianty instalací nabíjecích stanic a jejich řízení. Dalším důležitým tématem je výběr vhodné lokality pro umístění nabíjecích stanic a koncept synergického propojení těchto stanic s existující sítí veřejného osvětlení. V rámci práce jsou navrženy scénáře využití stávající sítě veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel a scénáře pro přivedení paralelního kabelu k této síti ve vybraných brněnských lokalitách. Cílem je optimalizovat efektivitu a výkon sítě veřejného osvětlení a současně poskytnout dobíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla. Výsledky diplomové práce představují cenný přínos pro urbanistické plánování a rozvoj smart cities, které se zaměřují na udržitelnou a ekologicky šetrnou mobilitu. Synergie mezi sítí veřejného osvětlení a nabíjecími body představuje potenciál pro efektivní využití infrastruktury ve městském prostředí a zároveň přispívá k snižování emisí skleníkových plynů.
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Juřík, Tomáš ; Franek, Lešek (oponent) ; Fiedler, Petr (vedoucí práce)
V této práci popisujeme algoritmy, které umí vypočítat trasy pro elektické vozidla. Tyto trasy mohou být vypočítány v závislosti na jednoduchých metrikách, jako jsou například vzdálenost a doba dojezdu, nebo v závislosti na pokročilejší metrice, jako je například energeticky optimální metrika. Tato metrika je parametrizovatelná konstrukcí elektrického vozidla. Dále popisujeme nový algoritmus, který vypočítá energeticky optimální trasy, které jsou více přijatelné pro řidiče, protože zároveň zohledňují metriku času při výpočtu trasy.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This bachelors thesis is focused on technologies used for storing electric energy in electric vehicles. The first chapter deals with history of technologies for electric energy storing and their use in early electric vehicles. It continues by description of electric vehicles that were occasionally produced through the 20th century, up to 1990s when this technology became attractive again. The following chapter describes types of electric cars and gives us examples of currently produced cars. The third part deals with technologies used in present and recent past. Subsequently, in the last chapter, there are introduced technologies which might be sufficient substitution to current systems or even to conventional combustion engines in future.
Application of Sustainable Development Concept as a Factor of International Competitiveness
Kolmosová, Lucia ; Kojdová, Zuzana (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
This Master's thesis focuses on the application of the sustainable development concept in the company Volkswagen Slovakia to enhance its competitiveness. The automotive company is analysed as a player in the sustainable mobility industry and its current strategy is evaluated in sense of sustainability. Based on the most relevant aspects of the analytical part, several recommendations are suggested that should boost the firm's operations in the area of electric vehicles production and mobility service providing and which should contribute to achieving the eco-advantage in the industry.
Electric cars as the ecological future of transport
Mironova, Alexandra ; Walek, Agata (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe electrical means of transport with regard to their impact on the environment in comparison with conventional means of transport. The introduction compares gasoline cars and electric vehicles and their impact on the environment. The next chapter describes the historical background of the electric car. The following section discusses several types of electric vehicles and describes their properties. The last chapter explains the impact on the environment and suggestions for improving the ecological situation
EV smart charging and BESS in increasing the PV hosting capacity of distribution networks
Filip, Robin ; Lehtonen, Matti (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the impact of charging of electric vehicles and battery energy storage systems on photovoltaic hosting capacity of low voltage distribution networks. A Monte Carlo-based simulation is used to analyze predominantly rural, intermediate and predominantly urban regions facing different penetrations of electric vehicles utilizing uncontrolled and controlled charging and evaluate their impact on photovoltaic hosting capacity of Finnish residential areas. Subsequently, electric vehicles are both replaced and supplemented by residential battery energy storage systems and the impact is studied. The thesis ends with a short feasibility analysis of BESS utilization.
Aplikace ultrakapacitorů v dopravních systémech
Kalina, Emil ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá relativně novými součástkami umožňujícími akumulaci elektrické energie - ultrakapacitory. Zaměřuje se na jejich aplikaci v dopravní technice - v elektrických vozidlech nezávislé trakce. Byl navržen a ověřen systém ultrakapacitor + DC/DC přizpůsobovací měnič, jehož řízení novým způsobem velmi příznivě modifikuje časový průběh proudu trakčního akumulátoru během jízdního cyklu. Navržené zapojení ultrakapacitoru a DC/DC měniče zakomponované do struktury pohonu experimentálního elektrického vozidla s asynchronním motorem přispělo ke zvýšení dojezdu cca o 16% (zjištěno experimentálními zkouškami). Toho bylo dosaženo zejména omezením odběru proudových špiček z akumulátorové baterie, a také zefektivněním ukládání energie získané při rekuperačním elektrodynamickém brzdění vozidla. Jádrem systému je řízení přizpůsobovacího měniče za účelem aktivní filtrace proudu akumulátoru na jeho dlouhodobou střední hodnotu tj. odstranění proudových (výkonových) špiček způsobených akcelerací z nenulové počáteční rychlosti nebo rekuperačním brzděním. Toto je realizováno podřízenou proudovou smyčkou. Té je ještě ovšem nadřazena napěťová regulační smyčka, která nastavuje z dlouhodobého hlediska napětí ultrakapacitoru na vhodnou velikost - nepřímo úměrnou rychlosti vozidla. Tak je zajištěn vhodný energetický management ultrakapacitoru. Dále byly ověřeny vlastnosti souboru ultrakapacitorů, a shrnuty a kriticky zhodnoceny metody pro omezení vlivu rozdílnosti kapacit při sériovém zapojení.
Aspekty elektromobility v podmínkách evropského trhu
Sedláček, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektromobilů v Evropě. Bližší pozornost byla v rámci praktické části zaměřena na míru využívání elektromobilů v porovnání s vozy se spalovacími motory. Dále se práce zaměřuje na problematiku vývoje infrastruktury dobíjecích bodů spolu s množstvím nově registrovaných elektromobilů. Opomenut nebyl ani cenový vývoj konkrétních vozidel v souvislosti s poptávkou po těchto vozidlech. Závěrem jsou vytyčeny návrhy, které mohou vést k zvýšení míry dostupnosti a využívání vozidel na elektrický pohon.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.