Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlastnictví mediálních domů v ČR
Pelikánová, Karolína ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Magisterská práce Vlastnictví mediálních domů v ČR popisuje aktuální mediální krajinu v České republice v rámci hlavních vydavatelství s významným zásahem a širokým portfoliem titulů a dále zhodnocuje metodou analýzy pokrytí tématu Získání důvěry vlády s podporou KSČM. Cílem práce bylo popsání proměny struktury vlastnictví mediálních domů, které je momentálně téměř zcela v českých (resp. československých) rukách. Prostřednictvím analýzy popisuje možnou motivaci současných mediálních magnátů.
Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz
Pavec, Michal ; Vojtěchovská, Martina (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz" se pokouší zachytit významnou součást historie internetového zpravodajství na českém mediálním trhu. Na příkladu deníku iDnes ilustruje specifickou dobu, v níž přicházela na svět první internetová periodika zaměřující se na všeobecné zpravodajství. Vznik serveru iDnes, který se na celosvětové síti poprvé objevil v lednu roku 1998, je důležitý v tom, že jako první odmítl jen přebírat obsahy tradičních médií a začal s produkcí vlastních zpráv. Deník také začal využívat specifika internetového prostředí, díky kterým mohl svým čtenářům nabídnout pravidelnou aktualizaci obsahů či nové žurnalistické žánry jako například on-line rozhovor nebo on-line reportáž. Historie deníku iDnes, která je stěžejním motivem této práce, také ukazuje, jakým způsobem přistupovali k novému druhu média vydavatelské společnosti, čtenáři i samotní novináři. Při bližším zkoumání tak můžeme zjistit, s jak malou důvěrou vydavatelství Mafra vstupoval internetový server na trh. V průběhu několika let se však proměnil v čtenářsky úspěšné médium, které si našlo pevnou pozici v českém mediálním spektru.
Blesk - historie a vývoj nejčtenějšího deníku v České republice
Dernerová, Žaneta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Práce je zaměřena na vývoj nejúspěšnějšího českého bulvárního deníku Blesk. Jsou zde srovnávány rozdíly českého bulváru s bulvárem zahraničním. Rovněž je popsána historie československého a českého bulvárního tisku, od první republiky po současnost. V práci jsou také zmíněny další české bulvární listy, z nichž většině se nepodařilo Blesku konkurovat. V současnosti zde kromě Blesku zůstává jediný bulvární deník, a to Aha!, které je však vlastněno stejnou vydavatelskou skupinou. V této práci jsou také zmíněny hlavní osobnosti, které dotvářely charakter Blesku, zejména z řad šéfredaktorů, ale nechybějí ani postavy, které se s redakcí a vydavatelem Blesku dostaly do konfliktu, protože se cítily být poškozeny tím, co o nich deník uvedl na svých stránkách. S pomocí kvalitativních analýz je zde sledován vývoj grafické podoby titulních stran a jejich symbolického sdělení. Kvantitativní analýzou je rovněž sledováno, jak se měnil výběr témat na titulních stranách pod vedením různých šéfredaktorů.
Srovnání mediálního obrazu smrti Karla Svobody v Mladé frondě DNES a Blesku
Dernerová, Žaneta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato práce se zaměřuje na mediální obraz smrti Karla Svobody, jak byl vytvářen prostřednictvím médií. Klade si za cíl porovnat referování o této události mezi tzv. seriózními novinami a bulvárními a zjistit, zda informování odpovídalo jejich vlastnímu profilu. Pro analyzování bylo vybráno periodikum Mladá fronta DNES, jako zástupce tzv. prestižních novin, a bulvární deník Blesk. Sebevražda hudebního skladatele plnila stránky těchto médií ještě týdny po Svobodově úmrtí. Proto budou nejdetailnějšímu zmapování podrobeny především tři měsíce bezprostředně po události. Karel Svoboda spáchal sebevraždu v lednu 2007, do výzkumu proto bude zahrnuto i období do konce roku. Díky velké medializaci, popularitě Svobody a kauze s ukradenými fotografiemi z místa činu se deníky k tomuto tématu vracejí dodnes. Práce tak neopomene ani dobu od začátku roku 2008 až do současnosti, přesněji do 31. března 2014, ačkoliv již není stěžejní. Tato část výzkumu bude provedena pouze povrchně. K analýzám jsou vybrány pouze tištěné verze deníků, nikoli internetové. Kvantitativní metoda zkoumá četnost zpráv a množství zmínek o smrti Karla Svobody, kvalitativní upírá pozornost zejména na užití jazykových prostředků, jednotlivých výrazů a vzájemné odlišnosti periodik, dále na relevanci, způsob referování a míru emocionalizace. Powered by...
Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah sportovních rubrik deníků MF Dnes a Právo
Hanzlík, Václav ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah sportovních rubrik deníků MF Dnes a Právo" popisuje vliv české zpravodajské agentury ČTK na sportovní rubriky dvou vybraných celostátních deníků - MF Dnes a Právo. Hlavním cílem výzkumu, prováděného obsahovou analýzou po dobou dvou týdnů, je zjistit, jakým způsobem jednotlivé redakce pracují s agenturním servisem. Zda je pro ně ČTK stále hlavním zdrojem informací a zda se nějak zásadně změnilo její postavení. Diplomová práce zároveň zkoumá, v jaké formě se zprávy produkované ČTK nejčastěji objevují v novinách. Součástí je i dotazníkové šetření mezi redaktory obou médií a základní analýza fotozpravodajství, které je nedílnou součástí sportovní rubriky. Pro doplnění širšího kontextu autor v teoretické části popisuje souboj tištěných a elektronických médií, komercionalizaci sportu a procesy internetizace a digitalizace, které do značné míry ovlivnily i práci zpravodajských agentur.
Mladí lidé a jejich vztah k tištěným novinám v éře nových médií
Přečková, Alexandra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Mladí lidé a jejich vztah k tištěným novinám v éře nových médií" přibližuje, jak mladí lidé ve světě i v České republice nahlíží na tištěné noviny. Práce vychází z hypotéz, které věští novinám problematickou budoucnost. Existenci novin může podle řady citovaných výzkumníků ohrozit i nezájem mladého publika o toto médium. V první části práce seznamuji s tím, jak je vztah mladých lidí k tištěným novinám reflektován ve vybraných mezinárodních studiích a výzkumech. Závěry, které z těchto dokumentů vyplývají, mi dále slouží jako vstupní materiál pro vlastní výzkum. Součástí práce jsou také konkrétní data vypovídající o situaci na českém novinovém trhu. Tato podtrhují skutečnost, že zájem o čtení tištěných novin klesá, a to i v České republice. V metodologické části seznamuji se zvolenou metodou vlastního výzkumu, kterou je kvalitativní analýza, konkrétně metoda ohniskových skupin. Výzkumným souborem mi bylo celkem čtyřicet studentů z řad středoškoláků a vysokoškoláků. V části věnující se výsledkům výzkumu přibližuji konkrétní tematické oblasti, které se během diskuzí rozebíraly. Tyto doplňuji citacemi jednotlivých respondentů. V závěru nabízím základní hypotézy, které z výzkumu vyplynuly. Práci ještě doplňuji o reflexi zkoumané problematiky ze strany šéfredaktorů tří českých...
Mediální obraz českého předsednictví v Radě EU v deníku Le Monde
Mužíková, Michaela ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz českého předsednictví v Radě EU v deníku Le Monde" se zaměřuje na analýzu mediálního zobrazení českého šéfování unii ze strany francouzského deníku Le Monde. Mediální obraz je sledován v období první poloviny roku 2009. K analýze článků byl použit jak kvantitativní tak kvalitativní přístup a sledovaná data byla následně rozdělena do několika rovin. V první jde o zobrazení českého euroskepticismu skrz osobu prezidenta Václava Klause a o naplňování evropské politiky, ve druhé o agendu předsednictví, ve třetí části se práce zaměřuje na vnitropolitické problémy Česka a nakonec ve čtvrté rovině jde o celkové zhodnocení z pohledu Le Monde a o střídání v čele Rady EU se švédským předsednictvím.
Mediální obraz seniorů
SKÁLOVÁ, Markéta
Cílem této práce je co nejvěrnější přiblížení obrazu seniora, který nám je předkládám médii, s přihlédnutím k možným kulturním, politickým, sociálním, popřípadě dalším kontextům, které tento obraz spoluutvářejí a ovlivňují. V průběhu sběru dat a jejich vyhodnocování byl brán zřetel na následující výzkumné otázky: Podléhají mediální informace týkající se seniorů typizaci a/nebo stereotypizaci? Používají média správně pojmy "senior" a "důchodce"? Je možné v médiích vypozorovat věkově podmíněnou diskriminaci? K dosažení tohoto cíle byla použita metodická podporu v podobě použití obsahové analýzy nejčtenějších českých deníků (Blesk, MF DNES, Právo, Aha!) v období od 1.1.2010 do 30.6.2012. Na obsahovou analýzu navazuje interpretativní část výzkumu založená na Glaser-Straussově metodě grounded theory. Následuje porovnání a zhodnocení výstupů výše uvedených metod pomocí kategorizace a popsání každé z těchto kategorií vzniklých na základě výsledků výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.