Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivní videohry wii systému jako forma balančního tréninku - pilotní studie
Reichertová, Simona ; Medunová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Mariana (oponent)
Úvod: V teoretické části shrnuje diplomová práce poznatky ze zahraniční literatury týkající se virtuální reality a jejího využití v rehabilitaci, dále možnost přínosu aktivních videoher v rámci balančního tréninku, konkrétně herní konzole Nintendo Wii. Praktická část je pilotní studií, která hodnotí efekt balančního tréninku u pacientů s dětskou mozkovou obrnou pomocí této herní konzole. Metodika: Do studie bylo zařazeno pět pacientů s dětskou mozkovou obrnou, tři ve formě spastické hemiparézy, dva ve formě spastické triparézy. Pacienti byli ve věku 8-18 let. Terapie probíhaly na herní konzoli Nintendo Wii, vybráním pěti her z cd/dvd Wii Fit Plus. Pacienti absolvovali celkem 8 terapií, s frekvencí jednou týdně. Jedna terapie trvala 20-30 minut, dle úspěšnosti v jednotlivých hrách. Efekt terapie byl hodnocen pomocí Balance Masteru, konkrétně pomocí testů Weight/Bearing squat (rozložení zatížení dolních končetin), mCTSIB (modifikovaný test balanční senzorické interakce), Limits of Stability (vychýlení CoG k hranicím opěrné baze), Rhytmic Weight Shift (rychlý aktivní přesun CoG), Walk Across (chůze), Tandem Walk (tandemová chůze) a Step/ Quick Turn (chůze s otočkou). Pro statistické vyhodnocení a porovnání výsledků před a po terapii byl využit Studentův párový t- test. Výsledky: Po terapii došlo ke...
Sociální program klienta s tělesným postižením
Nešporová, Františka ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce,,Sociální program podpory klienta s tělesným postižením", sestává ze dvou částí. V teoretické části se věnuji kapitolám, které se zabývají filosofií duše a těla, tělesností, tělesným postižením, dětskou mozkovou obrnou a zákonem č. 108/2006 Sb., O sociálních službách. Pro výzkumnou část mé práce využívám case managment v případě klientky s DMO. Popisuji zde cíl práce, metodu sběru dat, stručně představuji svou respondentku a uvádím úkoly výzkumného šetření. V podkapitole nazvané,,Data a jejich interpretace", předkládám rozhovor, který je zaměřený na využití poskytovaných sociálních služeb konkrétním klientem. Rozhovor publikuji v celém znění jako nedílnou součást diplomové práce.
Srovnání aktivní a pasivní ortézy u pacienta s DMO
Davidová, Kateřina ; Černý, Pavel (vedoucí práce) ; Šolc, Zdeněk (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Fakulta tělesné výchovy a sportu Srovnání aktivní a pasivní ortézy u pacienta s DMO Bakalářská práce Vedoucí bakalářské práce: Vypracovala: Ing. Pavel Černý, Ph.D. Bc. Kateřina Davidová Praha, květen 2016 Abstrakt Název: Srovnání aktivní a pasivní ortézy u pacienta s DMO Cíle: Cílem práce je poskytnout ucelenou formou základní informace k problematice DMO, vzniku, komplikacím, způsobům a možnostem léčby onemocnění a zachytit přínos, využití a typy zdravotních pomůcek. Metoda: Při vypracování práce jsem použila metodu kvalitativního sběru dat z odborných článků, literatury a ústních informací získaných od odborníků, kteří se věnují dané problematice. Výsledek: Účinek dynamické ortézy na pacienta s DMO je efektivnější než účinek statické ortézy. Klíčová slova: dětská mozková obrna, ortotika, dynamická ortéza, Nancy Hilton, spasticita, kompenzace
Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití metody TheraSuit
Krejčová, Ivana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem "Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití metody TheraSuit" je zaměřena na využití různých stimulačních metod v oblasti péče o osoby s tělesným a kombinovaným postižením a je zacílena zejména na zmiňovanou metodu TheraSuit a její modifikace (Klim-Therapy), jejichž hlavním prvkem je speciální podpůrný oblek. V České republice je tato metoda využívána poměrně krátkou dobu, je málo rozšířená, a to zejména kvůli její finanční náročnosti, kdy si klienti terapii z velké části hradí sami. Proto si práce klade za cíl shromáždit co nejvíce dostupných informací o metodách využívajících speciální podpůrný oblek. Dalším záměrem je získat pomocí kvantitativního výzkumného šetření přehled o informovanosti a postojích dospělých klientů vybraných zařízení určených osobám s tělesným a kombinovaným postižením, zákonných zástupců dětí s tělesným a kombinovaným postižením a také pracovníků, kteří s těmito osobami pracují, ke zkoumané metodě a k novým stimulačním metodám vůbec. Dále se práce zaměřuje na ostatní stimulační metody využívané ve vybraných zařízeních poskytujících služby osobám s tělesným a kombinovaným postižením.
Using Virtual Reality as a Therapeutic Modality for Children with Cerebral Palsy: a Review and Synthesis
Smolová, Petra ; Bartůňková, Staša (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent)
Název práce: Využití virtuální reality v terapii dětí s dětskou mozkovou obrnou: review a syntéza Autor: Bc. Petra Smolová Gramatická korektura: Jan Valeška Kontext: Dětská mozková obrna (DMO) je často označována jako skupina neprogresivních příznaků, vyznačujících se zejména poruchou volních pohybů a/nebo koordinace. Porucha funkce je důležitější než samotná diagnóza vzhledem k celoživotnímu typu onemocnění. Léčba u dětí s dětskou mozkovou obrnou je v současné době založena na individuální pohybové terapii v rámci celého komplexu rehabilitačního programu. Na začátku léčby je nutné sestavit interdisciplinární tým odborníků, v čele s neurologem nebo dětským neurologem, který se věnuje rehabilitaci. Fyzioterapeut by se měl vždy přiklánět k eklektickému přístupu a znát dobře důvody, proč ten či onen léčebný program aplikuje. Virtuální realita jako terapeutická metoda stojí vedle klasických přístupů dle nejrůznějších autorů, jak je známe z množství škol a kurzů. Ačkoliv je tento druh léčby poměrně novátorský, na základě současného výzkumu jsou výsledky velmi slibné. Cíle: Cílem této práce je nastínit možnost terapie dětí s dětskou mozkovou obrnou s využitím virtuální reality zejména v těchto hlavních problémech - motorická kontrola a celková hrubá motorická dovednost, dysfunkce horní končetiny a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.