Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vrstevnické vztahy u dětí s poruchami chování v rané adolescenci
Bittnerová, Soňa ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
NÁZEV: Vrstevnické vztahy u dětí s poruchami chování v rané adolescenci AUTOR: Soňa Bittnerová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavla Presslerová, Ph. D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje problematice vrstevnických vztahů v období adolescence. Cílem této bakalářské práce je vytvořit sondu do vztahů mezi vrstevníky v rámci Dětského domova se školou Měcholupy, zmapovat kvalitu kolektivu jako takového a zjistit, jaký vliv má na vztahy pohlaví dětí, případně jejich rozmístění do tříd a rodinných skupin. Pro mapování vrstevnických vztahů jsem nejprve použila sociometrický dotazník B-3U, který jsem posléze doplnila dalším dotazníkem. Výsledky obou metod jsem vzájemně porovnala a vytvořila tak náhled na vztahy adolescentů v DDŠ Měcholupy. KLÍČOVÁ SLOVA: adolescence, interpersonální vztahy, poruchy chování, vrstevníci, ústavní výchova
Problematika šikanovaných žáků a učitelů na základní škole
Nejedlá, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanovaných žáků a učitelů na základní škole. V teoretické části je popsána problematika šikany žáků i učitelů. Vysvětleny jsou pojmy šikana a kyberšikana. Dále se zabývá hlavními znaky, stádii a formami šikany. Jsou zde popsáni hlavní aktéři šikany, jejich vzájemné vztahy a následky, které šikanování přináší. Práce se dále zabývá charakteristikou prevence a diagnostiky šikany. Výzkumná část je tvořena výzkumem zaměřeným na problematiku šikany mezi dětmi a šikanu učitelů na základní škole. Nástrojem pro výzkum byly dotazníky o šikaně, jejichž cílem bylo zjištění výskytu šikany mezi žáky i učiteli. Výsledky výzkumu ukázaly, že šikana mezi dětmi existuje u třetiny dětí, které byly schopny popsat, jak často a jakým způsobem jim je ubližováno. Potvrdilo se, že šikana mezi učiteli je velmi nepříjemné téma, které si nechtějí připouštět, a je tedy problematické najít cestu, jak ji řešit. Výsledky jsou zpracovány dle odborné literatury jak v písemném, tak i v grafickém provedení.
Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování
Papoušková, Kateřina ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Má bakalářská práce nese název "Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování". Jedná se o literárně - přehledovou studii této problematiky a návrh výzkumu navazující na východiska teoretické části práce. Ta je rozdělena do třech celků. První se zabývá edukačními potřebami žáků (ve smyslu potřeb všech žáků). Druhý vymezuje skupinu žáků, které označujeme jako "žáky s problémy v chování". Třetí celek analyzuje jejich edukační potřeby. Ze závěrů uvedených částí práce vyplývá nutnost zaměřit se na vytvoření takového prostředí ve škole, které bude problémům v chování žáků předcházet. Mapováním metod, jak toho docílit, se zabývá předkládaný návrh výzkumu. Klíčová slova: Problémy v chování, Poruchy chování, Edukační potřeby, Inkluze
Poruchy chování dle MKN-10 u žáků základní školy a speciální základní školy
Pokorný, Daniel ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat výskyt poruch chování u žáků speciálních základních škol a zároveň i u žáků běžných základních škol. Jako nosný dokument práce je použita Mezinárodní klasifikace nemocí, 10. revize (MKN - 10), která je u jednotlivých diagnóz doplněna konkrétními kazuistikami ze školní praxe. Po stručném historickém vývoji vzniku MKN a její podobě v současnosti, jsou v práci postupně uváděny jednotlivé diagnózy poruch chování současně se stručným popisem diagnostiky, projevů a postupů při řešení, popř. léčbě těchto poruch. Centrum pozornosti bakalářské práce je pak zaměřeno na jednotlivé kazuistiky. V kontextu popsaných případů jsou nastíněny projevy, nebo řešení míry problémů u žáků školou povinných tak, jak se vyskytují v běžné praxi našich základních škol. Porovnání teoretické a praktické části pak, v tomto rámci, přináší nové, zajímavé informace.
Postoje k otcovství u adolescentů umístěných v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Prokopová, Johana ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Pernicová, Kristina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje otázce představ o rodině u adolescentů, kteří jsou umístěni v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Pro účely práce byla vybrána cílová skupina dospívajících mužů ve věku 15-17 let, kteří jsou umístěni v diagnostickém ústavu pro mládež. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké postoje k otcovství tito vybraní adolescenti zaujímají. Teoretická část práce se zaměřuje na vybrané charakteristiky období adolescence, dále pak na rodičovství, specifika prostředí diagnostického ústavu a dětí či mladistvých, kteří jsou do tohoto zařízení umisťováni. Dále se věnuje popisu postojů a možnostem, jak je zjišťovat. Empirická část práce představuje kvalitativní výzkum, který byl v rámci práce uskutečněn. Jako metoda sběru dat byl v této práci zvolen polostrukturovaný rozhovor, data byla následně přepsána a zpracována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výsledky práce představují vypracovanou typologii ideálních rolí, které by měla postava otce dle dotazovaných splňovat. Vybraní adolescenti ve svých představách většinově pracují s tradičním pojetím rodiny a rozdělením rodičovských rolí. Otcovství pro ně v současné chvíli představuje převážně zodpovědnost, kterou by měl otec za celou rodinu převzít, a která je konfrontována s jejich aktuální nepřipraveností....
Profesní orientace, předpoklady a schopnosti adolescentů s poruchou chování
Novotná, Lýdie ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Novotná, Hana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o profesní orientaci, schopnostech a předpokladech adolescentů s poruchou chování. Hlavním cílem práce je zjistit, jaká je profesní orientace adolescentů s poruchou chování a porovnávání předpokladů a schopností těchto adolescentůs jejich profesní aspirací. Dílčím cílem této práce je analýza fluktuace (stálosti) jejich směřování. První část práce je věnována teoretickému základu. Druhá část je věnována samotnému výzkumu, který byl proveden za pomoci Bochumského osobnostního dotazníku, Dotazníku volby povolání a plánování profesní kariéry a nestandardizovaného dotazníku.
Profil klienta internátního oddělení Střediska výchovné péče Klíčov od roku 2005
Černá, Hedvika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klienty internátního oddělení střediska výchovné péče Klíčov (SVP Klíčov) v rozmezí 15 let, a to od roku 2005 do roku 2020. Cílem práce je zmapovat vývoj profilu klienta tohoto zařízení s ohledem na možné změny v základních atributech poruch chování. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Začátek teoretické části je věnován popisu střediska výchovné péče, jeho historii, a formám nabízených služeb. Dále se práce zabývá poruchami chování a jejich základní charakteristikou. Další úsek této práce je zaměřen na jednotlivé vývojové etapy dítěte s ohledem na možný rozvoj poruch chování. Praktická část práce je již věnována profilu klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Zvolenou metodou pro získání potřebných dat bylo porovnání výročních zpráv a statistik z SVP Klíčov za sledované období. Zpracováním zjištěných dat bylo vytvořeno několik profilů klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Popsané profily odrážejí vývoj klienta v závislosti na rozvoji kulturních a společenských norem. Rozdíly v profilu klienta jsou následně přiblíženy ve čtyřech kazuistikách. Z dat sebraných pro tuto práci vyplynulo, že problémy ve škole jsou stále nejčastější příčinou umístění dítěte do programu internátních oddělení SVP Klíčov. Nepodařilo se však s přesností určit,...
Vzdělávání dětí z dětského domova
Krátká, Jana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Seberová, Alena (oponent) ; Bajcura, Lubomír (oponent)
Disertační práce poukazuje na problematiku institucionální péče v České republice. Primárně se zaměřuje na dětské domovy, vzdělávání a socializaci dětí umístěných v tomto typu rezidenčního zařízení. Cílem teoretické části je popsat charakteristiku subjektů institucionální péče v České republice. Dále komparovat institucionální péči s vybranými zeměmi a popsat socializaci dítěte v rodině a ve škole. Taktéž je popsán historický přehled institucionální péče v České republice a v závěru se autorka zabývá konkrétním popisem sociálního začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do výukového procesu na základní škole. Empirická část referuje o realizovaném výzkumu a jeho výsledcích, pro které byla využita kvalitativní metodologie s využitím designu případové studie. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak se děti z dětského domova začleňují do výukového procesu na základní škole. Dále si autorka stanovila několik dílčích cílů. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, jak jsou děti z dětského domova začleňovány dětmi vyrůstajícími v biologických rodinách do třídního kolektivu na základní škole. Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jak jsou děti z dětského domova začleňovány učiteli do výukového procesu na základní škole, a třetím dílčím cílem bylo odhalit, jak jsou děti z dětského domova do tohoto procesu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.