Název:
Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování
Překlad názvu:
Analysis of the educational needs of pupils with behavioral problems
Autoři:
Papoušková, Kateřina ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Má bakalářská práce nese název "Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování". Jedná se o literárně - přehledovou studii této problematiky a návrh výzkumu navazující na východiska teoretické části práce. Ta je rozdělena do třech celků. První se zabývá edukačními potřebami žáků (ve smyslu potřeb všech žáků). Druhý vymezuje skupinu žáků, které označujeme jako "žáky s problémy v chování". Třetí celek analyzuje jejich edukační potřeby. Ze závěrů uvedených částí práce vyplývá nutnost zaměřit se na vytvoření takového prostředí ve škole, které bude problémům v chování žáků předcházet. Mapováním metod, jak toho docílit, se zabývá předkládaný návrh výzkumu. Klíčová slova: Problémy v chování, Poruchy chování, Edukační potřeby, InkluzeMy bachelor's thesis is entitled "Analysis of the educational needs of pupils with behavioral problems". It iconsists of a literary survey of the field and a research proposal following the conclusions of the theoretical part of the work. Last mentioned is divided into three parts. The first one is dealing with educational needs of students (meaning needs of all pupils). The second one defines a group of students, which we refer to as "students with behavioral problems." And the third part analyzes their educational needs. Results of mentioned parts imply the need to focus on creating an school environment, which will prevent behavioral problems of pupils. Presented research proposal deals with mapping ways of doing that. Keywords: Problem behavior, Behavioral disorders, Educational needs, Inclusion
Klíčová slova:
Edukační potřeby; Inkluze; Poruchy chování; Problémy v chování; Behavioral disorders; Educational needs; Inclusion; Problem behavior