Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design vyhlídkového autonomního vozidla
Javorský, Samuel ; Surman, Martin (oponent) ; John, David (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá designérskym návrhom elektrického autonómneho vozidla pre šesť osôb na poskytovanie vyhliadkových jázd v turistických oblastiach. Výsledný design je založený na rozsiahlej designérskej a technickej analýze, na bezpečnostných a ergonomických požiadavkách. Medzi hlavné ciele práce patrí otvorená karoséria pre maximálny výhľad a kontakt s vonkajším prostredím počas jazdy, tvarová smerovosť, čiastočná ochrana pred nepriaznivým počasím či úložné priestory pre malú batožinu. Autonómne elektrické vozidlo predstavuje riešenie pre udržateľný a efektívny spôsob cestovania.
Návrh řídicí jednotky autonomního vozidla
Vobruba, Martin ; Formánek, Martin (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řídící jednotky autonomního vozidla. Nová jednotka nahrazuje předešlou, ke které nebyl dostupný zdrojový kód a nedala se tedy nijak upravovat její funkcionalita. Úkolem řídící jednotky je přijmout zprávu od nadřazeného počítače, zpracovat ji, dle příkazu ovládat pohony a informovat řídící počítač o jejich současném stavu. Nejprve byla provedena rešerše dané problematiky (kinematika vozidla, CAN sběrnice). Praktická část práce se zabývá analýzou předešlé jednotky, která je klíčová k jejímu nahrazení. Následuje tvorba firmwaru a navržení hardwaru. Poslední praktickou částí je otestování funkčnosti jednotky.
Bezpečnost autonomní dopravy a vzdáleného řízení
Prachař, Daniel ; Dobiáš, Patrik (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastupujícím trendem autonomních vozidel, který se v posledních letech stal jedním z diskutovaných témat v oblasti dopravy a technologií. Autonomní vozidla mají při používání této technologie velké výhody, jako je vyhýbání se nebezpečím na silnici a dopravním podmínkám, nicméně s tímto pokrokem přicházejí nové výzvy a rizika, zejména v oblasti kybernetické bezpečnosti. Teoretická část práce se zaměřuje na představení autonomních vozidel s jejich fungováním. Dále na identifikaci komunikace a analýzu bezpečnostních problémů, které jsou s vozidly spojené. Jedním z hlavních bezpečnostních rizik jsou zranitelnosti těchto vozidel vůči kybernetickým útokům, které mohou ohrozit jak bezpečnost cestujících, tak ostatní účastníky silničního provozu. Hlavním cílem práce je navrhnout vhodné řešení pro bezpečné vzdálené řízení a provést výkonnostní zhodnocení tohoto řešení. Vlastnosti takového řešení by měly garantovat nízké zpoždění v komunikaci a celkovou bezpečnost. Praktická část práce představuje dva protokoly, které toto řešení implementují v aplikaci. Tyto protokoly jsou následně testovány a je provedeno jejich výkonnostní zhodnocení na základě měření zpoždění mezi několika aspekty komunikace. Výsledkem práce je zhodnocení navržených protokolů s jejich doporučením pro praktické využití.
Návrh autonomního vozidla
BAŠTÝŘ, Jan
Diplomová práce pojednává v první části o autonomitě vozidel, jejímu použití, o stupních automatizace a následně problematice. Ve druhé části se práce zaměřuje na umělou inteligenci. Podstatná část je věnována Asimovově zákonech robotiky, jakožto zakladateli robotiky. Praktická část se zabývá vytvořením vlastního modelu autonomního vozidla, které je vymodelováno v CAD softwaru, vytisknuto prostřednictvím 3D tiskárny a následně sestaveno a rozpohybováno za účelem použití v zemědělství 4.0. Je očekáváno, že toto vozidlo bude použito například ve skleníku, kde bude sbírat potřebná data a v případně dalších potřeb může být modifikováno.
Návrhové podmínky pro polygon specializovaný na autonomní vozidla
Trhlík, Tomáš ; Mazáč, Jan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je rešerše stavajících polygonů sloužících pro testování autonomních vozidel, a to jak z pohledu technologie vozovek, tak z projekčního hlediska. V práci je zmíněno 9 nejvýznamějších světových testovacích polygonů a jejich popis návrhových parametrů. Jsou zde popsány jednotlivé stupně automatizací od zahraničních organizací zabývajících se výzkumem a vývojem v automobilovém průmyslu. Dále jsou popsány základní pokročilé systémy asistence řidiče, konektivita mezi vozidly a infrastrukturou. A také zhodnocení stávajících letištních ploch pro testování autonomních vozidel.
Lightweight Self-Steering Model Vehicle
Kubový, Matej ; Šimek, Václav (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor's thesis is to design and implement a model vehicle of reduced complexity with self-steering capabilities using commonly available components. The main part of the solution consists of a LEGO kit with the addition of the Raspberry Pi computing platform. The movement of the vehicle along the navigation line is ensured by the image processing from the built-in camera. It has been possible to create a system consisting of easily accessible and inexpensive components that can move autonomously in area. The result of this thesis is also a demonstration of the image processing and evaluation of experiments focused on functionality verification.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the use of GPS in the automotive industry with a focus on unmanned vehicles. The aim was mainly to approach the GPS system but also other temporary systems, and to describe and characterize autonomous vehicles and all the hardware and software they use. The first half of the work characterizes the GPS in great detail so that the reader gets to know how the navigation system works. In the second part of this work, the reader will learn about autonomous vehicles, to which levels we divide them and which systems are used. Reader will also learn the advantages and disadvantages of these vehicles, the main differences between today's cars and autonomous cars. At the end of this work is intelligent transport and its benefits, but also a insight into the future of transport and vehicles.
Virtuální testování autonomních vozidel
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá virtuálnímu testování autonomních vozidel. V teoretické části je popsáno autonomní vozidlo, problematika testování autonomních vozidel. Dále je práce zaměřena na popis softwarů ADAMS Car a Virtual test drive. Virtual test drive je popisován z největší části, protože obsahuje i praktickou část práce, kterou je práce se softwarem.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the use of GPS in the automotive industry with a focus on unmanned vehicles. The aim was mainly to approach the GPS system but also other temporary systems, and to describe and characterize autonomous vehicles and all the hardware and software they use. The first half of the work characterizes the GPS in great detail so that the reader gets to know how the navigation system works. In the second part of this work, the reader will learn about autonomous vehicles, to which levels we divide them and which systems are used. Reader will also learn the advantages and disadvantages of these vehicles, the main differences between today's cars and autonomous cars. At the end of this work is intelligent transport and its benefits, but also a insight into the future of transport and vehicles.
Výpočetní model řízení a chování samočinně řízeného vozidla
Kužela, Michal ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je zdokumentovat informace týkající se autonomních vozidel a na jejich základě vytvořit a implementovat model autonomního vozidla. Následně provést analýzu chování tohoto modelu za různých podmínek. Zvolený problém jsem řešil pomocí jazyku JavaScript, frameworku Electron a Node.JS. Model se skládá ze dvou částí. První část modelu je samotné vozidlo reprezentované především fyzikálními vzorci. Druhá část modelu jsou senzory detekující překážky za pomoci algoritmu založeného na průsečíku přímek. Okolí modelovaného systému vozidla má stochastické parametry. Vytvořené řešení umožňuje simulovat chování modelu. Probíhající simulaci je možné vizualizovat a také analyzovat výsledky za užití pomocného nástroje vytvořeného k tomuto účelu. Na základě získaných dat lze porovnat chování modelu za různého počasí a stanovených rychlostních omezení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.