Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dvoupalivové systémy dieselových motorů
Malinský, Marek ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem práce je vyzvednutí významu dvoupalivových systémů vznětových motorů a alternativních paliv. Porovnání biopaliv a jejich vliv na výkon motoru a ekologickou zátěž. Zejména vyzvedává užití bionafty jako alternativního paliva pro vznětové motory. Výhody a nevýhody biopaliv, nejčastější poruchy a jejich důsledky. Vývojové trendy.
Možnosti využití LNG v ČR
Machalová, Markéta ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kysilka, Hugo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití různých aplikací LNG (zkapalněného zemního plynu) v České republice. Jedná se o relativně novou komoditu, která má ve světě široké využití, ale Česká republika se prozatím do obchodu s LNG vůbec nezapojila. Hlavním cílem této práce je určit, zda v současnosti existuje pro LNG v České republice vhodné využití. Analýzou a kalkulací jsem došla k závěru, že existují aplikace, které by zde byly ekonomicky výhodné. Ekonomickou efektivnost provází další důležité výhody, jako například snížení emisí. Nejperspek-tivnějším způsobem využití je LNG jako alternativní palivo pro nákladní automobily. Vhodnou aplikací jsou za určitých podmínek i satelitní LNG stanice, kogenerace nebo autobusová doprava. Závěrem této práce je, že LNG má velký potenciál se v České republice prosadit.
Dekarbonizace a společná dopravní politika EU
Volková, Anna ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Hlavním cílem této práce je zhodnocení společné dopravní politiky a vývoj dekarbonizace ve světě a Evropské unii. V první části je zaměřena na vliv dopravy na ekonomiku, vývoj společné dopravní politiky a její environmentální aspekty. V další části se věnuje přijetí Kjótského protokolu, vývoje ve světě a v Evropské unii a konkrétním opatřením dekarbonizace v dopravě. Závěrečná kapitola se zaměřuje na vývoj do budoucna a alternativní typy paliv.
Fyzikálně-chemické vlastnosti alternativních paliv – část biopaliva
Pohořelý, Michael ; Šyc, Michal ; Skoblia, S. ; Kameníková, Petra ; Jeremiáš, Michal ; Beňo, Z. ; Durda, Tomáš ; Zach, Boleslav ; Svoboda, Karel ; Punčochář, Miroslav
V přednášce jsou shrnuty význačné palivo-energetické a fyzikálně-chemické vlastnosti dřevní a zemědělské biomasy.
Plný tet: SKMBT_C22015010810320 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Komparace dopravních módů z hlediska produkce emisí škodlivin
Huňková, Žaneta ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopravními módy a jejich vlivem na životní prostředí. Teoretická část této práce pojednává o fosilních palivech a jejich vlivu na životní prostředí, o zplodinách, které jsou vytvářeny a alternativních palivech. Teoretická část také popisuje, jak jsou emise škodlivin u jednotlivých dopravních módů regulovány. Praktická část je zaměřena na komparaci konkrétních dopravních módů z ohledu emise škodlivin, které produkují na vybrané relaci.
Analýza využití alternativních pohonů na příkladu podnikatelského záměru
Klimeš, Pavel ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Topolová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza využití a příprava podnikatelského plánu založení autosalonu vozů na alternativní pohon. Autosalon se bude zaměřovat na prodej nových vozů s plnou zárukou a vybavených alternativním pohonem již z prvovýroby. Myšlenka soustředit prodejní centrum vozů spalujících alternativní pohon je ojedinělá, v drtivé většině případů se prodejci stávají koncesionáři jednotlivých automobilek a jsou jejich přímými zástupci. Prodejní centrum bude soustředěno do pražského regionu, kde sídlí mateřská společnost zřizovatele. Teoretická část diplomové práce je věnována charakteristice konvenčních a alternativních paliv. V praktické části je vypracován podnikatelský záměr výstavby a provozování autosalonu vozidel na alternativní paliva. Tento záměr je připraven na reálných podkladech a bude sloužit k realizaci záměru v praxi.
Obchodně-ekonomické srovnání tradičních a alternativních paliv
Dvořáková, Monika ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kočan, Jakub (oponent)
Nepříznivé predikce o zásobách ropy spolu s nestabilitou na Středním východě podněcují vývoj alternativních paliv, která by umožnila snížit závislost světových ekonomik na ropě. Na ropě a ropných derivátech je závislá hlavně automobilová doprava, která se i velkým procentem podílí na emisích skleníkových plynů. Je proto nutné zaměřit se na cílené snižování spotřeby paliv vozů určených k osobní přepravě. Možností jak tohoto docílit je například přestavba stávajícího vozu na spalování biopaliv, koupě vozu s hybridním nebo elektrickým pohonem a již brzy snad také automobil poháněný vodíkem. Překážkou pro větší rozšíření těchto paliv a pohonů spočívá v mnohdy vysoké pořizovací ceně nebo vyšších provozních nákladech. Jejich ekonomická nevýhodnost se ale postupně snižuje a do budoucna lze očekávat nárůst počtu alternativních vozů na silnicích.
Význam a využití LPG v automobilové dopravě
Binderová, Vanda ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Význam a využití LPG v automobilové dopravě - již samotný název napovídá, čím se bakalářská práce zabývá. První část nabízí možnost dozvědět se více o zkapalněném ropném plynu, tedy LPG. Pojednává o jeho historii, složení, výrobě, vlastnostech a rovněž o výhodách a nevýhodách plynoucích z těchto charakteristik. Druhá část je zaměřena na vztah "LPG a životní prostředí". Nabízí odpovědi na otázky typu: Proč působí doprava negativně na životní prostředí? Jaké látky jsou emitovány při spalování pohonných hmot do ovzduší? Je jízda na LPG šetrnějším řešením? Třetí část pohlíží na LPG z ekonomického hlediska. Zabývá se kalkulací nutných investic a jejich návratností, dále také provozními náklady této pohonné hmoty a jejich komparací s ostatními palivy. Cílem práce je porovnat LPG s benzínem a naftou a zjistit, zda je jeho tankování z ekonomického a environmentálního hlediska efektivní.
Alternativní paliva v dopravě
Běláčková, Adéla ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce Alternativní paliva v dopravě se zabývá srovnáním alternativních paliv či pohonů oproti klasickým palivům z pohledu ekonomické konkurenceschopnosti a environmentálních přínosů či dopadů. Práce nejprve blíže pojednává o důvodech pro hledání alternativních paliv, kterými jsou především extrémní závislost odvětví dopravy na ropě a emise škodlivých látek. Dále se zaměřuje na jednotlivé druhy alternativních paliv, jejich charakteristiku a legislativní rámec zavádění v EU a ČR, včetně možnosti daňového zvýhodnění či dotačního financování. Environmentální srovnání paliv je omezeno zejména na emise škodlivých látek lokálního a globálního významu z pohledu tzv.Well-to-Wheel analýzy, sledující celý životní cyklus paliva. Praktická část potom přináší srovnání celkových, fixních i variabilních nákladů spojených se zaváděním jednotlivých alternativních paliv v silniční dopravě. Cílem práce je nalezení ekonomicky optimální varianty při zohlednění environmentálních omezení. Práce byla zapsána z podnětu občanského sdružení Krkonošské Metro, které plánuje její výsledky využít jako podklad pro realizaci konkrétního projektu v železniční dopravě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.