|
Covid-19 a jeho dopad do podnikové sféry
BOGHI BITCA, Irina
Diplomová práce se zabývá problematikou dopadu pandemie covidu-19 na podnikovou sféru. Hlavním cílem práce je zkoumat dopady koronavirové krize na vý konnost nefinančních podniků vybraných odvětví klasifikace CZ-NACE. Pro získání potřebných dat byla využita výzkumná metoda případová studie. Analýze jsou vystave ny především ekonomické ukazatele odvětví a počet zaměstnaných osob. Na základě zjištěných dat jsou zdůrazněny nepodstatnější změny ve vybraných odvětvích. Poslední podkapitola vlastní práce analyzuje dopad pandemie na vybraný podnik z oblasti ubyto vání. Zde jsou představeny dopady pandemie na zaměstnance firmy, zaměstnavatele a ekonomické ukazatele společnosti. Pro získání informací o dopadu pandemie na vybra ný podnik byla využita metoda vedeného rozhovoru s předsedou představenstva dané společnosti. Dalším zdrojem byly účetní závěrky a data z hotelového systému Previo. Následovat budou zhodnocení výsledků a závěr.
|
|
Sledování efektivity prostředků na marketing podniku
Havránková, Jana ; Budíková, Michaela (oponent) ; Dohnal, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na téma „Sledování efektivity prostředků na marketing podniku“ v níž bude provedena analýza dvou konkrétních firem a jejich marketingových aktivit. Dále budou vymezeny marketingové nástroje ve firmách. Po provedení analýzy budou veškeré marketingové aktivity firem zhodnoceny a následně na ně proveden marketingový plán a jeho rozpočet a zhodnoceny vložené náklady. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V první části jsou specifikovány pojmy související s marketingem, v druhé části je provedena marketingová analýza a následně proveden marketingový plán. V závěru je popsáno zhodnocení vložených nákladů, návrhy a případná doporučení ke zlepšení.
|
|
Marketing management cementových filtračních technologií pro stavební průmysl v České a Slovenské republice (v angličtině)
Beránek, Petr ; Boxhofer, Martin (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Globálně cementářský průmysl je jedním z nejvíce energeticky náročných, dále produkce emisí prachu, CO2, NOX, SO2 a těžkých kovů je považována právě z tohoto průmyslu za značně znečisťující životní prostředí. Nicméně, na základě předpovědí Světového fondu pro ochranu přírody a Mezinárodní Energetické Agentůry potřeba cementu bude narůstat v příštích dekádách. V diplomové práci za účelem správného porozumění cementovému průmyslu byla shromážděna data o produkci znečištjících emisích a dále byl popsán postup výroby cementu. Diplomová práce analyzovala potenciál hornorakouské společnosti Kappa GmbH instalovat filtrační systém na českých a slovenských cementárnách v příštích 2 až 3 letech. Filtrační systémy společnosti Kappa jsou schopny značně redukovat emise prachu vypouštěných z cementáren. Nicméně jelikož pro společnost Kappa GmbH je cementářský průmysl novým průmyslovým odvětvím, ve kterém by společnost ráda v budoucnu působila, pro tento záměr jisté překážky musejí být překonány. Diplomová práce nalezla tyto překážky a dáva doporučení pro jejich řešení.
|
| |
|
Zrušení obchodní korporace
VELÁT, Marek
Tato práce se zaměřuje na proces zrušení obchodní korporace. Zrušení obchodní korporace lze provést s právním nástupcem nebo bez právního nástupce. Toto téma je velice obsáhlé a právní oporu má převážně v zákoně č. 90/2012 Sb. a 125/2008 Sb., 89/2012 Sb. Cílem diplomové práce je objasnit problematiku zrušení obchodní korporace z pohledu práva, účetnictví a daní. Jedním z dalších cílů je zabývat se zrušením obchodní korporace s právním nástupcem a bez právního nástupce. Dále jsou v této práci popsané vybrané možnosti zrušení obchodní korporace a je zde také uvedena statistika zrušených obchodních korporací. Výzkumné šetření je prováděno prostřednictvím dotazníkového šetření, které doplňuje řízený rozhovor. Respondenty tohoto výzkumného šetření byly vybrané podnikatelské subjekty a zástupci obchodních korporací. Vyhodnocení výzkumného šetření je doplněno tabulkami, na které navazují jednotlivé grafy.
|
|
Potenciál Guerilla marketingu
HAVLÍKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá potenciálem guerilla marketingu a jeho oblíbeností. Práce zkoumá zejména trendy a oblíbenost marketingu. Cílem této práce je navrhnout guerilla marketingovou kampaň pro vybranou společnost, a to na základě kvantitativního výzkumu (dotazníkového šetření mezi marketingovými specialisty) a kvalitativního výzkumu (řízený rozhovor a focus group se zaměstnanci vybrané organizace). Literární rešerše popisuje teoretický základ guerilla marketingu, kde se za průkopníka považuje zejména Jay Conrad Levinson. Hovoří se zde také o trendech v digitálním marketingu, o emocích v marketingu, o krizové komunikaci s médii a o české legislativě v oblasti reklamy. Výsledky práce ukázaly, že guerilla marketing je mezi marketingovými specialisty populární, ale není příliš využíván. Ale potenciál ovšem ukazuje. Mezi zaměstnanci vybrané společnosti byl také projeven zájem o tento typ marketingu. Zájem vyjádřili také z vedení společnosti, kde by přijali promyšlenou a zajímavou kampaň. V závěru práce byla navržena kampaň pro vybranou společnost s prvky guerilla marketingu, a to formou ambientních médií a virálních videí.
|
|
Role odborové organizace při ochraně zájmů zaměstnanců
HARTINGER, Dominik
Hlavním záměrem této bakalářské práce je shrnutí činností vykonávaných odborovými organizacemi. Odborové organizace představují důležitý aspekt pracovněprávních vztahů a mohou mít klíčový vliv na pracovní podmínky. Legislativa České republiky postrádá ucelený právní předpis, jenž by se týkal odborů, což vede k nesprávnému povědomí o jejich činnostech. Jedním ze stěžejních bodů této práce je zjistit názory zaměstnanců na zmíněnou problematiku a porovnat je se skutečností. Jako hlavní zdroj informací bylo využito dotazníkové šetření společně s řízenými rozhovory se zástupci zaměstnavatelů a odborářů. Výsledky šetření naznačují důvěru většiny zaměstnanců v přínos činností odborů, nejsou nicméně schopni zcela správně tyto činnosti popsat. Výstupy praktické části pak potvrzují důležitost kontroly bezpečnosti a ochrany zdraví při práci jako jednoho z hlavních zájmů odborářů, dále také dopad ekonomických trendů na kolektivní vyjednávání.
|
|
Historický vývoj snowboardingu
Votavová, Karolína ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název práce: Historický vývoj snowboardingu Cíl práce: Cílem bakalářské práce je popsat historický vývoj snowboardingu. Metody: Zpracování sekundárních dat probíhalo v bakalářské práci formou literární rešerše. Primární data sloužící k hlubšímu porozumění dané problematiky byla získána pomocí kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou osobního dotazování dvou respondentů. Výsledky: V práci byl popsán historický vývoj snowboardingu, jeho vybavení a styly jízdy. Pomocí řízených rozhovorů s vybranými respondenty, bylo možno nahlédnout do dané doby hlouběji. Díky porovnání rozhovorů s jinými experty, bylo zjištěno, že každá osobnost, spojená se snowboardingem, má na problematiku vlastní pohled, a jejich názory se shodující pouze v malém rozpětí. Klíčová slova: snowboarding, historie snowboardingu, vývoj snowboardingu, řízený rozhovor, porovnání názorů
|
| |
| |