Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv vybraných externích zdrojů zpětné vazby na činnosti ředitelů škol
Vlhová, Petra ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují činnosti ředitelů na vybraných školách v Libereckém kraji. Pozornost jsme věnovali především externím zdrojům zpětné vazby, které mohou ovlivnit pedagogický proces. Hlavní pozornost jsme tak věnovali externím zdrojům poskytujícím externí hodnocení, jako je České školní inspekce, zřizovatelé škol, ale také zdrojům poskytujícím informace z národních i mezinárodních šetření v oblasti měření výsledků vzdělávání žáků, či externím zdrojům poskytujícím výsledky z jednotných přijímacích zkoušek či z maturitních zkoušek. Výzkumné šetření mělo charakter kvalitativního výzkumu, jehož hlavní metodou byl rozhovor, který byl následně přepsán do protokolů a který byl dále analyzován, interpretován a vyhodnocen. Celkem bylo osloveno pět ředitelů z Libereckého kraje, přičemž dva ředitelé byli ze státních škol, dva ze soukromých škol a jeden z církevní školy. Praktická část je zaměřena na analýzu a interpretaci dat z výzkumného šetření, zjišťuje, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují ředitele, jaké s nimi mají zkušenosti a co jim přinášejí. Z výzkumných šetření vyplývá, že externí zdroje zpětné vazby mají vliv na práci ředitelů, ale vždy záleží na konkrétním typu školy, prioritách ředitele a jeho přístupu k řízení. V některých...
Předškolní vzdělávání a tendence jeho vývoje
Sládková, Marie ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Rigorózní práce se zabývá vývojem předškolního vzdělávání v České republice se zaměřením na časové období školních roků 2005/2006 - 2015/2016. Toto období bylo zvoleno z důvodu, že záměrem autorky bylo posoudit delší časové období na základě údajů ve výročních zprávách ČŠI. V době tvorby práce byla dostupná výroční zpráva za poslední uvedený školní rok. Cílem je identifikovat a vyhodnotit tendence v předškolním vzdělávání s vymezením daného časového rozmezí. Text je rozdělen do několika částí, kdy se zabývá předškolním vzděláváním v ČR. V teoretické části práce nastiňuje vývoj předškolních institucí a vnější podmínky předškolního vzdělávání. Popisuje stav jednotlivých segmentů, které jsou součástí předškolního vzdělávání. Přináší analýzu kurikulárních dokumentů, zmiňuje se o současné situaci v odborné přípravě předškolních pedagogů a udává tendence v této oblasti. Další oblast je věnována náhledu na předškolní vzdělávání v některých evropských zemích. V důsledku toho, že se ve výzkumné části práce věnuje ředitelům škol, je nabídnut pohled na specifiku výkonu této funkce. Jelikož práce nabízí analýzu výročních zpráv ČŠI, text pojednává o jejich významu a o činnosti ČŠI. Výzkumná část se zabývá komparativní analýzou dat získaných z výročních zpráv ČŠI za období deseti školních roků se zaměřením na...
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků základních škol ve vztahu k Dlouhodobému záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky
Kubíček, David ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá současnými kvalifikačními požadavky na pedagogické pracovníky působící na základních školách, a to v kontextu dosahování dílčích cílů stanovených Strategií vzdělávací politiky do roku 2020. V teoretické části se věnuje novelám zákona č. 563/2004 Sb. (Zákona o pedagogických pracovnících) z pohledu zákonných nároků na odbornou kvalifikaci pedagogických pracovníků a hledá propojení s dílčími cíli definovanými ve Strategii vzdělávací politiky 2020 a dalších kurikulárních dokumentech. Zachycuje možná úskalí zajištění kvalifikovaných pedagogických pracovníků, která vyplývají z regionálních situací na trhu práce a uvádí možnosti jejich řešení. Definuje vládní priority ve vztahu k učitelské profesi. Výzkumná část porovnává dostupnost kvalifikovaných pedagogických pracovníků v regionech z Královéhradeckého a Moravskoslezského kraje, u kterých je předpoklad různých potenciálů na trhu práce. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogický pracovník, zákon o pedagogických pracovnících, kvalifikace, standard, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy
Školská rada a její podíl na řízení školy
Kubíček, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zřizování školských rad na základních školách. Respondenty empirického výzkumu byli ředitelé úplných základních škol v Královéhradeckém kraji. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla k celkovému rozvoji výchovně vzdělávacího procesu v dané škole. Jako podklad k zamyšlení může sloužit všem zúčastněným stranám, tj. vedení školy, pedagogickým pracovníkům, zřizovateli a v neposlední řadě i rodičům. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, do jaké míry a v jakých oblastech školská rada ovlivňuje řídící práci ředitele školy. Dílčím cílem bylo specifikovat problematické oblasti vzájemného vztahu z pohledu ředitele školy a navrhnout, jak jejich účinky zmírnit nebo odstranit. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, pracovní výkon, školský zákon, kompetence, Česká školní inspekce
Školská rada a její podíl na řízení školy
Kubíček, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zřizování školských rad na základních školách. Respondenty empirického výzkumu byli zástupci zřizovatelů úplných základních škol v Královéhradeckém kraji a předsedové jejich školských rad. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla k celkovému rozvoji výchovně vzdělávacího procesu v dané škole. Jako podklad k zamyšlení může sloužit všem zúčastněným stranám, tj. vedení školy, pedagogickým pracovníkům, zřizovateli a v neposlední řadě i rodičům. Cílem práce je zjistit, které zákonem dané kompetence školských rad považují zřizovatelé za nejvíce důležité a přínosné při správě a řízení svých škol. Dílčí cíl si klade za úkol ověřit, zda je pohled zřizovatelů shodný s pohledy předsedů školských rad. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, pracovní výkon, školský zákon, kompetence, Česká školní inspekce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.