Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výukové aplikace ve středoškolské biologii
Fousková, Karolína ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Bartáček, Tomáš (oponent)
Rychlý rozvoj digitálních technologií ovlivňuje i náš pohled na to co má být obsahem vzdělávání a jakými metodami má být obsah předáván. Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku výukových aplikací v kontextu výuky biologie. V práci jsou analyzovány tři typy výukových aplikací, které jsou pro biologii nejvíce specifické či potenciálně přínosné - vizualizace, virtuální laboratoře a interaktivní učebnice. Uvedené typy aplikací spojuje schopnost propojovat atraktivitu až zábavu s didaktickým obsahem, díky čemuž mohou pozitivně ovlivnit učební proces žáka. Pro širší kontext je součástí práce také pohled na pozitiva a negativa digitálních technologií, které lze k výuce využívat. I přes řadu jejich výhod, jako jsou například rychlá zpětná vazba, interaktivita, spolupráce či individualizace, mohou technologie způsobovat těžké zdravotní nebo psychické problémy. Předcházet těmto jevům je možné správnou polohou těla při využívání nebo rodičovská kontrola. Práce se zabývá také otázkou, jaká očekávání jsou na výukové aplikace a technologie kladena. K největším očekáváním patří motivace studentů k danému předmětu. Vzhledem k tomu, že biologie může být pro některé studenty složitější pochopit, mohou prvky výukových aplikací přispět k větší motivaci, pochopení a zábavě. S tímto tématem souvisí také rozvoj IT...
Výuková sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy
Bartáček, Tomáš ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Rajová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce Didaktická sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy. Tomáš Bartáček Pedagogická fakulta UK v Praze 2010 Cílem mé diplomové práce bylo sestavení didaktické sady mikroskopické anatomie bezobratlých. Sada je určena studentům a pedagogům středních odborných škola a gymnázií. Svým obsahem doplňuje běžné možnosti vzdělávání v oboru zoologie bezobratlých živočichů. Skládá se ze sady téměř dvou set přehledných mikroskopických preparátů - histologických řezových, roztěrových i nativních - a multimediálního výukového atlasu. Pro práci jsem vybral modelové zástupce bezobratlých živočichů, kteří jsou běžně probíráni ve středoškolských a gymnaziálních učebnicích. Z většího počtu byli ale ve výsledku zpracováni ti živočichové, u kterých se ukázalo, že jsou pro práci vhodní. Pro zhotovení řezových preparátů jsem použil ploštěnky Dugesia gonocephala, škrkavky Ascaris suum a žížaly Lumbricus terrestris. Ostatní materiál (například raci rodu Procambarus, švábi rodu Blatta, termiti rodu Prorhinothermes nebo potemnící rodu Tenebrio) se ukázal obtížně zpracovatelný, a tak jsem upustil od další práce s těmito zástupci. Z toho důvodu jsou v textu uvedeni tito živočichové pouze okrajově. Preparáty jsem připravoval podle standardních metodik, které uvádí odborná literatura. Postupy při...
Výuková sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy
Bartáček, Tomáš ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Rajová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce Didaktická sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy. Tomáš Bartáček Pedagogická fakulta UK v Praze 2010 Cílem mé diplomové práce bylo sestavení didaktické sady mikroskopické anatomie bezobratlých. Sada je určena studentům a pedagogům středních odborných škola a gymnázií. Svým obsahem doplňuje běžné možnosti vzdělávání v oboru zoologie bezobratlých živočichů. Skládá se ze sady téměř dvou set přehledných mikroskopických preparátů - histologických řezových, roztěrových i nativních - a multimediálního výukového atlasu. Pro práci jsem vybral modelové zástupce bezobratlých živočichů, kteří jsou běžně probíráni ve středoškolských a gymnaziálních učebnicích. Z většího počtu byli ale ve výsledku zpracováni ti živočichové, u kterých se ukázalo, že jsou pro práci vhodní. Pro zhotovení řezových preparátů jsem použil ploštěnky Dugesia gonocephala, škrkavky Ascaris suum a žížaly Lumbricus terrestris. Ostatní materiál (například raci rodu Procambarus, švábi rodu Blatta, termiti rodu Prorhinothermes nebo potemnící rodu Tenebrio) se ukázal obtížně zpracovatelný, a tak jsem upustil od další práce s těmito zástupci. Z toho důvodu jsou v textu uvedeni tito živočichové pouze okrajově. Preparáty jsem připravoval podle standardních metodik, které uvádí odborná literatura. Postupy při...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.