Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydrokinetické turbíny
Zrebný, Radim ; Zemanová, Lucie (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hydrokinetických turbín. První část krátce popisuje potencionální místa využití. Druhá část obsahuje rešerši dostupných technologických řešení, principy jejich fungování a vlastnostmi, přičemž základní rozdělení je podle osy rotace. Tato část je zakončena porovnáním dosažené účinnosti. Třetí část se zabývá základními principy proudění a limity dosažitelné energetické přeměny. Poslední kapitola se věnuje návrhu turbíny pro papírenský stroj. Návrh byl stanoven iteračním způsobem vycházejícím z teorie osamoceného profilu.
CFD simulace odstředivého čerpadla pracujícího v turbínovém chodu – vliv mezery mezi oběžným kolem a statorem na výsledky
Tomšej, Radek ; Zemanová, Lucie (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odstředivým čerpadlem pracujícím v turbínovém režimu. V úvodní části práce jsou uvedeny základní principy a informace o přímém (čerpadlovém) i reverzním (turbínovém) chodu čerpadla. Jsou zde také uvedeny vztahy sloužící k přepočtu provozního bodu čerpadlového chodu na turbínový a predikci účinnosti v závislosti na průtoku. Pomocí numerické mechaniky tekutin jsou posuzovány výsledky na zjednodušené (bez mezidiskových prostor) a kompletní geometrii (včetně mezidiskových prostor). Dále jsou posouzeny výsledky při stočení oběžného kola s ohledem na nalezení maxima výkonu a účinnosti. Vliv mezidiskových prostor je analyzován ve smyslu ztrátového momentu a výkonu.
Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1. stupni ZŠ
Jindrová, Zdeňka ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra psychologie DIPLOMOVÁ PRÁCE Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1.stupni ZŠ Gender relations between boys and girls in mixed class groups in the first grade at elementary school Zdeňka Jindrová Vedoucí práce: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy M7503 Studijní obor: 7503T047 Učitelství pro 1.stupeň ZŠ (OKM1STV06) Rok odevzdání: 2020 ABSTRAKT Moje diplomová práce se zabývá vztahy chlapců a dívek ve dvou smíšených třídních kolektivech státní základní školy ve městě "n" a dvou smíšených třídních kolektivech soukromé základní školy ve městě "b". Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části popisuji základní definice, týkající se klíčových slov této práce. Věnuji se zejména přístupu jednotlivých žáků a žákyň k otázkám genderu a genderovým vztahům mezi žáky a žákyněmi. Zajímá mne, jak kvalitní jsou vtahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených kolektivech. Při své práci vycházím z odborné literatury, dostupných internetových zdrojů a ze zadaných dotazníků vztahů ve školní třídě. V empirické části práce vysvětluji metody a fáze svého výzkumu. Dotazníky slouží také jako rozhodující signifikant, existuje-li rozdíl mezi vztahy žáků ve státní základní škole a v...
Didaktika nadaných žáků na 1.stupni základní školy
Jůzová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat metody, formy práce a vzdělávací strategie využívané při vyučování nadaných žáků a prostřednictvím akčního učitelského výzkumu ověřit jejich efektivitu v praxi. Teoretická část obsahuje výsledky rešerše české i zahraniční literatury, týkající se problematiky vzdělávání nadaných žáků. Věnuje se především metodám, formám a obsahu vzdělávání, ale také definování základních pojmů talent a nadání, modelům nadání, charakteristikám a typologiím nadaných žáků, jejich motivaci a přístupu učitele, který hraje podstatnou roli ve vzdělávacím procesu (nejen) nadaného žáka. Praktická část obsahuje průběh a vyhodnocení akčního učitelského výzkumu, ve kterém aplikuji poznatky z teoretické části do třídy prvního stupně základní školy, kde se vyskytuje skupina mimořádně nadaných žáků, a ověřuji jejich efektivitu v praxi. Výzkum je rozdělen na dva cykly. První cyklus se věnuje pozorování výuky. Druhý cyklus obsahuje plánování, realizaci a reflektování vlastní výuky, do které jsou aplikované poznatky z části teoretické. Výsledky výzkumu ukázaly, že se ověřila většina poznatků získaných v teoretické části práce. Zejména potom tvorba vlastních materiálů a volba zajímavých a aktuálních témat. Klíčová slova: didaktika, nadaný žák, formy a metody práce, akční výzkum
Time management manažerů malých podniků
ZEMANOVÁ, Lenka
Cílem práce je analyzovat a zhodnotit nakládání s časem manažerů malých podniků a navrhnout pro ně optimální využívání času. Konkrétně se práce zaměřuje na manažery v odvětví informačních a komunikačních služeb. V úvodu je však potřeba upozornit na to, že time management je širší pojetí než pouhé splnění úkolů v diáři. Nejdříve bylo vybráno přibližně 10 technik efektivního time managementu, které jsou popsány v teoretické části. Následně byla provedena empirická část pomocí dvou výzkumných metod. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, jak sledovaný vzorek řídí svůj čas a jeho nejčastější nedostatky. Na základě nabytých teoretických znalostí a poznatků z tohoto výzkumu mohl být sestaven návrh pro zefektivnění time managementu zkoumaného vzorku. Aby měl návrh zpětnou vazbu vypovídající o jeho úspěšnosti, byl proveden druhý výzkum prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů. Po prvním rozhovoru s každým respondentem byl návrh přizpůsoben jeho potřebám a nedostatkům při řízení času, kdy tento individuální plán určitou dobu plnili, a následoval druhý individuální hloubkový rozhovor, při kterém návrh zhodnotili. Původní návrh byl tak o některé části zcela zkrácen, upraven nebo se naopak osvědčila jejich účinnost. Konečným návrhem je tak ucelený plán, který obsahuje detailně popsané kroky pro efektivní time management sledovaného vzorku i s vizuálním příkladem dobře naplánovaného dne.
Využití krátkého filmu pro rozvoj dovednosti vyprávět příběh u předškolních dětí
ZEMANOVÁ, Lenka
Poutavým a atraktivním obsahům médií jsou malé děti vystaveny již od nejútlejšího věku, ovšem vliv těchto médií na jejich rozvoj je diskutabilní. Pozitivní stránkou působení médií je možnost jejich využití pro rozvoj dítěte, pokud nalezneme vhodné způsoby, jak to udělat. Bakalářská práce se zabývá využitím digitálního média, filmu, v mateřské škole pro rozvoj řeči dítěte, konkrétně dovednosti vyprávět. Prostřednictvím čtyř krátkých němých filmových příběhů a programu jejich využití můžeme sledovat možnost rozvíjení a určitá zlepšení vypravěčských dovedností předškolních dětí.
Tory a jejich mikroreliéf
Zemanová, Lucie ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Vočadlová, Klára (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na obecnou charakteristiku torů a mikrotvarů, které se nacházejí na jejich povrchu. Tory mohou vznikat dvěma různými způsoby: jednofázovým a dvoufázovým vývojem. Vyskytují se ve všech klimatických pásech, nejčastěji jsou popisovány v mírném klimatickém pásu. Jejich velikost, tvar i poloha v krajině se značně liší. Tory se nacházejí na horských vrcholech i na údolních svazích. Rozdílný vzhled je dán především odlišným rozmístěním puklin v torech. Tory se vyskytují v různých typech horniny, zejména pak v krystalických horninách. Na povrchu toru se může vyskytovat mnoho mikrotvarů, které vznikají zvětráváním. Morfologicky nejvýraznějšími mikrotvary jsou skalní mísy, tafone, pseudoškrapy a voštiny. Stupeň jejich vývoje umožňuje využít tyto mikroformy pro relativní datování. Klíčová slova: tory, mikroreliéf, hloubkové zvětrávání, ústup svahu
Základní charakterizace lidských enzymů DHRS7B a DHRS7C
Tučková, Tereza ; Zemanová, Lucie (vedoucí práce) ; Matoušková, Petra (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Tereza Tučková Školitel: RNDr. Lucie Zemanová, Ph.D. Název práce: Základní charakterizace lidských enzymů DHRS7B a DHRS7C Lidské enzymy z nadrodiny dehydrogenas/reduktas s krátkým řetězcem, anglicky "short-chain dehydrogenase/reductase" (SDR) se účastní mnoha fyziologických pochodů, jako je metabolismus lipidů, sacharidů, aminokyselin, steroidních hormonů, retinoidů, prostaglandinů a dalších. Mimoto hrají roli také v patogenezi některých onemocnění, například hormon-dependentních nádorů, metabolického syndromu a diabetu mellitu. Navíc se některé enzymy podílejí na biotransformaci xenobiotik. Nicméně asi 30 % zástupců SDR bohužel nebylo doposud vůbec charakterizováno. Lidské dehydrogenasy/reduktasy DHRS7B a DHRS7C patří mezi nedostatečně popsané SDR. Na základě bioinformatických dat se předpokládá, že se jedná o membránově vázané proteiny s redukční aktivitou. Cílem této práce bylo určit jejich základní biochemické vlastnosti. Výsledky ukazují, že oba enzymy interagují s membránou endoplazmatického retikula a jsou orientovány do cytosolu. Byl proveden prvotní screening enzymové aktivity. U DHRS7B i DHRS7C převládala redukční aktivita, která dosahovala vyšších hodnot v přítomnosti NADH jako kofaktoru a byla...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 ZEMANOVÁ, Lenka
2 ZEMANOVÁ, Libuše
25 ZEMANOVÁ, Lucie
1 Zemanová, L.
15 Zemanová, Lenka
2 Zemanová, Leona
2 Zemanová, Libuše
25 Zemanová, Lucie
1 Zemanová, Ludmila
1 Zemanová, Lydie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.