Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti časných čtenářů na počátku školní docházky
Zemanová, Lenka
Rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti časných čtenářů na počátku školní docházky Abstrakt Cílem disertační práce je sledovat rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti časných čtenářů, tj. dětí, které se naučily číst s porozuměním před zahájením školní docházky. Cílem výzkumu bylo hledat odpovědi na otázky, jak a kdy se tyto děti naučily číst a jak se během 1. ročníku základní školy rozvíjela jejich počáteční čtenářská gramotnost a motivace ke čtení. Dále bylo předmětem zkoumání ověření souvislosti časného čtenářství s rozumovým nadáním a s rodinným zázemím. Teoretická část se věnuje současným trendům primární školy, popsány jsou základní principy primárního vzdělávání s důrazem na osobnostní a konstruktivistické pojetí vyučování, pozornost je věnována tématům hodnocení žáků a tématu inkluzivního vzdělávání včetně vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků. Dále je definován pojem čtenářská gramotnost a rozlišeny etapy jejího rozvoje a je pojednáno o čtení a čtenářství včetně výsledků výzkumů časného čtenářství v českém i zahraničním kontextu. V kapitole věnované nadání je definován pojem nadání a jeho identifikace a představeno několik modelů nadání. Ve výzkumné části jsou popsány použité kvalitativní metody výzkumu, postup při vyhledávání časných čtenářů a metody pro identifikaci nadání. Popsány...
Využití metakognitivních postupů v poznávacím a osobnostním rozvoji žáka
Zemanová, Lenka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Text diplomové práce je zaměřen na téma možností využití metakognitivních postupů v poznávacím a osobnostním rozvoji žáka. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky a empirické šetření v nácviku záznamu z učení jako jedné z metakognitivních strategií, jejímž prostřednictvím lze žáka směřovat k osvojení vhodných učebních dovedností. V teoretické části jsou zpracovány principy vzdělávání pro 21. století a klíčové kompetence žáka. Stručně jsou zde představeny základní kurikulární dokumenty. Další kapitoly teoretické části představují témata, zabývající se poznávacím a osobnostním rozvojem žáka. Jedná se o sedm základních témat, jejichž studium je pro komplexní rozvoj žákovy osobnosti nezbytný. Kapitoly rozpracovávají základní psychologické pojmy daných témat, podávají pohled na problematiku z hledisek různých psychologických teorií, zmiňují výzkumy prováděné v oblasti metakognice. Poslední kapitola teoretické části uvádí podmínky pro rozvoj metakognitivních dispozic žáka. Další, metodologická, část práce seznamuje s cílem empirického šetření, popisuje použité metody a charakterizuje vybraný vzorek. Třetí část diplomové práce, obsahující empirické šetření, zjišťuje vliv metakognitivní strategie záznamu z učení na celkový přístup žáka k vlastnímu učení. Empirická část práce obsahuje analýzu...
Riziko syndromu vyhoření u učitelů primárních škol
Hadravová, Jana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Riziko syndromu vyhoření u učitelů primárních škol Tématem diplomové práce je riziko syndromu vyhoření u učitelů 1. stupně základní školy. Teoretickou část práce představuje souhrn poznatků o příčinách vzniku, příznacích a průběhu syndromu vyhoření u učitelů a o důsledcích, které má rozvinutý syndrom vyhoření na výkon jejich profese i na jejich osobní život. Empirickou část práce tvoří kvalitativní výzkum. Na základě dotazníkového šetření mezi učiteli 1. stupně základních škol, kteří jsou zároveň studenty kombinovaného studia oboru Učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, jsem s několika učiteli, kteří vykazovali ohrožení syndromem vyhoření, vedla rozhovor o příčinách a faktorech, které ovlivňují jejich nepříznivý psychický stav, o pociťované formě podpory a možnostech řešení situace. Během studia prožívají vyčerpání v různé míře až dvě třetiny učitelů. Chronická zátěž, která se v závěru studia ještě stupňuje, negativně ovlivňuje jak jejich prožívání, tak i jejich rodinný život a zdraví. Mezi klíčové protektivní faktory v boji proti vyhoření patří vhodně zvolené copingové strategie zaměřené na řešení problému a doplnění vydané energie a rovnováha mezi pracovními povinnostmi a osobním životem. Významnou pomocí může být také vstřícný přístup ze strany vedení školy a...
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti časných čtenářů na počátku školní docházky
Zemanová, Lenka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Šmelová, Eva (oponent) ; Vykoukalová, Věra (oponent)
Rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti časných čtenářů na počátku školní docházky Abstrakt Cílem disertační práce je sledovat rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti časných čtenářů, tj. dětí, které se naučily číst s porozuměním před zahájením školní docházky. Cílem výzkumu bylo hledat odpovědi na otázky, jak a kdy se tyto děti naučily číst a jak se během 1. ročníku základní školy rozvíjela jejich počáteční čtenářská gramotnost a motivace ke čtení. Dále bylo předmětem zkoumání ověření souvislosti časného čtenářství s rozumovým nadáním a s rodinným zázemím. Teoretická část se věnuje současným trendům primární školy, popsány jsou základní principy primárního vzdělávání s důrazem na osobnostní a konstruktivistické pojetí vyučování, pozornost je věnována tématům hodnocení žáků a tématu inkluzivního vzdělávání včetně vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků. Dále je definován pojem čtenářská gramotnost a rozlišeny etapy jejího rozvoje a je pojednáno o čtení a čtenářství včetně výsledků výzkumů časného čtenářství v českém i zahraničním kontextu. V kapitole věnované nadání je definován pojem nadání a jeho identifikace a představeno několik modelů nadání. Ve výzkumné části jsou popsány použité kvalitativní metody výzkumu, postup při vyhledávání časných čtenářů a metody pro identifikaci nadání. Popsány...
Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1. stupni ZŠ
Jindrová, Zdeňka ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra psychologie DIPLOMOVÁ PRÁCE Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1.stupni ZŠ Gender relations between boys and girls in mixed class groups in the first grade at elementary school Zdeňka Jindrová Vedoucí práce: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy M7503 Studijní obor: 7503T047 Učitelství pro 1.stupeň ZŠ (OKM1STV06) Rok odevzdání: 2020 ABSTRAKT Moje diplomová práce se zabývá vztahy chlapců a dívek ve dvou smíšených třídních kolektivech státní základní školy ve městě "n" a dvou smíšených třídních kolektivech soukromé základní školy ve městě "b". Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části popisuji základní definice, týkající se klíčových slov této práce. Věnuji se zejména přístupu jednotlivých žáků a žákyň k otázkám genderu a genderovým vztahům mezi žáky a žákyněmi. Zajímá mne, jak kvalitní jsou vtahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených kolektivech. Při své práci vycházím z odborné literatury, dostupných internetových zdrojů a ze zadaných dotazníků vztahů ve školní třídě. V empirické části práce vysvětluji metody a fáze svého výzkumu. Dotazníky slouží také jako rozhodující signifikant, existuje-li rozdíl mezi vztahy žáků ve státní základní škole a v...
Didaktika nadaných žáků na 1.stupni základní školy
Jůzová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat metody, formy práce a vzdělávací strategie využívané při vyučování nadaných žáků a prostřednictvím akčního učitelského výzkumu ověřit jejich efektivitu v praxi. Teoretická část obsahuje výsledky rešerše české i zahraniční literatury, týkající se problematiky vzdělávání nadaných žáků. Věnuje se především metodám, formám a obsahu vzdělávání, ale také definování základních pojmů talent a nadání, modelům nadání, charakteristikám a typologiím nadaných žáků, jejich motivaci a přístupu učitele, který hraje podstatnou roli ve vzdělávacím procesu (nejen) nadaného žáka. Praktická část obsahuje průběh a vyhodnocení akčního učitelského výzkumu, ve kterém aplikuji poznatky z teoretické části do třídy prvního stupně základní školy, kde se vyskytuje skupina mimořádně nadaných žáků, a ověřuji jejich efektivitu v praxi. Výzkum je rozdělen na dva cykly. První cyklus se věnuje pozorování výuky. Druhý cyklus obsahuje plánování, realizaci a reflektování vlastní výuky, do které jsou aplikované poznatky z části teoretické. Výsledky výzkumu ukázaly, že se ověřila většina poznatků získaných v teoretické části práce. Zejména potom tvorba vlastních materiálů a volba zajímavých a aktuálních témat. Klíčová slova: didaktika, nadaný žák, formy a metody práce, akční výzkum
Time management manažerů malých podniků
ZEMANOVÁ, Lenka
Cílem práce je analyzovat a zhodnotit nakládání s časem manažerů malých podniků a navrhnout pro ně optimální využívání času. Konkrétně se práce zaměřuje na manažery v odvětví informačních a komunikačních služeb. V úvodu je však potřeba upozornit na to, že time management je širší pojetí než pouhé splnění úkolů v diáři. Nejdříve bylo vybráno přibližně 10 technik efektivního time managementu, které jsou popsány v teoretické části. Následně byla provedena empirická část pomocí dvou výzkumných metod. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, jak sledovaný vzorek řídí svůj čas a jeho nejčastější nedostatky. Na základě nabytých teoretických znalostí a poznatků z tohoto výzkumu mohl být sestaven návrh pro zefektivnění time managementu zkoumaného vzorku. Aby měl návrh zpětnou vazbu vypovídající o jeho úspěšnosti, byl proveden druhý výzkum prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů. Po prvním rozhovoru s každým respondentem byl návrh přizpůsoben jeho potřebám a nedostatkům při řízení času, kdy tento individuální plán určitou dobu plnili, a následoval druhý individuální hloubkový rozhovor, při kterém návrh zhodnotili. Původní návrh byl tak o některé části zcela zkrácen, upraven nebo se naopak osvědčila jejich účinnost. Konečným návrhem je tak ucelený plán, který obsahuje detailně popsané kroky pro efektivní time management sledovaného vzorku i s vizuálním příkladem dobře naplánovaného dne.
Využití krátkého filmu pro rozvoj dovednosti vyprávět příběh u předškolních dětí
ZEMANOVÁ, Lenka
Poutavým a atraktivním obsahům médií jsou malé děti vystaveny již od nejútlejšího věku, ovšem vliv těchto médií na jejich rozvoj je diskutabilní. Pozitivní stránkou působení médií je možnost jejich využití pro rozvoj dítěte, pokud nalezneme vhodné způsoby, jak to udělat. Bakalářská práce se zabývá využitím digitálního média, filmu, v mateřské škole pro rozvoj řeči dítěte, konkrétně dovednosti vyprávět. Prostřednictvím čtyř krátkých němých filmových příběhů a programu jejich využití můžeme sledovat možnost rozvíjení a určitá zlepšení vypravěčských dovedností předškolních dětí.
Hodnocení vybraných manažerských technik
ZEMANOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hodnocením manažerských technik a cílem je zefektivnění jejich použití. Nejprve bylo vybráno 10 technik, které byly následně v teoretické části popsány dle doporučení jednotlivých autorů. Důvodem výběru konkrétních technik je zejména jejich universálnost a zároveň tvoří základ všeobecné práce manažerů a vedoucích pracovníků. V praktické části byly techniky zkoumány na pěti manažerech. Průzkum byl proveden pomocí hloubkových rozhovorů. Pro každého manažera byla provedena analýza zmíněných deseti technik, byly zdůrazněny jejich nedostatky a nakonec osobní doporučení. Součástí byla i analýza chyb. Ta se finančně zhodnotila i s následným návrhem se správným použitím technik. Výsledkem je, jak se špatně použité manažerské techniky negativně projevují v celkových výsledcích firmy. Závěrem je celkové shrnutí chyb a návrhy na zlepšení použití manažerských technik.
Ošetřovatelský proces u dítěte s portální hypertenzí
Zemanová, Lenka ; Voleníková, Ivana (vedoucí práce) ; Mitrová, Katarína (oponent)
Svou práci Ošetřovatelský proces u dítěte s portální hypertenzí jsem rozdělila na dvě základní části. První část je teoretická a část druhá je praktická (ošetřovatelská). V první polovině teoretické části se zabývám anatomií a fyziologií jater, žlučníku a žlučových cest, v druhé polovině uvádím charakteristiku onemocnění, klinický obraz portální hypertenze, vyšetření vedoucí k diagnóze a léčbě tohoto onemocnění. V praktické části jsem uvedla základní informace o nemocné, průběh hospitalizace, přehled vyšetřovacích metod a terapii. V ošetřovatelské části používám model ošetřovatelského procesu, vycházející z Funkčního zdraví dle Majory Gordonové. Díky získaným informacím ze zdravotnické dokumentace, od nemocné, matky pacientky a ostatních zdravotnických pracovníků jsem analyzovala veškeré problémy a stanovila tak aktuální a potencionální ošetřovatelské diagnózy před a po chirurgickém zákroku. Popisuji v nich realizaci a hodnocení ošetřovatelských intervencí. V závěru práce jsem se zabývala edukací jak pacientky, tak i její matky. Cílem edukace bylo poučení o dodržování lékařských a ošetřovatelských doporučení, podat dostatek informací o následcích a zodpovězení veškerých otázek, které byly v mé kompetenci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ZEMANOVÁ, Libuše
20 ZEMANOVÁ, Lucie
1 Zemanová, L.
15 Zemanová, Lenka
2 Zemanová, Leona
2 Zemanová, Libuše
20 Zemanová, Lucie
1 Zemanová, Ludmila
1 Zemanová, Lydie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.