Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace dětí z dětského domova ke studiu a profesní přípravě
Drozdová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá motivací dětí z dětského domova ke studiu a přípravě na budoucí povolání, především pak vlivem vychovatelů na tuto motivaci. Cílem je představit čtenářům, jakým způsobem probíhá a čím je ovlivněno vzdělávání dětí vyrůstajících v dětském domově, a zjistit, jak vychovatelé ovlivňují motivaci dětí ke studiu a profesní přípravě. V teoretické části je popsána ústavní výchova v České republice a její legislativní zakotvení. Podrobněji se pak text věnuje dětským domovům, dětem, které v nich vyrůstají, a vychovatelům, kteří v nich působí. Dále se zaměřuje také na motivaci a problematiku vzdělávání dětí v dětských domovech za pomoci porovnání výsledků aktuálních výzkumných studií. Empirická část se zakládá na provedeném kvalitativním výzkumném šetření. Výsledky mohou sloužit jako podnět k rozsáhlejším výzkumům a zároveň pomoci vychovatelům a ostatním pedagogickým pracovníkům při vzdělávání a motivování dětí v ústavní výchově.
Vzdělávací programy nízkoprahových zařízení: Případová studie organizace Proxima Sociale
Matoušková, Simona ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Vzdělávací programy nízkoprahových zařízení: Případová studie organizace Proxima Sociale. Cílem této teoreticko-empirické diplomové práce je zjistit, jaké výchovně vzdělávací programy nízkoprahová zařízení organizace Proxima Sociale nabízejí a jakým způsobem fungují v praxi. Teoretická část svou první kapitolu zaměřuje na výchovně vzdělávacím proces v kontextu sociální pedagogiky. Další kapitola se věnuje sociální pedagogice jako oboru, jejímu vymezení, zasazení do kontextu dalších věd a roli sociálního pedagoga v praxi. Třetí kapitola je se zaobírá sociální prací, jejím vymezením a následně nízkoprahovými zařízeními, a to konkrétně nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež a terénním službám, jejich historii, možným metodám práce s klienty a v neposlední řadě také vizemi a výzvami, které si nízkoprahové zařízení ve spolupráce s Českou asociací streetwork stanovili do roku 2030. V závěru teoretické části je umíněna sociální prevence v kontextu rizikového chování u dětí a mládeže. Cílem empirické části je analýza výchovně vzdělávacích programů nízkoprahových zařízení organizace Proxima Sociale v kontextu sociálně pedagogických intervencí, a jejich využití v přímé práci s klientem. Výsledky výzkumu jsou dále srovnávány s již vzniklými publikacemi. Data byla získána...
Žáci se specifickými poruchami chování na základní škole
Střeštíková, Marie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce s názvem "Žáci se specifickými poruchami chování na základní škole" se věnuje problematice vzdělávání žáků základních škol se specifickými poruchami chování. Práce má teoreticko-empirický charakter, je tak rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce je zpracována na základě odborné literatury a zaměřuje se na specifické problémy chování žáků s ADD/ADHD. Empirická část práce shrnuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno formou rozhovorů s pedagogy a které se orientovalo na přístup pedagogů ke vzdělávání žáků se syndromem ADHD, na důvody, proč žáci se specifickou poruchou chování selhávají ve školním prospěchu, na postoj pedagogů vůči žákům s ADHD, na hodnocení práce těchto žáků a také na faktory, které pedagogové považují při vzdělávání žáků s ADHD za klíčové.
Potřebnost profese sociálního pedagoga na základní škole
Blábolilová, Nicola ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí sociálního pedagoga na základních školách a pohledem spolupracujících aktérů na jeho žádanost, potřebnost a efektivitu při práci se žáky, rodinami a sociálními službami. Sociální pedagog je v této souvislosti v práci prezentován jako profesionál, který ve školním prostředí podporuje vytváření vhodných, bezpečných a vyhovujících podmínek pro všechny žáky bez rozdílu. Sociální pedagog v rámci své depistážní činnosti totiž vyhledává a následně podporuje znevýhodněné žáky či žáky projevující se patologicky a rizikově s cílem dosáhnout pro ně podmínek potřebných ke změně jejich chování. V teoretické části práce je představeno legislativní a teoretické ukotvení role sociálního pedagoga, kdy nezbytnou součástí práce je také poskytnutí bližšího pohledu na nedostatečné metodické vedení této pozice, která i přes svou nepopíratelnou efektivitu nemá zákonnou oporu, s čímž souvisí i její financování. Dále jsou uvedeny spolupracující subjekty, a důvody jejich vzájemné spolupráce. Pozornost je také věnována podmínkám, jejichž splnění v kontextu školní edukace podporuje efektivitu práce sociálního pedagoga. V textu jsou prezentovány vzorové situace, na jejichž řešení se může sociální pedagog podílet, čímž je deklarována smysluplnost pozice sociálního pedagoga ve škole. Závěr...
Přínos tandemové výuky pro vzdělávání
Belková, Martina ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá tandemovou výukou, která navazuje na způsoby výuky podporované spolupráce pedagoga a asistenta. U tandemové metody jsou ve výuce dva pedagogové, kteří mohou vést vyučování i samostatně. Práce se skládá z teoretické části a z praktické části. Hlavním výzkumným cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají učitelé tandemovou výuku a jaké výhody, nevýhody tato výuka má a hlavně jaký přínos má pro žáka. Praktická část práce bude prováděna kombinovaným výzkumem, v první řadě pomocí kvantitativního anonymního dotazníku, který bude zaměřen pro pedagogy, bude obsahovat jak uzavřené, tak otevřené otázky a následně kvalitativní výzkum s pedagogy formou rozhovoru. Teoretická část práce bude zaměřena na vývoj tandemové výuky, na moderní alternativní školy a pragmatickou pedagogiku. Dále na přiblížení tandemové výuky její charakteristiku, způsoby vedení výuky, financování a závěrem se podíváme i na projekty, které podporují tandemovou výuku.
Jazykové vzdělávání ve Finsku a v České republice
Sommerová, Markéta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Historické souvislosti; školský systém; školská reforma; jazykové vzdělávání; charakteristika školy; metodya formy práce; rozbor hodin. Práce se zabývá srovnáním jazykové výuky ve Finsku a České republice. Východiskem jsou historické souvislosti,školskýsystém vobou zemích,vzdělávací reformya strategie vzdělávací politiky. Následuje charakteristika jazykového vzdělávání, metod a forem práce, vyučujících jazyků.Práce využívá osobní zkušenosti s výukou vobou zemích,charakteristikou jednotlivých škol a rozborem hodin výukyanglického jazyka.
Potenciál vzdělávacích aktivit ve výkonu trestu odnětí svobody
Rattayová, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky) Diplomová práce se zaměřuje na význam vzdělávacích a zájmových aktivit organizovaných v prostředí několika věznic v České republice. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji popisu vězeňství v ČR, s přihlédnutím na vychovatelství a popis vzdělávacích a zájmových aktivit. V praktické části jsou představeny výsledky polostrukturovaných rozhovorů s několika účastníky průzkumu z řad zaměstnanců věznice, odsouzených ve výkonu trestu a propuštěnými. Data byla analyzována metodou tematické analýzy. Cílem empirické části je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Diplomová práce bude podkladem pro tvorbu plánu vzdělávacích aktivit ve Vazební věznici Praha Ruzyně a jejích dalších oddělení.
Aspekty zdravé školy a zdravé výchovy v meziválečném Československu
Čížková, Michaela ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Smyslem mé práce je porovnat snahy různých propagátorů a průkopníků nových, inovativních přístupů - tzv. zdravé školy, v meziválečném období. Představit práci propagátorů péče o dítě, kteří se soustředili na celou osobnost dítěte, nejen na klasickou frontální výuku, ale na rozvoj celé dětské osobnosti, její sociální, psychický i fyzický vývoj a růst. Smyslem je poukázat na jejich snahu pečovat o dítě, jako o celou bytost, se všemi potřebami. Vyzdvihnout jejich snahu zaměřit se na dítě, a také to, že jejich zájem nebyl zaměřen pouze na vzdělávání, ale i na působení výchovy na všechny stránky jeho osobnosti. Zdůraznit jejich snahu vidět v dítěti člověka, který potřebuje zájem a péči dospělého ke svému růstu. Ráda bych prokázala, že pro každé dítě je velmi důležitý všestranný vývoj a výchova, nejen strohé předávání informací, ale vřelý vztah mezi dvěma bytostmi, který rozvíjí a obohacuje obě strany výchovného procesu. Nejen se vzdělávat ale psychicky i fyzicky růst. Na základě analýzy odborné literatury bude teoretická část obsahovat kapitoly představující jednotlivé protagonisty a jejich pokusy o eubiotiku, zdravou školu a školy v přírodě v období mezi dvěma světovými válkami v Československu.
Dropout vysokoškolských studentů
Havrdová, Alžběta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
1 Abstrakt Otázka kvality vysokoškolského vzdělávání není jasně ohraničená. Jeden z ukazatelů může být právě míra studijní neúspěšnosti (dropout). Výzkumů na toto téma, především těch systematických a dlouhodobých, nebylo provedeno v České republice mnoho. Poptávka však ukazuje na palčivost a důležitost se fenoménem zabývat, jak z hlediska kvality, tak i financování či rozvoje vysokých škol. Výzkum se zaměřuje na otázku subjektivních důvodů odchodu studentů z vysoké školy v covidové době. Výsledky jsou prezentovány pomocí analýzy kódování, které byly nasbírány v ohniskové skupině. Té se účastnilo šest studentů (vysokých škol), kteří měli s dropoutem vlastní zkušenost. Výsledky jsou následně zakotveny v teorii a jsou porovnány s dosavadními výsledky výzkumů na poli českých vysokých škol. Teorie přináší náhled nejen na studijní neúspěšnost, ale také na přechod mezi střední a vysokou školou, kvalitu vysokoškolského vzdělávání, porozumění potřebám studenta i na možnosti směřování vysokoškolské politiky. 2
Prosociální výchova v programech dobrovolnických organizací pracujících s dětmi a mládeží
Derflová, Agadise-Jana ; Širl, Radim (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce nabízí vhled do problematiky prosociální výchovy v kontextu dobrovolnických organizací pracujících s dětmi a mládeží. Cílem práce je komparace zařazení prosociálních cílů a hodnot do programů organizací. Teoretická část práce předestírá různá pojetí prosociální výchovy z domácího i zahraničního prostředí, popisuje základní rysy dobrovolnictví a mapuje situaci dobrovolnických organizací v České republice. Komparace šesti organizací ukazuje na rozrůzněnost v rozsahu a propracovanosti prosociálních obsahů v programech pěti organizací, u šesté organizace odhaluje absenci výchovného programu. Poukazuje též na rozdíly v prioritizaci hodnot, ale i na společné cíle. Práce vytváří podklady pro empirické zkoumání zaměřené na praktické naplňování cílů a předávání hodnot v pravidelné činnosti organizací. KLÍČOVÁ SLOVA prosociální výchova, dobrovolnictví, organizace pracující s dětmi a mládeží, Junák - český skaut, Pionýr, Asociace turistických oddílů mládeže, Česká tábornická unie, Duha, YMCA

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Valenta, J.
16 Valenta, Jakub
23 Valenta, Jan
19 Valenta, Jaroslav
7 Valenta, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.