Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potřebnost profese sociálního pedagoga na základní škole
Blábolilová, Nicola ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí sociálního pedagoga na základních školách a pohledem spolupracujících aktérů na jeho žádanost, potřebnost a efektivitu při práci se žáky, rodinami a sociálními službami. Sociální pedagog je v této souvislosti v práci prezentován jako profesionál, který ve školním prostředí podporuje vytváření vhodných, bezpečných a vyhovujících podmínek pro všechny žáky bez rozdílu. Sociální pedagog v rámci své depistážní činnosti totiž vyhledává a následně podporuje znevýhodněné žáky či žáky projevující se patologicky a rizikově s cílem dosáhnout pro ně podmínek potřebných ke změně jejich chování. V teoretické části práce je představeno legislativní a teoretické ukotvení role sociálního pedagoga, kdy nezbytnou součástí práce je také poskytnutí bližšího pohledu na nedostatečné metodické vedení této pozice, která i přes svou nepopíratelnou efektivitu nemá zákonnou oporu, s čímž souvisí i její financování. Dále jsou uvedeny spolupracující subjekty, a důvody jejich vzájemné spolupráce. Pozornost je také věnována podmínkám, jejichž splnění v kontextu školní edukace podporuje efektivitu práce sociálního pedagoga. V textu jsou prezentovány vzorové situace, na jejichž řešení se může sociální pedagog podílet, čímž je deklarována smysluplnost pozice sociálního pedagoga ve škole. Závěr...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.