Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 475 záznamů.  začátekpředchozí288 - 297dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školství v tranzici: Srovnání vzdělávací soustavy v Česku, Bosně a Hercegovině, Chorvatsku a Srbsku na počátku 21. století
Mujanović, Mihad ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Předkládaná práce srovnává vzdělávací systémy Česka, Bosny a Hercegoviny, Chorvatska a Srbska v období celospolečenské transformace po pádu komunis- tických režimů roku 1990. Výběr zemí je dán jejich společnou historickou zku- šeností, blízkými socioekonomickými poměry a sdílenou vizí nevyhnutelné de- mokratizace a evropské integrace (v Srbsku po roce 2000). V diachronní části komparace je hlavní důraz kladen na rozbor ústavního zakotvení vzdělávání, školské legislativy a vládních a ministerských strategických dokumentů. V tom- to ohledu se čtveřice zemí nebývale podobá; ústavy se vzdělávání dotýkají jen okrajově, zato příslušné zákony jsou značně rozsáhlé a obměňují se stejně často jako volení zástupci politické reprezentace. Dlouhodobé plány rozvoje zprvu slepě kopírovaly evropské reformní trendy, poté se více zaměřily na konkrétní opatření v místních podmínkách. V synchronní části komparace je zvláštní po- zornost věnována současným parametrům školského systému a základní školské statistice na jednotlivých stupních vzdělávání od předprimárního po terciární. Ani zde nejsou zřetelné výraznější odchylky, byť jednotlivé země si uchovávají jistou míru specifik. Zásadnější rozdíly jsou patrné jen u výkonnosti a efektivity systémů, dostupnosti a dopadů jimi poskytovaného vzdělávání. Klíčová slova...
M - technologie ve výuce a v řízení školy
Škop, Jaroslav ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje mobilním technologiím ve výuce a v řízení školy. V části teoretické se zaobírá definicí fenoménu m-technologie, upřesňuje jakými formami je inovace ve vzdělávání determinována a jaké přináší důsledky při aplikaci ve školství. Výzkumná část realizovaná na základních školách zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření a interview míru připravenosti a rozsah používání m-technologie s ohledem na budovanou školní infrastrukturu a s ní související odbornou dovednost pedagogů. Management školy získá cenné informace, jaká rizika jsou spojená se zaváděním nové technologie a ve formě příručky se dozví, jak připravit projekt a jak postupovat při budování adekvátní infrastruktury na škole.
Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900)
Krupková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900) AUTOR: Bc. Eva Krupková KATEDRA : Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na oblast vývoje kompetencí řídících pracovníků ve školství v období roku 1855 až 1900. Cílem diplomové práce je na základě analýzy a kritického zhodnocení stanovení , popřípadě nástin vývoje kompetencí těchto pracovníků ve sledovaném období. V diplomové práci objasním , jaké požadavky byly kladeny na řídící pracovníky jednotlivých druhů škol , jak se povinnosti a kompetence řídících pracovníků škol v rámci historie proměňovaly. Téma kompetencí je velice obšírné . Mou snahou bude dokázat na základě podrobné analýzy , zaměřené na podrobný popis pravomocí , příslušností a odpovědností ředitele školy , co mohl v rámci svých kompetencí vykonat . Ač byl ředitel školy i v tomto období významným činitelem na škole , jeho kompetence v období konkordátu a po něm , byly kompetencemi pouze od jiného . Objasním pojmy , které se užívají ve starých zákonech rakouských pro osoby pověřené řízením obecních škol řídícími učiteli , nadučiteli , správci škol ( tento název byl zrušen ) , avšak pojem správa škol byl ponechán a tuto správu vykonával ředitel . Diplomová práce vychází z informací získaných z...
Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků
Kindlová, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků AUTORKA: Hana Kindlová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je zkoumání vlivu ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Cílem práce je navrhnout a ověřit model, jak zjišťovat vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Základní výzkumná otázka zní: "Jak lze zjišťovat vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a aspekty práce ředitele školy?". Cíle diplomové práce bylo dosaženo následujícím způsobem. Nejprve byly v teoretické části definovány vzdělávací výsledky žáků a na základě studia zahraniční literatury uvedeny oblasti práce ředitelů škol, které mají vliv na vzdělávací výsledky žáků. Ve výzkumné části byl u vybraného výzkumného vzorku výzkumným šetřením (formou interview) a jeho analýzou, syntézou a zhodnocením, zkoumán, popsán a kvantifikován vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Následně byl určen a zhodnocen vztah mezi hodnotou kvality práce ředitele a vzdělávacími výsledky žáků, dosaženými v testování NIQES 2013 u žáků 5. a 9. ročníků dané školy ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru výzkumu bylo zjišťováno, zda existuje v tomto vzorku vzájemná korelace mezi ohodnocením aspektů práce ředitele a kvalitou výsledků žáků školy. Výzkumná hypotéza však...
Žebříčky vysokých škol
Honsová, Pavlína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá univerzitními žebříčky. V teoretické části je krátce vymezena historie univerzitních žebříčků, dále způsob, jakým využívají žebříčky studenti a jakým univerzity. Teoretická část vymezuje oblasti kritiky z hlediska objektivity, zjednodušování a dalších problémů. Dalším tématem je pozice českých univerzit v rámci žebříčků. Jsou také představeny alternativy k žebříčkům vysokých škol. Následně je prezentován přehled významných světových žebříčků. V analytické části je podrobně předložena analýza tří nejvýznamnějších světových žebříčků a porovnání metodologických kritérií s dalšími třemi žebříčky. Dále je provedena korelační analýza tří nejvýznamnějších žebříčků na nejlepších padesáti univerzitách, na náhodném výběru padesáti univerzit a porovnání s dalšími třemi žebříčky. Na závěr je provedena korelační analýza pořadí v žebříčcích s výší školného, jako praktický příklad důsledků univerzitních žebříčků.
Ekonomická gramotnost ředitele školy
Blažková, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Krutská, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním ekonomické gramotnosti ředitele školy. Téma je zvoleno z přesvědčení o významu kvalitního finančního řízení pro rozvoj školy. Dalším důvodem je fakt, že prakticky neexistuje soubor jednoznačně definovaných povinností a doporučených znalostí v ekonomické oblasti, který by pro ředitele byl vodítkem při jeho práci. Zjištění potřebných informací, definice základních pojmů i zařazení ekonomické stránky řízení školy do legislativního rámce je proto cílem teoretické části práce. Výzkumná část pak zkoumá skutečný stav znalostí a činností ředitelů v oblasti finančního řízení školy. Je zjišťována pociťovaná obtížnost a rizikovost finančního řízení ve vztahu k ostatním manažerským činnostem a srovnatelnost podmínek v různých druzích a velikostech škol. Výstupem práce je definice ekonomické a finanční gramotnosti ředitele školy a jejich obsahové náplně, a dále zjištění úrovně finanční gramotnosti dotazovaných ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, ekonomická gramotnost, finanční gramotnost, rozhodovací pravomoc, povinnosti ředitele, delegování povinností, hospodaření, příspěvková organizace, finanční kontrola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 475 záznamů.   začátekpředchozí288 - 297dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Trojan, Vladimír
2 Trojan, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.