Název:
Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900)
Překlad názvu:
Historical development Competencies of Managerial Staff in the Education Sector in the years od 1855 till 1900
Autoři:
Krupková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900) AUTOR: Bc. Eva Krupková KATEDRA : Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na oblast vývoje kompetencí řídících pracovníků ve školství v období roku 1855 až 1900. Cílem diplomové práce je na základě analýzy a kritického zhodnocení stanovení , popřípadě nástin vývoje kompetencí těchto pracovníků ve sledovaném období. V diplomové práci objasním , jaké požadavky byly kladeny na řídící pracovníky jednotlivých druhů škol , jak se povinnosti a kompetence řídících pracovníků škol v rámci historie proměňovaly. Téma kompetencí je velice obšírné . Mou snahou bude dokázat na základě podrobné analýzy , zaměřené na podrobný popis pravomocí , příslušností a odpovědností ředitele školy , co mohl v rámci svých kompetencí vykonat . Ač byl ředitel školy i v tomto období významným činitelem na škole , jeho kompetence v období konkordátu a po něm , byly kompetencemi pouze od jiného . Objasním pojmy , které se užívají ve starých zákonech rakouských pro osoby pověřené řízením obecních škol řídícími učiteli , nadučiteli , správci škol ( tento název byl zrušen ) , avšak pojem správa škol byl ponechán a tuto správu vykonával ředitel . Diplomová práce vychází z informací získaných z...TITLE : Historical development Competencies of Managerial Staff in the Edication Sector in the years of 1855 till 1900. AUTHOR : Eva Krupková DEPARTMENT : School Management Center SUPERVISOR : PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: This Diploma Thesis focused on the Historical development Competencies of Managerial Staff in the Education Sector in the years of 1855 till 1900 . The main focus of this Thesis is base on the analysis and critical evaluation of the determination as well on the outline of the skills of school employees in the given time period . In this Thesis , I will explain school managers' requirements which are imposed for each of individual types of school as well how the responsibilities and competences' of school managers had changed . Objective of this final theses is very difficult . I am going to be focusing on the basic detail analysis of all functions done by the school principle which has to be accomplish . As well the school principle should take in consideration all suggestions by his/her leaders of given school. I will clarify concepts that are used in the old Austrian law for all changes which influenced control of school teachers and all administrative staff which all was in control of the Managerial Staff (School Director) . This Thesis is based on an analysis of information...
Klíčová slova:
kompetence - odpovědnost řídících pracovníků škol; povinnosti správce školy; Správce školy; zemské zákony školní; říšské zákony; školská správa; Board of Education; competence - bear the responsibility of school managers; imperial laws; Scholl administrator duties; School administrator; state laws school