Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT
Smolková, Marie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje čtenářské gramotnosti metodami programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (Reading and Writing for Critical Thinking - RWCT) v období prvního stupně základní školy. V teoretické části je popsán program RWCT a vymezena problematika čtenářské gramotnosti. Dále jsou přiblíženy některé z metod tohoto programu, včetně jejich přínosu pro rozvoj jednotlivých složek čtenářské gramotnosti. Výzkumná část se snaží odpovědět na otázky, zda mohou metody RWCT rozvíjet všechny složky čtenářské gramotnosti a jaké podmínky jsou pro to nezbytné. Práce analyzuje zejména přínos čtenářské dílny a její uplatnění při rozvoji čtenářské gramotnosti a čtenářství.
Podněty z Decrolyho pedagogiky pro naši školu
Marková, Barbora ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je pedagogika belgického lékaře a pedagoga Ovida Decrolyho. Teoretická část obsahuje zařazení Decrolyho v rámci světové pedagogiky, stručný životopis, charakteristiku pedagogiky a tématické výuky v Decrolyho škole a v programu Začít spolu. V praktické části se budu věnovat použití Decrolyho tématické výuky v rámci programu Začít spolu v mateřské a základní škole. Informace v mé diplomové práci mohou být přínosné těm, co se chtějí s Decrolym seznámit a vytvořit si o něm a o jeho metodě základní představu. Mohou také inspirovat k práci s tématem ve vlastní třídě.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
Šindléryová, Ingrid ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zabývá se školskou integrací jako procesem postupného sbližování žáků ze speciální třídy s intaktní majoritou. Podrobně rozebírá úskalí přechodu žáků ze speciální třídy I. stupně základní školy do třídy běžné na II. stupeň a soustřeďuje se na očekávání, obavy, názory a zkušenosti jednotlivých žáků, jejich rodičů a učitelů. Pro získání názorů na školskou integraci byly použity dotazníky a uskutečněny rozhovory. Získané informace byly posléze vyhodnoceny. Klíčová slova: školská integrace, segregace, speciální třída, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, intaktní majorita Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifika kvalit učitele malotřídní školy a jeho profesní příprava
Burýšková, Jitka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce s názvem Specifika kvalit učitelů málotřídních škol a jejich profesní příprava se zaměřuje na hledání specifických kvalit málotřídních škol, na kvality jejich učitelů v oblasti profesních kompetencí a kvalitu institucí vzdělávajících budoucí učitele. Teoretická východiska jsou aplikována do výzkumné části. Hloubkovým skupinovým rozhovorem, pozorováním a analýzou písemných pramenů se odhaluje podstata učitelské práce na málotřídní škole se všemi jejími specifiky. Výsledky shrnuji a snažím se o nalezení vztahů mezi zjištěnými specifiky a jejich kvalitou. Nelze jednoznačně říct, že specifika málotřídek a specifické dovednosti učitelů jsou zárukou kvality. Vždy totiž záleží na učiteli, jeho znalostech, dovednostech, hodnotách, postojích a osobnostních vlastnostech i přípravném vzdělávání a dalším profesním rozvoji, jak ke kvalitě své práce přistoupí a jak ji bude dále rozvíjet. I přesto může být specifická práce učitele součástí určitého potenciálu profesních kvalit, který mají učitelé málotřídek zájem rozvíjet.
Dlouhodobý projekt v primární škole
Novotná, Anna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce Dlouhodobý projekt v primární škole mapuje využití projektového vyučování na primární škole. Zabývá se dlouhodobým projektem realizovaným na prvním stupni ZS pomocí různých vyučovacích metod a přístupů. Teoretická část seznamuje s poznatky z oblasti organizace práce v projektech na primárních školách, dále vysvětluje základní terminologii dané problematiky. Část praktická obsahuje rozpracovaný celoroční projekt Zdraví realizovaný ve čtvrté třídě základní školy a jeho následnou reflexi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Žákovské portfolio jako prostředek hodnocení
Nedvědová, Marie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce má teoreticko - výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení a jeho alternativními způsoby pronikajícími do našeho školstvÍ. Hlavní pozornost je věnována sebehodnocení, žákovskému portfoliu a práci s ním. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky výzkumu zabývajícího se zmapováním a porovnáním práce se žákovským portfoliem na různých školách v pojetí několika učitelek. Velká část výzkumu je věnována tvorbě reprezentačního portfolia na konci 5. ročníku a pracovního portfolia na začátku školní docházky pod vedením paní učitelky Vladimíry S. Klíčová slova školní hodnocení
Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy
Chwastková, Iva ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Predmetem predkladane diplomove prace je problematika rozvoje ctenarske gramotnosti zaků primarního vzdelavaní prostrednictvím podmínek, ktere nabízí malotrídní skola. Cílem prace je analýza mozností rozvoje ctenarske gramotnosti ů zaků na 1. stůpni ZŠ v podmínkach malotrídní skolý; nastavení a nasledne výůzití kvalitních podmínek pro rozvoj ctenarství. Diplomova prace je rozdelena na teoretickoů a praktickoů cast. V teoreticke casti jsoů výmezena teoreticka východiska soůvisející s výse ůvedenoů problematikoů. Vlastní výzkům býl realizovan prostrednictvím akcního výzkůmů, doplnen dotazníkem, který deti výplnilý na pocatků a konci sledovaneho období. Hlavním cílem býlo zjistit pocatecní stav ctenarske gramotnosti ů skůpiný zaků a prostrednictvím zmen ve výůce, výtvorením kvalitních podmínek a výůzitím inovativních metod sledovat proces jednotlivých aktivit zaků, zachýcovat nedostatký a hledat alternativní postůpý a resení. V prakticke casti se opíram o poznatký z príme výůký. Poůkazůji na ůskalí, ktera vznikla pri samotných cinnostech s detmi. Výsledkem teto prace je zdokůmentovaní, ze výůzití specifických podmínek malotrídní skolý nejen ůmoznůje, ale můze zasadne ovlivnit rozvoj ctenarske gramotnosti ů detí a predevsím formovat vztah detí ke kniham a ctenarství.
Kompetence učitele k rozvoji čtenářství žáků na 1. stupni ZŠ
Hanzlíková, Aneta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kompetencemi učitele k rozvoji čtenářství u žáků na 1. stupni ZŠ. První kapitola se zabývá odbornou terminologií, se kterou by měl být seznámen každý učitel, který chce rozvíjet čtenářství. Kapitola druhá podrobně rozebírá kompetence učitele se zaměřením na čtenářství. Následně se práce zaměřuje především na to, jaké mají učitelé možnosti rozvoje čtenářství ve škole, tedy jaké strategie a metody mohou zvolit a jakých čtenářských projektů se mohou s žáky účastnit. Poslední kapitola se zabývá dalšími podmínkami, které také mohou ovlivnit rozvoj čtenářství jako je např. práce s žáky s SPU (speciální poruchy učení), bezpečné prostředí nebo další vzdělávání pedagogů, které vnímám jako zcela nezbytné. Záměrem praktické části této práce je zjistit jakým způsobem rozvíjí čtenářství u žáků učitel začínající a zkušený, a porovnat jejich kompetence. Pro zjištění odpovědí jsem použila metody kvalitativního výzkumu pozorování a rozhovoru s učitelkami. Díky tomu jsem mohla porovnat jejich kompetence k rozvoji čtenářství. Jejich kompetence byly velmi podobné. To přisuzuji především tomu, že obě dvě paní učitelky považují rozvoj čtenářství za podstatný, vzdělávají se, používají různé metody a strategie, přistupují k žákům individuálně, ale především svou práci dělají s radostí.
Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit
Musilová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit" reaguje na aktuální téma hledání profesních kompetencí učitele a jejich způsobu hodnocení. Zaměřuje se na práci začínajících učitelů, jejich kvality a další podněty k profesnímu růstu. Zároveň zjišťuje, co pomáhá začínajícím učitelům během prvních let pedagogického působení. V teoretické části jsou shrnuty a do tří kapitol uspořádány poznatky a názory odborníků zabývajících se problematikou kvality učitele, profesními kompetencemi, učitelskou profesí, vzděláváním učitelů a jejich podporou v praxi. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (dotazník, rozhovor, analýzy dat, případová studie) přibližuje realitu práce začínajících učitelů na prvním stupni ZŠ. Výzkumné šetření se snaží odpovědět na otázku: Jak učitelé v prvních letech praxe zvládají naplňovat profesní kvality, s čím se potýkají a co jim pomáhá v jejich pedagogickém působení. Nejnáročnějším úkolem je pro začínající učitele časová organizace všech pedagogických činností a zvládání každodenních praktických a administrativních aktivit. Naopak se jistě cítí v oblastech plánování a reflexe výuky. Začínající učitelé mají velkou motivaci pracovat na zkvalitňování své práce. K tomu jim nejvíce pomáhá uvádějící učitel, dále...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TOMKOVÁ, Anna
3 Tomková, Adéla
2 Tomková, Alexandra
5 Tomková, Alice
5 Tomková, Alžběta
1 Tomková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.