Název:
Žákovské portfolio jako prostředek hodnocení
Překlad názvu:
Pupill's portfolio as an evaluation instrument
Autoři:
Nedvědová, Marie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce má teoreticko - výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení a jeho alternativními způsoby pronikajícími do našeho školstvÍ. Hlavní pozornost je věnována sebehodnocení, žákovskému portfoliu a práci s ním. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky výzkumu zabývajícího se zmapováním a porovnáním práce se žákovským portfoliem na různých školách v pojetí několika učitelek. Velká část výzkumu je věnována tvorbě reprezentačního portfolia na konci 5. ročníku a pracovního portfolia na začátku školní docházky pod vedením paní učitelky Vladimíry S. Klíčová slova školní hodnoceníThe thesis has theoretically - researching nature. The theoretical part deals with school evaluation and its altemative methods that are gradually being used in our educational system. Self-assessment and techniques of working with pupiľs portfolio have been discussed in detail. The research findings, that have been learnt during the process of surveying the above mentioned portfolio and comparing methods of its application at different schools and by several teachers, are presented in practical part of the thesis. The research has also scrutinized the presentation portfolio at the end of the 5th grade of elementary school and the working portfolio at the end of school attendance elaborated under guidance of Mrs Vladimíra S.