Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT
Smolková, Marie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje čtenářské gramotnosti metodami programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (Reading and Writing for Critical Thinking - RWCT) v období prvního stupně základní školy. V teoretické části je popsán program RWCT a vymezena problematika čtenářské gramotnosti. Dále jsou přiblíženy některé z metod tohoto programu, včetně jejich přínosu pro rozvoj jednotlivých složek čtenářské gramotnosti. Výzkumná část se snaží odpovědět na otázky, zda mohou metody RWCT rozvíjet všechny složky čtenářské gramotnosti a jaké podmínky jsou pro to nezbytné. Práce analyzuje zejména přínos čtenářské dílny a její uplatnění při rozvoji čtenářské gramotnosti a čtenářství.
Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT
Smolková, Marie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje čtenářské gramotnosti metodami programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (Reading and Writing for Critical Thinking - RWCT) v období prvního stupně základní školy. V teoretické části je popsán program RWCT a vymezena problematika čtenářské gramotnosti. Dále jsou přiblíženy některé z metod tohoto programu, včetně jejich přínosu pro rozvoj jednotlivých složek čtenářské gramotnosti. Výzkumná část se snaží odpovědět na otázky, zda mohou metody RWCT rozvíjet všechny složky čtenářské gramotnosti a jaké podmínky jsou pro to nezbytné. Práce analyzuje zejména přínos čtenářské dílny a její uplatnění při rozvoji čtenářské gramotnosti a čtenářství.
Prevence porodního poranění v oblasti perinea
SMOLKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se věnuje problematice porodního poranění v oblasti perinea a různým možnostem jeho prevence. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol. V první kapitole uvádíme čtenáře do problematiky stručným popisem anatomie příslušných struktur hráze a pánevního dna. Následující kapitola pojednává o porodním poranění v oblasti perinea a pánevního dna a je zde uvedena čtyřstupňová klasifikace perineálního poranění. Na konci této kapitoly jsou shrnuty rizikové faktory a následky poranění. Ve třetí kapitole se zabýváme různými druhy prevence porodního poranění, a to jak prevence primární, sekundární, tak i terciární. Velký prostor je věnován jednotlivým způsobům předcházení porodnímu poranění. Jedná se o metody, které může žena praktikovat před porodem i během samotného porodu. V neposlední řadě je vyzdvihnuta i role porodní asistentky při prevenci porodního poranění. Výzkumná část bakalářské práce se zabývá především informovaností žen o problematice porodního poranění a jeho prevenci. Předem byly stanoveny tři základní cíle. Prvním z nich bylo odhalit, jaké informace měly ženy o porodních poraněních, druhým cílem bylo zjistit, jaké metody prevence porodního poranění ženy využívaly a třetí cíl byl zaměřen na očekávání žen ohledně informací o porodním poranění a jeho prevenci od porodní asistentky. Uvedeným cílům odpovídaly tři základní výzkumné otázky: První otázka zjišťuje, jaké informace o porodních poraněních měly ženy před porodem. Druhá otázka se ptá na metody prevence porodních poranění, které ženy využívaly. Třetí otázka zjišťuje, jaké informace o porodních poraněních a jejich prevenci očekávají ženy od porodní asistentky. Kvalitativního výzkumného šetření se zúčastnilo devět žen, které byly vybrány na základě účelového výběru. Sběr dat od respondentek byl proveden technikou polostrukturovaného rozhovoru. Z výzkumného šetření vyplynulo, že ženy často nejsou dopředu připraveny na možnost poranění během porodu a jeho následky. Především po prvním porodu byla většina žen zaskočena prodělanými porodními poraněními, o kterých před porodem neměla dostatek informací. O této problematice by však ženy byly rády před porodem poučeny, aby se na situaci po porodu a možné komplikace mohly připravit. Dále ženám chyběly informace ohledně péče o porodní poranění. Jako účelná se tedy jeví důsledná edukace žen porodními asistentkami nebo gynekology o péči o porodní poranění, která může být například podpořena informačním letákem, obsahujícím veškeré potřebné informace ohledně takové péče. Hlavním pozitivem takového informačního zdroje je, že ho žena může mít stále u sebe a k informacím se může kdykoliv v klidu vrátit. Výzkum také ukázal, že ženy měly o prevenci porodního poranění určité množství informací, ale tyto informace nebyly úplné, dostatečně kvalitní a podrobné. V důsledku toho využívaly ženy jen některé metody prevence porodního poranění. Konkrétně nejvíce využívanými metodami byly masáže hráze před porodem a zavádění silikonového dilatátoru během posledních týdnů těhotenství. Naopak ženy téměř neiniciovaly prevenci během samotného porodu, jako je například nahřívání hráze, masáže hráze během porodu, aplikace porodnického gelu nebo využití gravitace během porodu. Navíc se ukázalo, že ve většině případů ženy nepoužívaly jednotlivé metody zcela správným způsobem, což je pravděpodobně způsobeno malou informovaností žen o dané problematice. Ženy prevenci porodního poranění vnímají jako důležitou součást přípravy na porod, a proto by jim měly být podány kvalitní informace o způsobu používání jednotlivých metod, jejich možných komplikacích a účincích. Vhodným způsobem zprostředkování takových informací může být opět informační leták, který by ženy dostaly od svého gynekologa nebo porodní asistentky. Návrh informačního letáku o způsobech prevence porodního poranění a případné péči o porodní poranění je přiložen k bakalářské práci.
Rozdíl v percepci kojeneckého pláče matek prvorodiček a vícenásobných matek.
SMOLKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou subjektivního vnímání kojeneckého pláče matkou. Cílem práce je zjistit, zda má na percepci kojeneckého pláče vliv mateřská zkušenost. Prostřednictvím Videodotazníku kojeneckého pláče matky prvorodičky a vícerodičky posuzují charakteristiky kojeneckého pláče a pocity, které v nich percepce kojeneckého pláče vyvolává. Výzkumný vzorek tvořilo 128 matek kojenců ? 67 prvorodiček a 61 vícerodiček. Získaná data z obou skupin byla porovnána na základě metody Mann Whitney U test. Bylo zjištěno, že prvorodičky na rozdíl od vícerodiček vnímají kojenecký pláč signifikantně více jako nepříjemný, protivný až odpudivý a pociťují při něm úzkost.
Analýza struktury CSR aktivit u firem působících na českém trhu
Smolková, Marie ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje představení konceptu CSR (Corporate Social Responisibility) a zkoumání aktivit CSR u firem působících na českém trhu. Hlavním cílem této práce je analýza zapojení firem působících na českém trhu do podpory konceptu CSR a odhalení možného potenciálu především neziskových organizací pro další rozvoj. Zaměřuje se především na sociální oblast tohoto konceptu.
Ochranné známky a soudní spory
Smolková, Marie ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Bílková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První část této práce popisuje teoretické informace o ochranných známkách. Dále pak porovnává druhy ochranných známek užívaných na území Evropské unie. V části praktické se věnuje popisu známkoprávních sporů Budějovického Budvaru n.p. s Budějovickým měšťanským pivovarem a.s. a americkou pivovarnickou společností Anheuser-Busch, které vede po celém světě.

Viz též: podobná jména autorů
1 SMOLKOVÁ, Magdalena
6 SMOLKOVÁ, Marie
2 Smolková, Martina
4 Smolková, Miroslava
2 Smolková, Monika
2 Šmolková, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.