Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí176 - 185dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Partnerství a spolupráce mezi rodinou a školou v oblasti soukromého vzdělávání
Melecká, Lucie ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem této práce s názvem " Partnerství a spolupráce mezi rodinou a školou v oblasti soukromého vzdělávání" je zaměřit se na způsoby a kvalitu jednotlivých aspektů spolupráce rodiny a školy, které se podílí na co možná nejkomplexnějším rozvoji dítěte. Patřičná pozornost bude věnovaná hledání odpovědí na to, zda, do jaké míry a jakým způsobem v oblasti soukromých škol spolupracují rodiče. Jak škola aktivně zapojuje rodiče do spolupráce a jaké jsou nejvhodnější či nejpřístupnější varianty spolupráce jak pro školu, tak i pro rodiče, aby mohli obě tyto strany vzájemně a vhodně komunikovat a spolupracovat. Jednotlivé aspekty současné spolupráce budou analyzovány a následně zhodnoceny z hlediska efektivity používaných přístupů. Současně budou naznačeny možná východiska, jež by potenciálně mohla vyvážit zájmy školy, rodiny a dítěte v současné praxi primární školy. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, škola, klientský přístup, spolupráce, partnerství
Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Kopecká, Jana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté hodnocení žákova pokroku. První část diplomové práce se věnuje školnímu hodnocení a charakterizuje jeho různé typy, formy i prostředky. Po zasazení formativního hodnocení do kontextu hodnocení školního se práce zabývá vymezením tohoto pojmu a blíže vysvětluje jeho historii, různá pojetí a zejména pak specifikuje využití formativního hodnocení ve školní praxi. Část textu týkající se strategií formativního hodnocení blíže objasňuje pojmy jako například zpětná vazba, práce s chybou, dotazování či vrstevnické hodnocení. Velká část práce je věnována technikám sloužícím formativním účelům, které mohou plnit funkci zásobníku cenných nápadů a rad pro učitele, jak v hodině s žáky pracovat, jak hodnotit. Druhá část diplomové práce je věnována empirickému výzkumu hodnocení dvou učitelek vlastivědy a českého jazyka, literatury na prvním stupni vybrané základní školy. Prostřednictvím případové studie je zkoumáno, jakým způsobem učitelé na prvním stupni základní školy hodnotí, zda a jak uplatňují formativní hodnocení a jak se liší reflektování hodnocení ve třídě učiteli a žáky. Klíčová slova: školní...
Teachers' Perceptions in Education Provision for Deaf Students in the Czech Republic
Missinzo, Delix ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
This study examines education provision of deaf students in the Czech Republic. Since inclusion has captured the educational space in most countries, it was imperative to point out opportunities and challenges regarding international trends currently advocated these days. The study uses case study qualitative approach for data generation interests. Due to the nature of this approach, purposive sampling was used to generate data from mainstream and specialist teachers in selected schools. Literature reviewed in this study gives a blend of knowledge and arguments regarding education provision for deaf students. It helps to add existing knowledge that will shape thinking of parents, teachers, students, governments and Organizations. Through systematic analysis, nine themes have emerged as findings. These themes are staffing and level of participation, deaf identity, policy and practice, dependency on special schools, little contact between special and mainstream schools, sign language, bilingual versus oral approach, lack of consistency, teachers' resourcefulness and contradicting misconceptions. The themes provided a basis for discussion and provide code of practice regarding education of deaf students. Analysis raised very many fundamental questions as regards to education provision and inclusion of...
Sourozenecká rivalita a její odraz ve školní úspěšnosti na prvním stupni ZŠ
Hánová, Radka ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce Sourozenecká rivalita a její odraz ve školní úspěšnosti na prvním stupni ZŠ v teoretické části charakterizuje dítě mladšího školního věku, vymezuje pojem školní úspěšnost, sourozenecká rivalita a podrobněji se zabývá specifickými vlivy, které mohou rivalitu podporovat. Teoretická část je dále věnována výchovným stylům v rodině a chybám rodičů, které mohou sourozeneckou rivalitu rozdmýchávat. V praktické části si klade za cíl dekódovat projevy sourozenecké rivality a na základě trojkombinace rodič - žák - učitel zjistit, zda jsou sourozenci srovnáváni ve školní úspěšnosti. Šetření probíhalo kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu a některé výsledky byly porovnány v závěru práce. Výsledky práce mohou být podkladem pro další výzkum a také mohou sloužit rodičům při hledání informací o vztazích mezi jejich dětmi.
Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžných tříd ZŠ
Klabanová, Alena ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce "Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžné základní školy" v teoretické části shrnuje legislativní rámec integrace žáků s odlišným mateřským jazykem a seznamuje čtenáře s aktuálními koncepčními dokumenty. Jsou zde představena metodická doporučení školám včetně návrhu podpůrných aktivit pro úspěšné zvládnutí jazyka a začlenění do kolektivu. Dále je zde upozorněno na možná úskalí počáteční adaptace žáka na jiné sociokulturní prostředí. Popisuje se neúspěšný proces integrace a jsou zde přiloženy návrhy pedagogům, jak si počínat, aby se integrace žáků s odlišným mateřským jazykem dařila. Empirická část je zpracována jako případová studie, která přibližuje školní koncepci integrace žáků s odlišným mateřským jazykem sledované školy. Je zde popsán způsob organizace a obsah individualizované výuky českého jazyka a další podpůrné aktivity, které škola pro své žáky s odlišným mateřským jazykem pořádá. KLÍČOVÁ SLOVA Integrace žáků - cizinců, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace na jiné sociokulturní prostředí, individuální přístup, metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, čeština jako druhý jazyk
Metoda Persona Dolls a její možnosti využití v primární škole
Kyndlová, Pavla ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje inovativním přístupům na prvním stupni základních škol a to konkrétně metodě týkající se antipředsudkové výchovy Persona Dolls. Práce popisuje teoretická východiska této metody. Dále je v práci popsán přínos metody v oblasti rozvoje klíčových kompetencí se zaměřením na kompetenci komunikativní. V teoretické části práce jsou dále popsány možnosti využití metody Persona Dolls k naplnění vzdělávacích cílů vzhledem k principům Rámcového vzdělávacího programu, zvláště se zaměřením na rozvoj průřezových témat. Ve výzkumné části práce je prováděno šetření zaměřené na oblast práce pedagogů s metodou. Výzkumná šetření se zaměřují na způsob a četnost zapojování této metody konkrétním učitelem do výuky. Zkoumána je především míra propojitelnosti obsahu vzdělávání v oblasti průřezových témat s tematickým zaměřením lekcí této metody a s tím související způsob plánování lekcí metody Persona Dolls jednotlivými pedagogy. Dílčím cílem výzkumu je ověření rozvoje klíčové kompetence komunikativní metodou Persona Dolls. KLÍČOVÁ SLOVA: inovace, metoda Persona Dolls, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, žák, vědomá práce s předsudky
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni
Historický vývoj školy v Loděnici v regionálním kontextu
Šedivá, Jana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem práce je doložit a zmapovat souvislý vývoj školství v obci Loděnice v berounském regionu, v němž se nachází. Prvořadým pramenem, se kterým autorka pracuje, jsou školní kroniky uložené ve Státním okresním archivu v Berouně a fondy školy v Loděnici. Práce má historický charakter, proto autorka užívá práci s prameny, historicko-komparativní metodu, analýzu, syntézu a metodu rozhovoru. Práce ukázala konkrétní období této školy, a to její vývoj v letech 1782 - 1945. Autorka s použitím archivních pramenů dokládá vývoj školství v obci Loděnice s užitím stanovených kritérií. Ve své práci dále mapuje berounský region, jeho rozvoj v oblasti zemědělství a průmyslu. Poukazuje na to, jaký vliv měl rozvoj v těchto oblastech na oblast školství. Klíčová slova Historický vývoj, primární dokumenty (kroniky, dokumentace školy, inspekční zprávy), zákonné normy, region Beroun, Loděnice.
Vznik a historický vývoj 1. ústavní základní školy ve střední Evropě při sanatoriu Františka Hamzy v Luži
Slabá, Soňa ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (oponent)
NÁZEV: Vznik a historický vývoj 1. ústavní základní školy ve střední Evropě při sanatoriu Františka Hamzy v Luži AUTORKA: Mgr. Soňa Mikolášková ABSTRAKT Cílem rigorózní práce je na základě archivních pramenů a literatury zachytit co nejucelenější obraz vzniku a historického vývoje ústavní základní školy při sanatoriu Františka Hamzy v Luži včetně pedagogického přístupu a názorů jejího zakladatele prof. MUDr. Františka Hamzy, učebních osnov, průběhu vyučování a specifik této školy. Tato škola byla 1. ústavní základní školou ve střední Evropě. Teprve později začaly vznikat další při nemocnicích a léčebných zařízeních. Dodnes plní zejména vzdělávací a výchovnou funkci, která má důležitý pozitivní vliv při procesu uzdravování dítěte, protože odpoutává jeho myšlenky od nemoci, bolesti, strachu a pomáhá překonat smutek z odloučení od rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA Skrofulóza, tuberkulóza, historie, léčebna, děti, učitel, škola, příroda, ovzduší, přístup

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí176 - 185dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 STARÁ, Jitka
2 Stara, Jiří
1 Stara, Josef
8 Stará, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.