Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidová kultura na Chodsku a možnosti využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
Turková, Nikola ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lidovou kulturou na Chodsku. Zaměřuje se především na lidovou píseň a sběratele. Práce poskytuje vhled do odlišností regionu Horního a Dolního Chodska. Čtenář v práci nalezne významné historické i současné osobnosti pro regionální lidovou kulturu. V závěru práce se nachází návrh na práci s lidovou kulturou Chodska v prostředí 1. stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Chodsko, folklór, lidová kultura, lidová hudba, lidový tanec, Ludvík Kuba, folklór do školy, Tady jsme doma
Dětský muzikál a jeho využití v hudebně výchovném procesu
Dudlová, Nikola ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Novotný, Vít (oponent)
Diplomová práce představuje dětský muzikál jako didaktický prostředek na prvním stupni základního studia. Práce mapuje vliv tvořivé dramatiky na rozvoj hudebních schopností, dovedností a tvořivosti. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojem muzikál. Krátce popisuje vznik muzikálu jako hudebního žánru. Praktická část přináší možnosti aplikace muzikálu do výchovně vzdělávacího procesu. Poskytuje konkrétní modelové situace, které vedou u žáků k rozvoji klíčových kompetencí. Tvůrkyní muzikálu je samotná autorka práce. Předkládá notový záznam, scénář a metodický materiál. Zvolenou metodou pro terénní výzkum je plánovité pozorování rozvržené do deseti lekcí, a to formou projektového vyučování. Práce mapuje, zda muzikál umožňuje aktivní zapojení všech žáků do hudebně výchovného procesu. Stanovené hypotézy jsou verifikovány prostřednictvím kolektivní reflexe, ze které vyplývá vyšší motivace žáků pro hudební činnosti. Realizace muzikálu pozitivně rozvíjí vztah žáků k hudbě a umožňuje reagovat na současné trendy hudební výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA dětský muzikál divadlo, mladší školní věk, hudební výchova, projektová výuka, hudební činnosti
Aktivizující metody ve vyučování hudební výchovy
Nováková, Marie ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizujícími metodami a jejich aplikací do hudebně výchovného procesu. V teoretické části se práce orientuje na konkrétní např. komiks, cadlení, vizualizace poslechu, živé obrazy nebo didaktická hra. Jejich výběr je podmíněn jednak rozsahem, který diplomová práce umožňuje, jednak vzorkem tříd, kterých jsou metody v rámci hudební výchovy základního studia využity. Výzkumná část práce se zaměřuje na zavádění aktivizujících metod do výchovně vzdělávacího procesu. Výzkum byl realizován na 1. stupni základního studia, ročníky realizaci aktivizujících metod v hodinách HV byly voleny tak, aby práce pokryla celý první stupeň základních škol. Mladší školní věk přináší specifické rysy, které jsou z hudebních schopností a dovedností žáků zásadní a umožňuje naplno aplikovat uvedené metody do vyučování hudební výchovy. Závěr práce ústí do metodických materiálů, jak s aktivizujícími metodami v hudebně výchovném procesu pracovat. Metodické listy jsou myšleny jako zdroj inspirace pro studenty učitelství, ať už v oboru hudební výchovy či jiných předmětech, které umožňují mezioborovou spolupráci.
Hudební pohádka a její využití v hudební výchově
Moravcová, Petra ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o fenoménu hudební pohádky a její aplikaci v hudebně výchovném procesu. Práce popisuje pojem pohádka obecně a stručně nastiňuje pohledy několika oborů na tento žánr. Teoretická část se zabývá pojmem hudební pohádka, krátce popisuje pohádku jako literární a hudební žánr, seznamuje s historií pohádky a okrajově načrtává archetypy hrdinů a jejich vliv na rozvoj dětské osobnosti. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na práci s autorskou pohádkou, která byla realizována v rámci projektového vyučování v hodinách hudební výchovy. Cílem diplomové práce je vytvořit a následně nacvičit autorskou hudební pohádku, a tak zmapovat její využití v hudebně výchovném procesu. Jako výzkumný vzorek byla zvolena třetí třída základní školy. Jde tedy o skupinu žáků mladšího školního věku. Výzkumný projekt byl proveden na ZŠ a ZUŠ Jabloňová v Liberci. Jednotlivé školy umožňují pracovat s žáky ve třídách s rozšířenou a nerozšířenou hudební výchovou. I toto srovnání je významným zdrojem poznání. Práce přináší krátkou reflexi vyučovacího procesu, která je zdrojem dalšího rozvoje jak pedagogů, tak žáků. Výsledkem práce je metodický materiál, který slouží jako inspirace pro budoucí či stávající učitele. Pohádka umožňuje propojení vícero oborů: hudební, dramatické, výtvarné či literární výchovy....
Výuka HV na malotřídní ZŠ a MŠ Dvory
Červinková, Pavlína ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce na téma Výuka Hv na malotřídní ZŠ a MŠ Dvory je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsáno všeobecně malotřídní školství, charakteristika malotřídních škol a vzdělávací cíle a úkoly při výuce hudební výchovy na I. stupni ZŠ tohoto typu školy. V praktické části je již charakterizována ZŠ a MŠ Dvory a její historie včetně zařazení předmětu hudební výchova do školního vzdělávacího programu školy. Dále jsou popsány hudební činnosti ve vyučování na škole. Zároveň jsou zde zpracovány konkrétní náměty na výuku hudební výchovy na malotřídní škole. Práce je obohacena také o dotazníkové šetření na okolních malotřídních školách týkající se výuky hudební výuky. KLÍČOVÁ SLOVA I. stupeň, hudební činnosti, hudební výchova, malotřídní škola, vyučovací hodina
Metoda CLIL a její praktické využití v hodinách HV na 2. stupni ZŠ
Šmídová, Květa ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce má za cíl představit a aplikovat metodu CLIL (obsahově a jazykově integrované vyučování), která je v současné době považována za vhodný prostředek ke zlepšování kvality vyučování. Metoda je v případě této práce založena na integraci anglického jazyka do výuky hudební výchovy. V teoretické části se zaměří na charakteristiku metody, historii, didaktické aspekty, cíle, nutné kompetence učitele a zásady plánování a realizace metody. Závěr teoretické části je věnován konkrétním možnostem aplikace metody v různých oblastech předmětu hudební výchova. Praktická část představuje vytvoření několika pracovních listů, které jsou reálně použitelné v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Pracovní listy jsou doplněny metodickým komentářem, ve kterém je navržena výuková hodina. KLÍČOVÁ SLOVA obsahově a jazykově integrované vyučování, hudební výchova, inovativní metoda, implementace, didaktické aspekty
Kooperativní aktivity v hudební výchově na 1. st. ZŠ
Kružíková, Dominika ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Prchal, Jan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zaměřuje na kooperativní aktivity propojené s metodami kritického myšlení ve výuce hudební výchovy. Navazuji tím na mou ročníkovou práci, která pojednává o kooperativních hrách ve výuce na prvním stupni základní školy. Ve své dosavadní učitelské praxi se zaměřuji na skupinovou výuku. Právě kooperativní aktivity nabízejí součinnost konkrétní skupiny žáků, čímž napomáhají nejenom k dosažení výukových cílů, ale rovněž posilují pozitivní vztahy mezi žáky uvnitř dané skupiny. Kooperace nabízí prostor pro rozvoj kritického myšlení u žáků. Ve spojitosti s dalšími alternativními formami výuky efektivněji rozvíjí hudební schopnosti žáka (na rozdíl od běžné frontální výuky). Danému tématu jsem se začala věnovat hlavně proto, že jsem se ve své dosavadní praxi ve školách s podobným oživujícím přístupem nesetkala. Právě to byla pro mě silná motivace více tuto problematiku prozkoumat a prakticky vyzkoušet. Ráda bych tak předala mým učitelským kolegům nové poznatky o pojetí hudební výchovy. Práce vysvětluje základní pojmy týkající se kooperativního vyučování. Přináší metody a formy výuky, které jsou vhodné pro rozvoj potřebných klíčových kompetencí. Mým cílem nebude zaměřit se na všechny klíčové kompetence, které by měly žáka připravit na plnohodnotné zapojení se do života. K popisu klíčových...
Hudba Nepálu a možnosti jejího využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Raska, Tereza ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
NÁZEV: Hudba Nepálu a možnosti jejího využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ AUTOR: Tereza Hladíková KATEDRA Katedra hudební výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá možnostmi využití folklorní hudby Nepálu k seznámení se s oblastí Himálaje, navrhuje postup práce s tímto tématem v různých formách a vyučovacích programech učitelům základních škol a zkoumá obohacení kulturního a hudebního přehledu žáků. Stěžejními částmi této práce je podání uceleného a metodicky kvalitně zpracovaného tématu hudba Nepálu a potvrzení hypotéz při vyhodnocení realizace experimentálního vyučování, v rámci něhož se zkoumal cit k lydické melodii, synkopickému rytmu a kulturní obohacení žáků. Díky těmto výsledkům mohou učitelé prvního stupně zařadit do výuky také práci s lydickým modem, synkopou nebo se dotýkat multikulturní výchovy.
Slovo a hudba v soudobém českém melodramu - analytická východiska pro hudební výchovu
Selčanová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Kusák, Jiří (oponent) ; Mandysová, Daniela (oponent)
Melodram představuje unikátní druh propojující jedinečným způsobem textovou a hudební složku. Předložená disertační práce se zabývá komplexní analýzou soudobého českého melodramu a zasazuje jej do evropského a nezbytného domácího kontextu. Vyzdvihuje tak typické znaky tohoto žánru a na základě komplexní analýzy melodramu jako uměleckého díla i s pomocí zhodnocení jeho postavení v soudobé hudební kultuře představuje možnosti jeho dalšího směřování. Komplexní analýza uměleckého díla je pro takové uchopení zpracovávané problematiky zcela nezbytná, je totiž východiskem, které umožňuje přihlížet k vůdčím rysům díla nejen v uměleckém kontextu, ale také v souvislostech dalších. Poskytujte tak prostor pro analýzu prováděnou v pedagogických souvislostech, umožňuje tedy východiska pro pedagogickou interpretaci díla. Právě ta je pro analytické pohledy v předloženém textu směrodatná. Pedagogická dimenze této disertační práce se zaměřením na melodram plně koresponduje. Melodram totiž představuje atraktivní prostředek k porozumění hudbě. Umožňuje reagovat na potřeby současného vzdělávání s důrazem na využití integrativních a polyestetických přístupů, sémantické uchopení hudebního jazyka usnadňuje a zpřístupňuje sepětí hudby a slova. V tomto ohledu předložená práce nabízí několik podob didaktických aplikací melodramu.
Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR
Řezníčková, Michaela ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
ŘEZNÍČKOVÁ, M. Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR. Praha 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra hudební výchovy. Klíčová slova: studium, hudba, pedagogika, Česká republika, Spojené státy americké, Univerzita Karlova, University of St. Thomas Diplomová práce "Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR" seznamuje se studiem na území dvou různých kontinentů. Zabývá se nejprve obecně systémem vzdělávání v USA na základních, středních a vysokých školách, a dále pak porovnání systému amerického hudebního školství s českým. Další kapitola se zaměřuje na Univerzitu St. Thomas a na specifikaci studia hudby. Poslední kapitola je věnována již konkrétní komparaci vybraných předmětů v rámci aprobace hudebního pedagoga. Cílem diplomové práce je vytvořit ucelený přehled o americkém systému vzdělávání, následné komparaci hudebního školství na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě se systémem na pedagogické fakultě UK a vybraných předmětů. Práce může být vhodná i jako materiál použitelný pro veřejnost nebo pro ty studenty, kteří se zajímají o studium v zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.