Název:
Metoda CLIL a její praktické využití v hodinách HV na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Practical use of CLIL in Music lessons at lower secondary school
Autoři:
Šmídová, Květa ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce má za cíl představit a aplikovat metodu CLIL (obsahově a jazykově integrované vyučování), která je v současné době považována za vhodný prostředek ke zlepšování kvality vyučování. Metoda je v případě této práce založena na integraci anglického jazyka do výuky hudební výchovy. V teoretické části se zaměří na charakteristiku metody, historii, didaktické aspekty, cíle, nutné kompetence učitele a zásady plánování a realizace metody. Závěr teoretické části je věnován konkrétním možnostem aplikace metody v různých oblastech předmětu hudební výchova. Praktická část představuje vytvoření několika pracovních listů, které jsou reálně použitelné v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Pracovní listy jsou doplněny metodickým komentářem, ve kterém je navržena výuková hodina. KLÍČOVÁ SLOVA obsahově a jazykově integrované vyučování, hudební výchova, inovativní metoda, implementace, didaktické aspektyDiploma thesis aims at introducing and application of CLIL, a method that is currently considered a suitable tool for improving quality of education. The method is, in this case, based on the integration of English language into Music teaching. A theoretical part is focused on the characteristics of the method, its history, didactic aspects, aims, required competences of a teacher and the principles of planning and realization of the method. The conclusion of the theoretical part is devoted to specific possibilities of application of the method in various areas of the subject of music education. A practical part constitutes of a creation of several worksheets that can be used in real music lessons at lower secondary school. The worksheets are accompanied by a methodological commentary in which the whole lesson is proposed. KEYWORDS Content and Language Integrated Learning, Music, innovative method, implementation, didactic aspect
Klíčová slova:
didaktické aspekty; hudební výchova; implementace; inovativní metoda; obsahově a jazykově integrované vyučování; Content and Language Integrated Learning; didactic aspect; implementation; innovative method; Music