Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Písňová tvorba Vítězslavy Kaprálové na texty Jaroslava Seiferta, s uzším zaměřením na op. č. 10
Hradová, Veronika ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Fürstová, Lucie (oponent)
V bakalářské práci je představena osobnost Vítězslavy Kaprálové. Jsou zde uvedené důvody, proč si hudební skladatelka zaslouží více pozornosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá nejen Vítězslavou Kaprálovou, ale také autorem sbírky Jablko s klína a jediným držitelem Nobelovy ceny za literaturu v České republice, Jaroslavem Seifertem. Detailněji je zde uveden popis života Vítězslavy Kaprálové. Zaměřuje se na její dospívání, studium a samozřejmě hudební tvorbu. Vlastní kapitola je věnována písňové tvorbě Vítězslavy Kaprálové, která je rozčleněna na jednotlivé etapy tvorby Kaprálové, konkrétně její ranou tvorbu, tvorbu na Brněnské konzervatoři, tvorbu na Mistrovské škole v Praze a finálně její tvorbu z Francie. V neposlední řadě jsou v teoretické části uvedeny osobnosti, které ji ovlivnily. V praktické části je uveden nástin analýzy cyklu Jablko s klína, která obsahuje písně Píseň na vrbovou píšťalku, Ukolébavka, Bezvětří a Jarní pouť. Každá z písní je analyzována samostatně z literárního i hudebního hlediska. Ke každé z písní je také uvedeno vyjádření autorky této práce k interpretační náročnosti. Finálně práce shrnuje hudební prvky, které jsou uplatněny ve všech zmiňovaných písních a vyzdvihuje prvky, které jsou použity pouze v některé z písní. KLÍČOVÁ...
The effect of narration and graphic notation method in learning piano works.
Tosun, Cemre Deniz ; Agopian, Vartan (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
Ve výuce hry na klavír mají nové metody a strategie zlepšit výkon a urychlit proces učení. K vývoji těchto přístupů a metodologií vedlo pozorování, že při učení na nástroj existují určité problémy, dané polyfonní strukturou klavírního nástroje, současnou vokalizací obou rukou a čtením dvou různých tónin. Cílem práce je prozkoumat vliv grafické a narativní metody na studenty při výuce klavírních děl. V této studii se místo toho, abychom hudbu vnímali sluchově, zkoumali otázky, jak ji můžeme přenést na studenty, abychom poskytli vícenásobné vnímání pomocí vizuální studie a studie založené na příběhu. Kromě toho je tato studie důležitá pro budoucí experimentální výzkumy. KLÍČOVÁ SLOVA Klavírní metody, výuka klavíru, grafika, vyprávění, hudební čtení, rozbor klavírních not.
Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Prýmková, Petra ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ Petra Prýmková ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá operou Prodaná nevěsta Bedřicha Smetany a její didaktickou interpretací v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce definuje pojem didaktická interpretace, pro kterou je zásadní hudební analýza vybrané Smetanovy opery. Součástí analytické sondy je charakteristika skladatelovy hudební řečí a stručné představení skladatelova života. Hudební analýza uvádí vznik, provedení, libreto, obsazení a další historicko-společenské reálie opery. Zaměřuje se na ty části Prodané nevěsty, které jsou pro využití hudebního díla a jeho didaktickou interpretaci v hudebně výchovném procesu stěžejní. Praktická část diplomové práce přináší didaktickou interpretaci vybraných částí Smetanova díla. Jako vzorek je vybrána skupina žáků 1. stupně základní školy. Výsledkem práce jsou didaktické materiály, které poslouží jako inspirační zdroj budoucím i stávajícím učitelům hudební výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Prodaná nevěsta, Bedřich Smetana, opera, didaktická interpretace, hudební analýza, hudební výchova, mladší školní věk.
Intonační a hlasová výchova a její význam v praxi pro studenty flétny.
Vaníčková, Veronika ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Práce si klade za cíl shrnout vliv intonační a hlasové výchovy na hudební vnímání a intonační schopnosti hudebníků a prozkoumat její přínos flétnistům. Například popíše, jak tato výchova pomáhá při ladění, správném dýchání, tvoření tónu a schopnosti lepších hudebních představ. Výzkum také nastíní, jak tato disciplína může zkvalitnit veřejné vystupování. Krátce se zmíní i o flétnové metodice, aby čtenář pochopil, proč hlas s tvorbou tónu na flétnu úzce souvisí. Po celou dobu se bude práce zabývat paralelami a odlišnostmi mezi obory zpěvu a hry na flétnu a jejich propojení s intonační výchovou. Pro výzkumnou část bude použito dotazníkové šetření polostrukturované formy a výtahy z rozhovorů. V šetření budou osloveni studenti a pedagogové flétny a na tomto vzorku bude zkoumáno, jak k celkové problematice přistupují, zda se nad propojením těchto oborů zamýšlejí a praktikují poučky z těchto oborů ve výuce. V rozhovorech nalezneme zase osobnější a podrobnější pohled vybraných korespondentů a přinesou nám náhled do zákulisí výuky hry na flétnu. Podle odpovědí bude posouzeno, zda by na hlasovou výchovu na konzervatořích a základních uměleckých školách měl být brán větší ohled a k jakým novým pohledům na výuku by tato zjištění mohla vést.
A Comparison of the Development of Korean Folk Song in Different Regions
Lee, Yewon ; Agopian, Vartan (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
bakalářské práce Porovnání vývoje korejské lidové písně v různých regionech Yewon Lee Tato práce se zabývá korejskou lidovou hudbou a základními rysy korejské tradiční hudby (jako rytmus, stupnice a různé druhy forem), dějinami korejské hudby od pravěku po dnešní dobu, harmonickou analýzou korejské lidové hudby z odlišných oblastí a jedinečnými rysy každé z nich. Práce se také zaměřuje na to, jak lze hudbu z jiné země vyučovat po celém světě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 SALÁKOVÁ, Marie
1 Saláková, Martina
1 Saláková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.